שתף קטע נבחר

תיעוד מבגדד: אש במחסן נשק הפעילה רקטות

אש פרצה במחסן נשק של המיליציות השיעיות בעיראק, שליחיה של איראן, וגרמה להפעלת רקטות - שהתפוצצו במרחק של כמה ק"מ. לפחות אדם אחד נהרג ו-29 נפצעו. הרשויות פתחו בחקירה: "השריפה - בגלל רשלנות ותנאי אחזקה לקויים"

 

 

לפחות אדם אחד נהרג ועשרות נפצעו בעיראק בעקבות פיצוץ עז שהתרחש אמש (ב') בדרום בגדד, במחסן אמצעי לחימה של אחת המיליציות השיעיות במדינה, בהן תומכת איראן. תחילה היו דיווחים שהפיצוץ נגרם כתוצאה מפגיעת רקטות, אך בהמשך טענו הרשויות שהוא נגרם כתוצאה משריפה במחסן - שגרמה להפעלתן של כמה מהרקטות שאוחסנו בו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

גורם ביטחוני אמר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר וכן קטיושות. כמה רקטות שוגרו והתפוצצו בשכונות במרחק של כמה קילומטרים ממחסן הנשק. לפי רשת "אל-ערבייה", משרד הבריאות במדינה הודיע כמה שעות לאחר הפיצוץ כי אדם אחד נהרג ו-29 נוספים נפצעו. מצבם של הפצועים לא צוין, ומהדיווחים גם לא ברור אם אותם פצועים נפגעו בשריפה עצמה במחסן או מפיצוצי הרקטות. ברויטרס ציטטו מוקדם יותר גורם ביטחוני שאמר כי מנפילות הרקטות נפגעו לפחות 14 בני אדם, רובם ילדים.

 

פיצוץ במחסן אמל
14 נפצעו, הרוב ילדים. הפיצוץ במחסן הטילים

פיצוץ במחסן אמל
הרשויות: רקטות התעופפו ופגעו בשכונות מרוחקות

פיצוץ במחסן אמל
השריפה שפרצה במחסן

בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, שמזוהה עם חיזבאללה, טענו תחילה כי הפיצוץ החל בעקבות נפילות רקטות במקום, אך כאמור דיווח זה נשלל על-ידי הרשויות. במשטרה המקומית טענו כי השריפה נגרמה בשל רשלנות ותנאי אחזקה לקויים של כלי הנשק. החום הגבוה באזור, טען גורם משטרתי ל"רויטרס", סייע לפרוץ השריפה במחסן. משרד הפנים הורה על חקירה.  

 

בתיעודים שפורסמו בכמה כלי תקשורת ערביים נראית השריפה הגדולה במחסן - וגם מה שנראה כמו לפחות טיל אחד שמתעופף במהלכה לשמיים. ענן עשן גדול היתמר מעל המקום.

פיצוץ במחסן אמל

פיצוץ במחסן אמל

ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחו במקביל כי רקטות נפלו באזור השגרירות האמריקנית במרכז העיר. לא ברור אם יש קשר לפיצוץ במחסן הטילים. לפי הדיווח, אזעקה נשמעה ב"אזור הירוק" שבמרכז בגדד, בו נמצאת השגרירות, וייתכן שנפלו גם שם רקטות או פצצות מרגמה.

 

ההימור של עיראק נגד המיליציות השיעיות

  

בחודש שעבר, יצוין, הופצץ בסיס במחוז סלאח א-דין בעיראק, שבו נהרגו לפי דיווחים כמה פעילים משורות חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן. ארגון מיליציה שיעי בעיראק, המכונה "גדודי חיזבאללה עיראק" למרות שאין לו כל קשר לארגון הטרור, טען אז כי "התקיפה השאירה עקבות ציוניות ואמריקניות". 

 

 

מקור מסר אז ל"אל-ערבייה" כי בבסיס שהופצץ היו טילים בליסטיים מייצור איראני, שהוסתרו בתוך משאיות קירור שהובילו מזון. לא ברור מי עומד מאחורי התקיפה, אך הפנטגון דחה טענות כי ארצות הברית הייתה מעורבת בה.

 

ימים ספורים לאחר הפיצוץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם מה שנראה על-ידי חלק כרמז למעורבות ישראל באותה תקיפה: הוא העלה סרטון בחירות שבו נראה נאום שלו מעצרת האו"ם בשנה שעברה, שבו איים בתקיפה נגד האיראנים - גם בעיראק.


פורסם לראשונה 12/08/2019 20:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים