שתף קטע נבחר

איימן עודה: "אם 65% מהערבים יצביעו - נחליף את השלטון"

שעות לאחר שעוצמה יהודית וגם חברי ליכוד עתרו לעליון בדרישה לפסילתה, השיקה הרשימה המשותפת את הקמפיין. היו"ר עודה: "בלי שוויון אין דמוקרטיה". חבריו תקפו את רה"מ: "נתניהו פושע סדרתי. מגיע לו כיסא אחד - בכלא"

 

 

תחת הסיסמה "מאבק משותף, עתיד משותף", הרשימה המשותפת השיקה הערב (ג') בתל אביב את קמפיין הבחירות שלה. ברשימה שנוצרה לקראת הבחירות הקרובות הכוללת את המפלגות חד"ש ותע"ל ורע"ם ובל"ד, מקווים כי יצליחו להשיג מנדטים מציבור המצביעים היהודים. עוד בטרם החלה מסיבת העיתונאים, אמרו בכירי הרשימה כי "שיתוף הפעולה בין הציבור הערבי והיהודי מתחיל במאבק משותף. נילחם בממשלת הימין למען שיוויון לחברה הערבית ודמוקרטיה לכולם".

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

שעות לפני השקת הקמפיין, אנשי עוצמה יהודית ובהם איתמר בן גביר, וכן תשעה חברי ועדה מטעם הליכוד, הגישו לבית המשפט העליון עתירה בדרישה לפסול את הרשימה המשותפת. לפי הודעתם, "בערעור הובאו עשרות ראיות ולפיהן חברי הרשימה תומכים בקולותיהם ברצח של יהודים, קוראים לשחרור כלל המחבלים הכלואים במדינת ישראל, תומכים במאבק אלים של ארגוני טרור ומבקשים לשנות את אופיה של המדינה". המערערים טוענים כי יש לפסול את נציגי הרשימה בשל הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית

השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת
איימן עודה בהשקת הקמפיין: "מאמינים בשותפות ערבית-יהודית"(צילום: מוטי קמחי)

לאירוע ההשקה של הרשימה המשותפת הגיעו מועמדים מכל המפלגות ברשימה, כמו גם כמאה פעילים ופעילות מכל הארץ. הדוברים הציגו את עמדתם בנושאים הבוערים לחברה הערבית, כמו הצורך במיגור ארגוני הפשע והסדרת הבנייה, לצד נושאים כלל-ישראליים כמו חתירה לשלום צודק בין שני העמים וסיום הכיבוש.

 

יו"ר הרשימה איימן עודה אמר לנוכחים כי הוא ואנשי הרשימה מאמינים בשותפות ערבית-יהודית. "השותפות הזו באה מכמה מקומות ומאינטרס משותף - השלום והשיוויון, הדמוקרטיה והצדק החברתי. כולם מבינים שהשלום טוב לא רק לערבים, אלא לכולם, ושאין דמוקרטיה ללא שיוויון. אלו הערכים המשותפים שלנו פה.

 

"באנו לתל אביב בכדי להעביר מסר, כי אין כמו היהודים שיודעים מה זה מיעוט נרדף", המשיך עודה, "אחרי חוק הלאום אנחנו מיעוט נרדף. מאז 1948 אין מישהו שהסית נגדנו כמו בנימין נתניהו. אני חושב על אזרח יהודי שלא מסכים איתנו - ואומר לו שיש מיעוט שראש הממשלה הסית נגדו כל הזמן, והוא יאמר לעצמו שאפילו אם הוא לא מסכים עם הכול - הוא יעמוד לצידנו ויתמוך ברשימה המשותפת. מדברים על ליברמן, אבל בלי האזרחים הערבים והיהודים הדמוקרטים - לא יהיה שינוי במדינה. רק אם 65% מהערבים יצביעו ניתן יהיה להחליף את השלטון".

השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת
השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת"א(צילום: מוטי קמחי)

השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת
(צילום: מוטי קמחי)

השקת קמפיין הרשימה המשותפת בת
(צילום: מוטי קמחי)

עוד הוסיף יו"ר הרשימה כי "לפי הסקר האחרון אנחנו מקבלים מנדט וחצי מהציבור היהודי". לדבריו, "קבוצות מוחלשות בציבור היהודי אולי לא יצביעו לנו, אבל אנחנו נהיה איתן בכל רגע בכנסת: יכול להיות שקבוצות של אתיופים שהמשטרה הגזענית מתעללת בהן לא יצביעו לנו, אבל אנחנו נהיה איתן. ניצולי שואה שסובלים מצרות כלכליות - גם אם לא יצביעו לנו אנחנו נהיה איתם".

 

עודה התייחס ליחסי המפלגות הערביות עם ראש הממשלה: "נתניהו מכיר את הכוח שלנו, הוא חווה אותו על בשרו בשנות ה-90. הוא שם מצלמות רק בקלפיות הערביות. את המתנחלים שגונבים אדמות ומצביעים במאה ועשרה אחוזים הוא לא בודק. נתניהו אתה מפחד מאיתנו, נצביע יותר מ-65% ואתה תעוף מהשלטון", איים.

הרשימה המשותפת ()

איתמר בן גביר  (צילום: אבי מועלם)
במקביל: עוצמה יהודית עתרה לפסילת הרשימה. איתמר בן גביר (צילום: אבי מועלם)

גם יו"ר בל"ד ד"ר מטאנס שחאדה הבטיח כי תחת הרשימה המשותפת הוא וחבריו יפעלו למען כל האזרחים. "אני רואה שהימין המסורתי רוצה להפיל את הימין החדש בדמות בנימין נתניהו. הימין החדש שעוין לזרים ולמערכת המשפט, הימין המסורתי שלא יכול לשלוט בפאשיזם.

 

"רק כשאמרנו שאין כזה דבר כזה דמוקרטיה ליהודים בלבד בלי זכויות לפלסטינים, כשנתניהו הרגיש סכנה ועבר את הגבול הימין המסורתי, הוא הבין על מה אנחנו מתריעים כבר שנים. הרשימה שלנו הופכת להיות שחקן מרכזי. האוכלוסיה הערבית לבדה לא יכולה לשנות לבד, ולכן אנחנו צריכים את העזרה שלכם".

 

ח"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש הייתה תקיפה אף יותר: "זה נראה כאילו הבחירות סובבות סביב האם נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה או לא. אם זה תלוי בנו - לא מגיע לו אפילו להיות חבר כנסת. מגיע לו כיסא אחד בבית הכלא וכיסא אחד בהאג על כל הפשעים שהוא עשה ומתכנן לעשות. אנחנו במאבק נגד הכיבוש, נגד פשעי המתנחלים וההתנחלויות, שייקחו את עסקת המאה ושמתכננים טיהור אתני לאנשי עזה. עוד נחגוג ביחד את הפלת המצור בעזה ואת הקמת המדינה הפלסטינית, ונבטל את חוק הלאום".

 

עופר כסיף, הנציג היהודי היחיד במקום ריאלי ברשימה, קרא לנתניהו "פושע סדרתי". במהלך נאומו הוא הזכיר את הביטוי "החיים עצמם" שתבע נתניהו: "החיים עצמם הם צדק חברתי ודמוקרטיה לכל תושבי המדינה הזו, כולל זכות השיבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
איימן עודה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים