שתף קטע נבחר

התקיפה המסתורית בעיראק: שלושה מל"טים לא מזוהים נצפו מעל מחסן הטילים

ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי החליט כי כל תנועה אווירית בשטח עיראק תתבצע מעתה באישורו בלבד - והטיל מגבלות על המטוסים באזור. הדיווח, שפורסם ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה, מעלה את הסברה כי האחראים לתקיפת מחסן הטילים הגיעו מחוץ למדינה

 

 

 

רשת "אל-מיאדין" דיווחה הערב (שני) כי לפי גורמים בעיראק, שלושה כלי טיס בלתי-מאוישים חגו מעל מחסן הטילים שהופצץ בבגדד בשבוע שעבר. בדיווח נמסר כי זהות כלי הטיס אינה ידועה, ועל כן החליט ראש הממשלה העיראקי לאסור כל תנועה אווירית בשמי המדינה ללא אישורו. ראש הממשלה אף הוסיף תנאים והגבלת שעות ומיקום לתנועת המטוסים.

 

פיצוץ במחסן אמל
הפיצוץ במחסן הטילים בבגדד

פיצוץ במחסן אמל

לפי הדיווח, שלושת כלי הטיס שהיו באזור הבסיס של המיליציות השיעיות טרם הפיצוץ מצביעים על כך שייתכן כי האחראים לתקיפה אינם מעיראק. הרשויות העניקו לאמריקנים להפעיל כלי טיס בלתי מאוישים במשך חצי שנה לצורכי אבטחת השגרירות, אך לאחר שכמה מכלי הטיס האמריקניים התרסקו התברר שהם חומשו בטילים.

 

תיעוד ההרס ממחסן אמל

תיעוד ההרס ממחסן אמל

תיעוד ההרס ממחסן אמל

גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במחסן היו רקטות לטווח קצר וקטיושות. כתוצאה מהפיצוץ נהרג אדם אחד ונפצעו 29 נוספים. כמה שבועות לפני כן הופצץ בסיס אחר במחוז סלאח א-דין, שבו נהרגו כמה פעילי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה של איראן.

 

מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" התקיפה בבסיס "אמרלי" בוצעה באמצעות מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי, וייחסו לישראל את התקיפה שהייתה לאחרונה בדרעא ובתל אל-חארה שבדרום סוריה שנועדה למנוע מאיראן להשתלט על הגבעה האסטרטגית הזו מול רמת הגולן.

  

מוקדם יותר הערב השיב ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לשאלת ynet בנוגע לדיווחים שטוענים כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות בעיראק: "אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם וונייצר בסיסים לשיגור טילים ולשלוח נגדכם חוליות טרור' - מבחינתי אין להם שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה. לא הגבלתי את עצמי".

 

הפנטגון דחה את הטענות למעורבות אמריקנית בתקיפה, וארגון מיליציה שיעי בעיראק מסר כי "התקיפה השאירה עקבות ציוניות ואמריקניות". ימים ספורים לאחר הפיצוץ במחסן, פרסם רה"מ נתניהו רמז לכך שייתכן שישראל עומדת מאחורי התקיפה. בסרטון בחירות שפרסם נכלל קטע מנאום שנשא בעצרת האו"ם שבו איים בתקיפה נגד האיראנים - גם בעיראק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים