שתף קטע נבחר

פיני גרשון: "הצלחנו לייצר אוצר שחקנים לנבחרות ישראל"

איגוד הכדורסל ערך מסיבת עיתונאים שבה סיכם את הקיץ הנהדר של הנבחרת הצעירות. המנהל המקצועי השמיע עקיצה בקשר לסוגיית המתאזרחים בליגת העל: "לא ניכנס לחוקים שנעשים שם ולמתאזרחים שבאים עם צלב". היו"ר עמירם הלוי: "לא ננוח על זרי הדפנה, בכל שנה מתחילים מחדש"

פחות מחודש לפני תחילת העונה הרשמית של הכדורסל הישראלי, איגוד הכדורסל ערך היום (רביעי) את אירוע סיום עונת 2018/19 במלון כפר המכבייה, עם דגש על הצלחת הנבחרות הצעירות בקיץ.

 

עמירם הלוי, יו"ר האיגוד, פתח בדבריו: "בהחלט יש את כל הסיבות השנה להתגאות במה שעשינו והצלחנו. ברור לכל מי שעוסק בעניין שזו עבודה מתמשכת ושיטתית לאורך מספר שנים, ואני מקווה שאנחנו מוכיחים שאם הולכים בדרך ויודעים מה רוצים, ובעזרת אנשים שאוהבים את העסק ועושים, ניתן להגיע להישגים. לא ננוח על זרי הדפנה, כי ברור שמחר זה מחזור חדש ובכל שנה מתחילים מחדש, כמו בחקלאות. אני מאמין שאם נמשיך לעבוד כך, נמשיך להגיע להישגים".

 

לגבי התחרויות האחרונות שהתקיימו בארץ, הוסיף הלוי: "לא נשכח שאירחנו בשנתיים האחרונות שלוש אליפויות אירופה בישראל ומעבר להצלחות המקצועיות, זו בהחלט תעודת כבוד לאיגוד הכדורסל, שמצליח להביא את זה הנה ובצורה שכל אירופה רואה את זה. מירב התודות למאמנים ולצוותים המקצועיים".

 

עמוס פרישמן, יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, הסביר כי אחת הסיבות להצלחות בשנים האחרונות היא האקדמיה למצוינות, שאמנם נסגרה, אך דרכה הוקמו אקדמיות במחלקות נוער שונות, וכמו כן מערך השתלמויות במחלקות הנוער גם בארץ וגם בחו"ל עבור מאמנים.


פיני גרשון (צילום: ראובן שוורץ)
"אם נעלה לאליפות אירופה, המעבר בין הדור הקודם לצעיר לא יורגש". גרשון(צילום: ראובן שוורץ)

 

עמוס פרישמן (צילום: ראובן שוורץ)
"הנבחרת הבוגרת לא הייתה מספיק בשלה ולכן לא הצליחה". פרישמן(צילום: ראובן שוורץ)

 

פיני גרשון, שאמון על הצלחת נבחרות ישראל כמנהל המקצועי, דיבר על המטרות של שילוב השחקן הצעיר בעתיד: "אני פה בשביל להגיע למצוינות. אחת החששות היה עם נבחרת הקדטים השנה, והצלחנו להישאר דרג. תפקידנו לייצר כמה שיותר שחקנים לנבחרת ישראל, ומתוך 17 שחקנים בבוגרת, יש תשעה שחקנים שהגיעו מנבחרת העתודה. הצלחנו לייצר אוצר שחקנים לנבחרות ישראל, ואם נצליח לעלות לאליפות אירופה, אז המעבר בין הדור הקודם לצעיר לא יורגש".

 

בהמשך השלושה ענו על שאלות העיתונאים. לגבי הצערת הנבחרת הבוגרת, פרישמן טען כי "יש כיום נבחרת צעירה וגם טובה, אך צריך לדעת בדיוק מי יהיו הרכב השחקנים. בשנתיים האחרונות הנבחרת לא הייתה מספיק בשלה ובגלל זה לא הצליחה". פרישמן הזכיר גם את מספר ימי האימונים המועט שיש לשחקנים ביחד כנבחרת, אך עדיין נשמע בטוח בכך שבפברואר הנבחרת תיראה הרבה יותר טוב.

 

עמוס פרישמן, עמירם הלוי ופיני גרשון (צילום: ראובן שוורץ)
עמוס פרישמן, עמירם הלוי ופיני גרשון במסיבת העיתונאים(צילום: ראובן שוורץ)

 

על האפשרות להורדת זר בליגה השנייה ובעיית עומס המתאזרחים בכדורסל הישראלי, פיני גרשון השיב: "יש לנו תוכניות לשנות דברים בליגה הלאומית, אבל אי אפשר לעשות אותן בשלב הזה. לגבי שני זרים בליגה - זה לא הפיתרון, יש קצת התנגדויות מהשטח, אבל בשנה הבאה יהיו שינויים. לגבי ליגת העל, לא ניכנס לזה. החוקים שנעשים שם והמתאזרחים שבאים עם צלב זה דבר אחר לחלוטין. אנו דואגים לליגה הלאומית ולכדורסלן הישראלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
פיני גרשון
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים