שתף קטע נבחר

דיווח: חמאס במסר לישראל - קיום ההבנות עד סוף השבוע או הסלמה

גורם בארגון הטרור אמר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה העבירו מסר ולפיו יחלו בהסלמה אם ישראל לא תאפשר את כניסת השליח הקטארי ותגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע הקרוב. לטענת הגורם, המסר הועבר למצרים ולאו"ם

חמאס עזה רצועת הסלמה טנקים יחיא סינוואר איסמאעיל הנייה (צילום: רויטרס, AFP)
מנהיגי חמאס והתקריות האחרונות בעזה(צילום: רויטרס, AFP)

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מפרסם הבוקר (יום ג') מפי גורם בחמאס כי הפלגים הפלסטיניים העבירו מסר ישיר לפיו אם ישראל לא תיישם את ההבנות ותכניס את המענק הקטארי החודשי לרצועת עזה, בנוסף להגדלת הספק החשמל עד סוף השבוע הזה, הם יחלו בהסלמה.

 

לטענת הגורם, חמאס חידש את קריאתו למתווכים מטעם מצרים, קטאר והאו"ם, ללחוץ על ישראל ליישם את ההבנות בהקדם, זאת בשל "המצב הרותח ברצועת עזה", שעלול להוביל לחזרת "הפעולות העצמאיות" וההסתננות באזור גדר המערכת.

לוקת המענק הקטארי החודשי לששים אלף משפחות ברצועת עזה ()
חלוקת המענק הקטארי החודשי

קריאה זו של חמאס מגיעה במקביל להגעתו הצפויה של השליח הקטארי מוחמד אלעמאדי לרצועת עזה דרך ישראל לקראת סוף השבוע הקרוב עם המענק החודשי במזומן לתושבי הרצועה העניים ומענק הסולר להפעלת תחנת הכוח בעזה.

 

שובם של "הצעירים הזועמים" של חמאס

 

יו"ר כחול לבן, רב-אלוף (במיל') בני גנץ, אמר בתגובה לדיווח כי "ככה נראית סחיטה באיומים. למי שלא הבין: ההרתעה לא נשחקה - היא נמחקה. בקבינט כחול לבן אנחנו נכתיב את המציאות לחמאס ולא נהיה ספקי הדולרים שלו".

 

בשבת התייחסו בארגון הטרור לתקיפות צה"ל ברצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה לעבר יישובי העוטף ביום שישי, ומסרו כי "התקיפות של ישראל בעזה הן מסר להסלמה ותוקפנות - שמטרתה להסיט את תשומת הלב מהמעשים האמיצים בגדה שבילבלו את ישראל והעמיקו את משבריה הפנימיים". בחמאס הוסיפו כי "ההתנגדות לא תסכים שעזה תהפוך לכלי לייצוא המשברים הללו", אך לא קיבלו בתגובתם אחריות על שיגור הרקטה. בתגובתו, התייחס חמאס לשורת הפיגועים שאירעו לאחרונה בשטחי יהודה ושומרון.

 

 

בלילה שבין שבת לראשון, לאחר ששלוש רקטות שוגרו משטח רצועת עזה לעבר שדדרות ויישובי העוטף, חיסל צה"ל שלושה חמושים סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. גורמים לא רשמיים ברצועת עזה אמרו כי המחבלים השתייכו לג'יהאד האיסלאמי. הגורמים הרשמיים בעזה לא מסרו האם היו נפגעים ומהי זהותם. במקביל הזהיר דובר משרד הפנים של חמאס את הציבור שלא להעביר או לפרסם מידע לא רשמי לגבי התקרית ותוצאותיה.

 

התקרית הצטרפה לשורת מקרים של חדירות וניסיונות חדירה לשטח ישראל של מחבלים, שכולם חוסלו על ידי צה"ל. זאת בנוסף למקרי ירי של רקטות ופצמ"רים מהרצועה לעבר שטח ישראל. 

 

ביום שישי הפגינו כ-5,600 פלסטינים לאורך כמה מוקדים בגבול הרצועה, במסגרת הפגנות "צעדות השיבה" השבועיות. המפגינים השליכו רימונים ומטעני חבלה לעבר הגדר, וחלקם אף התקרבו אליה. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

 

 

 

יובל קרני השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיבוד תמונה. צילום: AP
איסמעיל הנייה
עיבוד תמונה. צילום: AP
מומלצים