שתף קטע נבחר

ארה"ב: תלמידים מצדיעים במועל יד ושרים שיר נאצי

תיכוניסטים תועדו משתמשים בהצדעה הנאצית ושרים שיר גרמני ממלחמת העולם ה-2. הסרטון עורר סערה: "טראמפ הפך את הרייך השלישי לידידותי"

 

 

תלמידי תיכון מדרום קליפורניה תועדו מצדיעים במועל יד ושרים שיר נאצי בזמן טקס חלוקת פרסים. כך דווח הערב (יום ב') בתקשורת האמריקנית.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ה"דיילי ביסט" האמריקני פרסם את התיעוד, ולפי הדיווח באתר הוא צולם בסוף השנה שעברה בבית הספר "פסיפיקה" בעיר גרדן גרוב שבדרום קליפורניה. בתיעוד נראים כעשרה מחברי נבחרת פולו המים של בית הספר מצדיעים במועל יד ושרים שיר שהושמע לחיילים הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

תלמידים בית ספר תיכון מצדיעים מועל יד נאצי ארה
לא ידוע אם מישהו נענש. התלמידים בתיעוד

מול התלמידים, במהלך הטקס להענקת פרסי ספורט, עומדים שני מבוגרים, ככל הנראה מצוות בית הספר. גם הוא מצדיע ושר יחד איתם. לפי הדיווחים, אחד התלמידים שיתף את הסרטון באינסטגרם יחד עם המילים לשיר, אך מאוחר יותר הסיר את הסרטון.

 

דובר מטעם בתי הספר במחוז אמר שמנהל בית הספר טיפל באירוע בחודש מרץ, ארבעה חודשים אחרי שהתרחש. הדובר סירב לומר מה היה אופן הטיפול ואם מישהו מהתלמידים שתועדו בסרטון נענש.

 

"יש לנו מדיניות תקיפה בנושא הטרדה ורגישות תרבותית, ואנחנו מגנים את כל מעשי האנטישמיות והשנאה בכל צורותיהם", אמר הדובר. "אנחנו ממשיכים להתמקד בחינוך התלמידים לרגישות תרבותית ומחויבים לחנך אותם לגבי השלכות בחירותיהם, וההשפעה של פעולות אלה על בתי הספר והקהילה שלנו בכלל". 

נשיא ארה
"טראמפ הפך את משפחת הרייך השלישי לידידותית". הנשיא טראמפ(צילום: AFP)

הורה של אחד התלמידים בבית הספר אמר שהוא מודאג משום שאנשי חינוך מעולם לא פנו לקהילה הרחבה יותר בקשר לסרטון, שגם הופץ בין התלמידים. אחד התלמידים בתיכון אמר שאיש לא דיבר איתם על המקרה וכי אינו בטוח אם התלמידים המעורבים הושעו.

 

הרב פיטר לוי, מנהל אזורי של הליגה נגד השמצה במחוז אורנג', מתח ביקורת על התנהלות בית הספר. "היינו חושבים שיראו בזה הזדמנות לימודית וקהילתית כדי לקבוע מה הם הערכים שלנו. זה דורש בירור ושיחה. היינו רוצים לראות תגובה שיטתית יותר", הוא אמר.

 

הסרטון עורר סערה ברשתות החברתיות וזכה לתגובות זועמות, בהן מצד המוזיקאי והפעיל החברתי ביל מאדן, שהאשים את הנשיא דונלד טראמפ. "זו אמריקה. טראמפ הפך את משפחת הרייך השלישי לידידותית", הוא כתב בטוויטר.

ארה
תיכוניסטים באותו מחוז חוגגים עם מועל יד וצלב קרס
 

זו הפעם השנייה שאירוע מסוג זה מתועד במחוז אורנג' בקליפורניה בשנה האחרונה. בחודש מרץ האחרון הופצה תמונת תלמידי תיכון מצדיעים במועל יד מסביב לכוסות המסודרות בצורת צלב קרס. התמונה עוררה סערה והתלמידים שהופיעו בה הושעו מהלימודים.

 

בנובמבר שעבר פתחו הרשויות בוויסקונסין שבארה"ב בחקירה בעקבות תמונה שבה נראים נערים תלמידי בית ספר תיכון בעיר בּרבּו מצדיעים במועל יד. גם התמונה ההיא עוררה זעם וגינויים. נראים בה יותר מ-60 תלמידים, כולם בנים, עומדים לבושים בחליפות, ורבים מהם מצדיעים בידם הימנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מצדיעים ושרים. התלמידים בתיעוד
מומלצים