שתף קטע נבחר

פרץ הזמין לעימות כלכלי-חברתי, כחול לבן: "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות"

עמיר פרץ הציג את התוכנית כלכלית-חברתית של המפלגה, שכוללת הקמת מערך בעלות משותפת בין רוכשי הדירות למדינה, "ליסינג לדירה", בניסיון להקל על הרכישה. המחיר: 30 מיליארד שקלים. בכחול לבן תקפו: "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות"

 

 

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה-גשר, מציג הבוקר (ב') את הקמפיין הכלכלי-חברתי של המפלגה, שכותרתו: "מהפקרה להשקעה, בני אדם לפני הכול". התכנית מתייחסת לתחומי המאקרו כלכלה כמו פנסיה, בריאות, דיור, חינוך ויוקר המחיה. בכחול-לבן תקפו את התוכנית הכלכלית ומסרו: "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות. את התוכניות שפרץ הציג לא ניתן יהיה לממש בממשלת החסינות של נתניהו".

 

התוכנית הכלכלית שהוצגה הבוקר כוללת שמונה נקודות, בהן העלאת שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה, בניית 200 אלף דירות בבנייה ממשלתית, חינוך ציבורי חינם מגיל 0 וביטול תשלומי הורים. בנוסף, בעבודה-גשר מתכננים לייצר מערך שכינו "ליסינג לדירה" – מערך של בעלות משותפת בין הרוכש למדינה, כדי שמשפחות יוכלו להתחיל מתשלומים נמוכים ללא הון עצמי.

 

מסיבת עיתונאים מפלגת העבודה-גשר במסגרתה תשיק את תכניתה הכלכלית:
(צילום: מוטי קמחי)

עוד טוענים בעבודה-גשר כי יספקו "שירותי בריאות ללא הבדלי מעמד", יקבעו פנסיית מינימום של 6,000 שקל נטו לקשיש יחיד ו-9,000 שקל לזוג קשישים, החלת 0% מע"מ על 100 מוצרי יסוד, מתן דמי אבטלה ואשראי ממשלתי לעצמאים והעלאת קצבאות נכות והבטחת הכנסה.

 

במהלך הצגת התוכנית הזמין פרץ את המפלגות האחרות ל"עימות בחירות כלכלי". הוא תקף גם את יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, ואמר: "איך יאיר לפיד מעיד על עצמו? אני קפיטליסט עם חמלה. בעיניי קפיטליסט עם חמלה יותר מסוכן מקפיטליסט רגיל כי הוא מביט על האוכלוסיות החלשות ומעמד הביניים בזלזול וברחמים, הוא לקוח מהן את הכבוד העצמי שלהן וגם את היכולת שלהן להתפרנס ולחיות בכבוד. זוהי הבועה החלולה שנוצרה בכחול לבן. אנחנו מביאים היום תוכנית שמטרתה להחליף את ביבי אך גם את המדינויות שלו. אנו מציגים תוכנית שתשנה את המדיניות החברתית כלכלית בישראל מהפקרה להשקעה".

: מסיבת עיתונאים מפלגת העבודה-גשר במסגרתה תשיק את תכניתה הכלכלית:
אורלי לוי-אבקסיס בהצגת התוכנית הכלכלית-חברתית של העבודה-גשר(צילום: מוטי קמחי)

כדי לממן את התוכנית האמביציוזית שלהם, ששוויה 30 מיליארד שקלים, בעבודה-גשר מתכננים על העלאת מיסים נרחבת, החלת חובת דיווח כללי למס הכנסה על כלל ההכנסות מרכוש במסגרת המאבק בהון השחור, ביטול הכספים הקואליציוניים והפסקת התקציבים המיוחדים להתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושים.

 

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "16 שנה אחרי הנאום של השמן והרזה, סובל 'האיש השמן' של נתניהו מאנורקסיה כלכלית וחברתית קשה. משקי הבית בישראל חיים מהלוואות ודירוג האשראי שלהם ברצפה. הטרגדיה של הכלכלה של נתניהו היא שאמנם דירוג האשראי של ישראל הוא AA+, אבל דירוג האשראי של משפחת כהן מחדרה הוא BB-".

בני אדם. לפני הכל. הקמפיין החדש של העבודה- גשר ()

אורלי לוי-אבקסיס הוסיפה: "אזרחי ישראל מופקרים בחדרי המיון הקורסים ובתחבורה הציבורית הצפופה. הם מופקרים בשוק עבודה פוגעני ובשוק דיור אכזרי. אזרחי ישראל מופקרים על-ידי ממשלה ששמה רווחים לפני רווחה".

 

הקמפיין של העבודה-גשר צפוי להיות שלילי ולתקוף בעיקר את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ואת מספר 2 בכחול-לבן יאיר לפיד, "בעקבות המדיניות החברתית הדורסנית של שניהם", כלשונם. באחד מהסרטונים של הקמפיין נאמר: "לפני הכול - לפני ליברמן והחרדים, לפני ספינים ופיצולים, לפני ימין, שמאל, מרכז, לפני יאיר והציוצים - בני אדם לפני הכול".

 

במפלגת כחול לבן תקפו את התוכנית הכלכלית-חברתית שהציג פרץ במסיבת העיתונאים ומסרו כי "מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות. את התוכניות שעמיר פרץ הציג לא ניתן יהיה לממש בממשלת החסינות של נתניהו". מהעבודה-גשר נמסר בתגובה: "בזמן שבכחול-לבן עסוקים בלנקות אחרי עוד התבטאות מביכה של גנץ בדרך לממשלת נתניהו, בעבודה-גשר עובדים ומציגים אלטרנטיבה אמיתית, ערכית-חברתית, לשלטון הליכוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עמיר פרץ מציג את התוכנית של העבודה-גשר
צילום: מוטי קמחי
מומלצים