שתף קטע נבחר

ליברמן: "נתניהו הופך לא רלוונטי. שקד וסמוטריץ' לא ימליצו עליו"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס באולפן ynet לפסילת האחדות מצד נתניהו, לעימות בימין ("איילת שקד היא רק ויטרינה, זו הצבעה לסמוטריץ'") ולסערת הנאמנות בליכוד ("לא יסלחו לו על ההשפלה, הופתעתי שלא הייתה פסקה על שמש העמים"). ליברמן הסביר למה הזכיר דווקא את אדלשטיין כמחליף אפשרי - ומה הוא עצמו צריך כדי להיות ראש ממשלה

 

 

 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען היום (ג') באולפן ynet כי מבחינתו "נתניהו הפך ללא רלוונטי" מרגע שהצהיר כי לא ילך לממשלת אחדות. ליברמן התייחס גם למשבר הפוליטי שכמעט הביא לפיטוריו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' - "זה ברור שהכול הצגה", טען. "מה שיותר מעניין זה שמי שהקשיב טוב לאיילת שקד ולסמוטריץ' מבין ששנייה אחרי הבחירות, הסיכוי שהם ימליצו על נתניהו שואף לאפס. לדעתי הם גם לא ימליצו עליו ליו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת. יש שם קרע אמיתי ואמביציה של איילת שקד".  

אביגדור ליברמן (צילום: ירון ברנר )
ליברמן באולפן ynet(צילום: ירון ברנר )

- אז על מי שקד וסמוטריץ' ימליצו? מי נשאר להם? הם אמרו שימליצו על ראש המחנה הימני.

"הם אמרו שימליצו על נציג הימין, ואני לא יודע אם הם דיברו על נציג או על נציגת ימין. שמעתי גם אתמול את איילת שקד שהיא שואפת להגיע הכי למעלה. להערכתי אצה לה הדרך, אבל היא בחרה בדרך לא נכונה, והיום היא נמצאת במסלול שיביא אותה לשום מקום. אני מספיק שנים בפוליטיקה, אבל גם בלי להיות מספיק שנים בפוליטיקה, כל מי שהקשיב למוזיקה של הימים האחרונים שמע שהם ימליצו אך ורק על נציג הימין, ולא הזכירו את שמו של נתניהו. גם שינוי שם המפלגה ל'ימינה', עם דגש חזק לכך שאיילת שואפת להגיע למעלה - אני חושב שהמסקנה היא ברורה".

 

כל העדכונים על מערכת הבחירות - במתחם הבחירות של ynet  

 

ליברמן התייחס לסערה האחרונה שהתחוללה בליכוד ונחשפה ב-ynet, לאחר שכל חברי סיעת הליכוד חתמו על הצהרה שלפיה לא יחליפו את נתניהו והם עומדים מאחוריו. הסערה התחוללה לאחר שליברמן אמר בריאיון כי ייתכן שלאחר הבחירות נתניהו יוחלף, ואף הזכיר את שמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כמחליף אפשרי. "שוחחתי מאז אותה הצהרת נאמנות עם הרבה מאוד בכירים בליכוד", סיפר ליברמן. "אגב, הופתעתי מאוד שבהצהרת הנאמנות לא היתה פסקה על שמש העמים, זה הדבר היחיד שחסר שם", עקץ ליברמן את ראש הממשלה.

השקה קמפיין בחירות מפלגה ימינה  (צילום: AFP)
איילת שקד. "שואפת להגיע הכי גבוה" (צילום: AFP)

בנימין נתניהו בצלאל סומטריץ' באולפן ynet (צילום: אבי מועלם, עמוס בן גרשום לע
"הכול הצגה". סמוטריץ' ונתניהו (צילום: אבי מועלם, עמוס בן גרשום לע"מ)

יו"ר ישראל ביתנו טען כי אם לאחר הבחירות נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, בליכוד יחליפו אותו במהרה: "אף אחד מבכירי הליכוד לא ישכח ולא יסלח לו על ההשפלה הפומבית שהוא העביר אותם בהצהרת הנאמנות, ולכן אם נניח אחרי סבב הפגישות אצל הנשיא אין לו 61 מנדטים, אף אחד לא יתמוך בפיזור הכנסת. אם הברירה תהיה פיזור הכנסת ומערכת בחירות חדשה או החלפת נתניהו - יחליפו את נתניהו ומהר מאוד. אני חושב שנתניהו פשוט מרוב ההיסטריה באמת חצה פה איזשהו קו אדום, שאותו אף אחד לא מתכוון לשכוח לו".

אביגדור ליברמן (צילום: ירון ברנר )
"בכירי הליכוד לא ישכחו את ההשפלה". ליברמן באולפן (צילום: ירון ברנר )
 

 

 

- עשית נזק לאדלשטיין בהתבטאות שלך?

"בטח לא התכוונתי לעשות לו שום נזק, אבל אני חושב שבאופן טבעי זו אופציה. כשמדברים על העידן שאחרי נתניהו, אדלשטיין הגיע למקום ראשון בפריימריז בליכוד ומשמש בתפקיד הכי בכיר וממלכתי".

   

שר הביטחון לשעבר, שעל פי כל הסקרים יהיה איש המפתח בהרכבת הקואליציה הבאה, חזר על הצהרתו שלפיה יתמוך רק בממשלת אחדות רחבה, ללא המפלגות החרדיות ומפלגת "ימינה" בראשות איילת שקד. "אין עניין של רוטציה מבחינתי, אין מושג כזה רוטציה, יש ממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת משלוש מפלגות: ישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן. את זה אפשר רק לכפות על שני הצדדים, כי גם גנץ חותר לממשלה צרה עם החרדים וגם נתניהו. ברגע שנתניהו כתב שהוא לא יוותר על החרדים והוא פוסל ממשלת אחדות, להערכתי הוא הופך ללא רלוונטי".

יום הכשרה לח
"באופן טבעי זו אופציה". יולי אדלשטיין (צילום: אלכס קולומויסקי)

בני גנץ  (צילום: אבי מועלם)
בני גנץ. "תלוי באיזה יום לוקחים איזו אמירה"(צילום: אבי מועלם)

- מצד שני, בני גנץ ישב כאן ואמר שרה"מ הבטיח לו חצי עולם. יכול להיות שאחרי הבחירות הוא יבטיח לו את כל העולם, ואז כן יצליחו למשוך אותו לממשלת אחדות, בלעדיך.

"קודם כל, אני מבטיח לך שהליכוד וכחול לבן לא יגיעו ל-60 מנדטים. כולם צריכים להבין, כל מי שמצביע ליכוד מצביע גם עבור ליצמן למשרד הבריאות, עבור דרעי למשרד הפנים, עבור גפני ליו"ר ועדת הכספים. מה שברור זה שנתניהו תמיד יעדיף את החרדים על פני הציבור הכללי, כולל עולים. הוא תמיד ילך עם החרדים, זה מה שהוא מתחייב במאמר שהוא כתב, לכן ברור שממשלה שתקום בלעדינו תהיה ממשלת הלכה.

 

"אגב גם איילת שקד היא בסך הכול רק ויטרינה, כל מי שמצביע לה מצביע לסמוטריץ', לרפי פרץ, הבאים בתור. ברור שהאנשים האלו כן מתכוונים למדינת הלכה, זו לא רק סיסמה", הוסיף ליברמן.

 

- אבל אחדות לא תלויה רק בנתניהו, בכחול לבן פוסלים אותו.

"אצל גנץ אפשר למצוא כל יום אמירה כזאת ואמירה הפוכה. תלוי באיזה יום לוקחים איזו אמירה. אני לא יודע אם הוא מגובש בנושא". 

  

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לדרישות הקואליציוניות שיציג לאחר הבחירות: "יש לנו ארבעה תיקים שאנחנו נדרוש: ביטחון, קליטה, פנים ובריאות. מי שראה היום את הדו"ח של משרד הבריאות על מצב הרפואה הציבורית, על הרופאים, האחיות, מבין שחייבים שם שינוי דרמטי. ראינו לאן ליצמן הוביל את מערכת הבריאות. יש לנו מועמד אולטימטיבי למשרד הבריאות - פרופ' ליאוניד אידלמן". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
ליברמן באולפן ynet
צילום: ירון ברנר
מומלצים