שתף קטע נבחר

הפיגוע בגוש עציון: מאבק על חיי האח שנדרס

מצבו של נחום נביס בן ה-18, שנדרס אתמול ליד תחנת אוטובוס ע"י מפגע פלסטיני, מוגדר קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם בבית החולים הדסה עין כרם. מצב אחותו, שנדרסה גם היא, מוגדר כעת קל

 

 

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ממשיכים להילחם הבוקר (שבת) על אחד משני האחים שנדרסו אתמול בפיגוע בגוש עציון. בית החולים מסר כי מצבו של נחום נביס בן ה-18, מוסיף להיות קשה מאוד אחרי שעבר אתמול ניתוח נוירוכירורגי, והוא מונשם ומורדם. נחום התמיין רק שלשום לתפקיד מובחר בצה"ל.

 

אחותו נעם, בת 20, הועברה להדסה עין כרם מבית החולים שערי צדק לצורך אשפוז. תחילה הוגדר מצבה קל עד בינוני, אך הוא השתפר וכעת מוגדר קל בלבד. מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, ד"ר מיקלוש באלה, אמר אתמול כי אחיה, נחום, הובהל למקום כשהוא מונשם ומורדם, ובבדיקה הראשונית שכללה CT התברר שעיקר החבלה היא בראשו.

פיגוע דריסה גוש עציון (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

שני האחים נדרסו על ידי מחבל פלסטיני בעת שהמתינו בתחנת אוטבוס סמוך ליישובם אלעזר שבגוש עציון. הם היו בדרכם לחופשה משפחתית בצפון, ועמדו ככל הנראה מחוץ לעמודי המיגון מפני פיגועי דריסה. לאחר הפגיעה בשניים המחבל התהפך עם רכבו לתעלה - ולאחר שניסה לפתוח את הדלת - נורה למוות על-ידי שוטר שוטר סמוי שנסע במקרה מאחוריו והבחין בדריסה.

 

האירוע תועד על-ידי מצלמת הרכב של השוטר הסמוי, ג', ובו נראה הרכב נוסע בפראות, פוגע באחים - ומתהפך לתוך התעלה שמאחרי תחנת האוטובוס. ג', המשרת במרחב חברון של מחוז ש"י, שחזר את השתלשלות האירועים: "יצאתי מהבית למשמרת, וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב שפונה ימינה כדי לפגוע בטרמפיסטים. אחד מהם עף באוויר. ראיתי את הרכב הפוך, והנהג ניסה לצאת מהחלון בזמן שהחזיק חפץ, מיד נטרלתי אותו וניגשתי לטפל בפצועים".

פיגוע דריסה גוש עציון (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

פיגוע דריסה גוש עציון (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  ()
המחבל הפלסטיני שחוסל

 

מחקירה ראשונית בצה"ל עלה כי המחבל, עלאא הרימי, בן 26 מאזור בית לחם, פעל בהשראת הפיגועים האחרונים בירושלים וביו"ש, בהם דקירת השוטר בעיר העתיקה שנפצע באורח בינוני, ורציחתו של דביר שורק ז"ל ליד מגדל עוז - וכן בעקבות חג הקורבן. הרימי מזוהה עם פת"ח ועם הג'יהאד האיסלאמי. הוא היה כלוא בישראל בין 2015-2014 בגין טרור עממי. הוא היה מוכר גם כעבריין ונרקומן, עם סכסוכים משפחתיים ידועים.

 

למרות שמשני הארגונים שעימם היה מזוהה המחבל טרם נמסרו הצהרות, בחמאס בירכו על הפיגוע ומסרו כי "הזעם המתגבר של עמנו ואירועי הדריסה והדקירה הם תגובה להתפרצויות המתמשכות למסגד אל-אקצא". בארגון הטרור איימו כי "המשך האירועים האלו בירושלים ובגדה המערבית יביא לפיצוץ חדש בפני הכיבוש".

פיגוע דריסה גוש עציון (צילום: רויטרס)
רכבו של המחבל נגרר מהזירה(צילום: רויטרס)

פיגוע דריסה גוש עציון (צילום: רויטרס)
אנשי מז"פ בזירה(צילום: רויטרס)
  

הבוקר התייחסו בארגון הטרור לפיגוע בגוש עציון, בתגובתם לתקיפות צה"ל ברצועת עזה. צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בתגובה לשיגור הרקטה אמש לעבר יישובי העוטף - שאותה יירטה מערכת כיפת ברזל.

 

"התקיפות של ישראל בעזה הן מסר להסלמה ותוקפנות - שמטרתה להסיט את תשומת הלב מהמעשים האמיצים בגדה שבילבלו את ישראל והעמיקו את משבריה הפנימיים", מסרו בחמאס. "ההתנגדות לא תסכים שעזה תהפוך לכלי לייצוא המשברים הללו", הוסיפו - אך לא קיבלו בתגובתם אחריות על שיגור הרקטה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד פילבר, TPS
זירת פיגוע הדריסה אתמול
צילום: גלעד פילבר, TPS
מומלצים