שתף קטע נבחר

עודד קטש: "שמח שכספי חזר למכבי ת"א, אולי נראה אותו בנבחרת"

העונה האחרונה ("הבנייה הייתה לא מאוזנת"), הקיץ שהיה ("מאוד לא פשוט"), היחסים עם אליהו ("היו דברים שקשורים להתנהלות") והקאמבק האפשרי של אמארה: "יכול לקרות". אחרי שסגר את הסגל, מאמן הפועל ירושלים התפנה לדבר

 

בעוד פחות מחודשיים עודד קטש יפתח עונה נוספת על הקווים בארנה כמאמן הפועל ירושלים. השבוע מחזיקת הגביע סיימה לבנות את הסגל שלה, לקראת סיומו של קיץ משמעותי מבחינתה.

 

הקמפיין האירופי של ירושלים הסתיים בהדחה מאכזבת ברבע גמר ליגת האלופות, ובישראל ההפסד בחצי גמר הפיינל־פור לראשל"צ עדיין צורב ("לא ראינו את זה בא"). לאחר מכן הקבוצה שמרה על כמה שחקני מפתח, אבל בחרה להיפרד מליאור אליהו ויוגב אוחיון, ועשתה כמה שינויים נוספים.

 

עודד קטש  (צילום: עוז מועלם)
עודד קטש. פותח עוד עונה על הקווים בארנה(צילום: עוז מועלם)

 

שער ()
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

"השחקנים שנשארו וחתמו הם כאלה שרצינו לראות כאן, אבל הקיץ היה לא פשוט, השוק היה מאוד קשה, וגם היו לא מעט החלטות משמעותיות למועדון", אומר קטש. "זה טריקי במובן מסוים, כי הייתה לנו עונה מרגשת וטובה. גם אני וגם כל מי שעובד כאן לא בוחנים עונה על משחק אחד, אלא באמת מסתכלים על הדרך. לגבי כל שחקן שלא המשיך היה לנו קשה לקבל את ההחלטה, אנחנו רוצים לראות מה ייצא מהתבשיל הזה ומאוד מתרגשים. בשני דברים כן התחזקנו: הראשון הוא זה ששמרנו על המשכיות והשני היה הרצון לבנות סגל יותר אגרסיבי".

 

הצעד הכי משמעותי הקיץ הוא העזיבה של אליהו ואוחיון, מה ההשלכות?

"את שניהם אימנתי מההתחלה שלהם, וזה היה סוג של סגירת מעגל ברמה האישית. הם שני שחקנים שאני מאוד מעריך ואוהב. התרומה של ליאור להפועל ירושלים לא מוטלת בספק בכלל, הוא היה הצהרת הכוונות הראשונה של הפועל ירושלים. הוא פתח פה עידן ומאזן כוחות אחר, בלי קשר לזה שהוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שגדלו פה. זה לא פשוט להיפרד משחקנים כאלה, אבל לפעמים צריך לקבל החלטות כאלה".

 

העזיבה של אליהו גרמה לך לתחושת הקלה? כי היו לא מעט בעיות ביניכם במהלך העונה, בעיקר בגלל הדקות המועטות שהוא קיבל.

"תמיד כשסיפורים יוצאים החוצה הם נראים הרבה יותר גדולים ממה שהם באמת. זה לא היה כזה קשה, משמעותי וחריג. היו דברים שקשורים להתנהלות, וציפיות מליאור ושל ליאור, שהם לאו דווקא קשורים אליי. זה תוצאה של משהו שנמשך הרבה שנים, כמו גם הקרדיט שמגיע לו. עברנו שנה נטולת בעיות, לא היינו צריכים לחתוך אף שחקן, וגם לליאור כקפטן היה חלק מזה. היה איזה רגע מסוים במהלך העונה שהיה צריך לטפל בו, עם הרבה מאוד כבוד. אין לי שום תחושות לא טובות איתו, אבל בתור מאמן אתה צריך לעשות את הדברים שצריך לעשות".

 

ליאור אליהו מול ג'אקים דונאלדסון (צילום: ראובן שוורץ)
"כשסיפורים יוצאים החוצה הם נראים הרבה יותר גדולים ממה שהם באמת"(צילום: ראובן שוורץ)
  

 

"ברור שיהיו בעיות"

ההחלטה לא להשאיר את אוחיון נבעה מכך שהקפטן החדש בר טימור נפגע בדקות שלו בעונה שעברה?

"בשנה שעברה חלק מהבנייה נכפתה עלינו וגם הייתה לא מאוזנת בגלל חוזים שהיו. כשיש בסגל שלושה גארדים כאלה בכירים, זה גם יוצר חוסר איזון. קשה לשמור את כולם מרוצים, היינו צריכים לעשות את השינויים האלה".

 

אתם מתחילים את העונה עם ארבעה ישראלים בכירים ושבעה זרים. נראה שהקבוצה יותר בנויה לאירופה.

"ייאמר לזכותם של גיא (הראל) ואייל (חומסקי) שהם די ברורים, ההצלחה באירופה מאוד חשובה להם. כל עוד יש פיינל־פור בארץ, ההנחה היא שהליגה בשלבים האלה... אני לא אגיד פחות חשובה, היא חשובה, אבל מן הסתם שסדר עדיפויות הוא להתחיל את העונה חזק באירופה. לשם אנחנו מכוונים, אנחנו לא מסתתרים מאחורי זה".

 

ההחלטה להחתים שחקנים ישראלים צעירים התקבלה כדי למנוע בעיות על הספסל?

"לא. בשנה שעברה אמארה סטודמאייר הגיע אלינו אחרי שהקבוצה הייתה כבר סגורה והנפגע העיקרי מזה היה אלכס (צ'וברביץ'), ואנחנו רואים את המגמה גם בקבוצות אחרות שמשחקות בשתי מסגרות. גם הכדורסל נהיה יותר אינטנסיבי, מה שיוצר יותר שחיקה. מי שנמצא בהפועל ירושלים יודע שהוא בא להיות חלק מסגל. יהיו תקופות ששחקן ישחק יותר ופחות, הוא תמיד יצטרך להיות מוכן לזה. חשוב היה לנו להביא שחקנים שמבינים את הדבר הזה. להגיד שלא יהיו בעיות? ברור שיהיו, אבל זה כאב ראש שאני בתור מאמן מרגיש שאני מוכן יותר מתמיד כדי להתמודד עם הדברים האלה".

 

עידן זלמנסון (צילום: אורן אהרוני)
עידן זלמנסון. גם הוא חתם בירושלים(צילום: אורן אהרוני)
 

 

יש מצב שסטודמאייר יתקשר בעוד שבוע־שבועיים, יגיד שהוא רוצה להגיע כמו בעונה שעברה ותסכימו?

"כאחד שמכיר את אמארה, זה יכול לקרות. היינו בקשר עם אמארה לאורך כל הקיץ לפני כל החתמה שקשורה לעמדה שלו. זה תלוי בו".

 

"מרגיש יותר שלם"

חסר לירושלים מנהיג ישראלי?

"ברומנטיקה של הכדורסל כן הייתי רוצה ששחקנים יישארו לטווח ארוך. מאוד קשה לקחת שחקן צעיר ולדעת שהוא יעשה קריירה שלמה בקבוצה, זה יכול לקרות רק בקבוצות מאוד עשירות. זה עולה הרבה מאוד כסף. כששחקן מתחיל הוא מכוון למקומות אחרים. ירושלים ידעה לייצר סמלים, גם בשנים האחרונות, יש זהות, וזה לא תמיד חייב להיות שחקן ישראלי. אם שחקן כמו ג'יימס פלדין ישחק בירושלים חמש־שש שנים, זו תהיה אמירה".

 

נבהלת מההחתמה של עומרי כספי במכבי ת"א?

"עומרי שחקן מצוין, זאת החתמה מאוד נוצצת ומשמעותית. לא נבהלתי, אני לא מהנבהלים, אלא דווקא בתור מאמן נבחרת ישראל שמחתי אולי סוף־סוף נוכל לראות אותו בנבחרת. יש את החלונות של פיב"א ובמקביל היורוליג, אנחנו נצטרך לראות איך הדברים עובדים, אבל מבחינתי, ככל שיהיו יותר ישראלים במכבי אולי תהיה אפשרות שנראה יותר מהם בנבחרת".

 

עומרי כספי (צילום: מכבי תל אביב)
"אולי נראה אותו גם בנבחרת". עומרי כספי(צילום: מכבי תל אביב)

 

מבין כל המועדונים שהיית בהם, בירושלים אתה מרגיש יותר שלם?

"חד־משמעית כן, לי מאוד חשוב להרגיש בית במקום שאני נמצא בו".

 

בהפועל ת"א היה חסר לך הביטחון.

"נכון. מבחינת מקצוענות, בירושלים יש מועדון עם סטנדרטים מאוד גבוהים, והדבר שאני הכי אוהב הוא שתמיד רוצים להשתפר. כי אם במקומות אחרים מחכים ממשחק למשחק ובודקים רק תוצאות ואין לך מה לעשות בדרך עצמה, אז זה אפילו יותר מתסכל וקשה. שאיפה למצוינות זה משהו שעושה לי את זה, זה מועדון שעוזר לך להתפתח בתור מאמן. השילוב הזה ממש מרגש אותי".

 

אמארה סטודמאייר חוגג (צילום: ראובן שוורץ)
אמארה סטודמאייר. "החזרה תלויה בו"(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

מה המטרות של הפועל ירושלים?

"כל המטרות, כל התארים, זו הגישה פה במועדון.

אתה מבין את זה מהיום הראשון שאתה דורך כאן".

 

ירושלים יכולה להיות אנדרדוג?

"זהו, שלא. גם אם אובייקטיבית מישהו יכול לפלוט אחרת, זה לא משהו שהאנשים במועדון מרגישים, ואני אוהב את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים