שתף קטע נבחר

חשד: ישראליות השתמשו באחיינים להבריח קוקאין מפרו

שתי צעירות מישראל נעצרו בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, לאחר שניסו להבריח במזוודות 28 ק"ג קוקאין. יחד איתן היו גם שני ילדים שככל הנראה צורפו לנסיעה כדי לא לעורר חשד. קרובי אחת העצורות: "היא פגועת נפש, ניצלו את תמימותה"

קוקאין (צילום: shutterstock)
קוקאין(צילום: shutterstock)

שתי צעירות ישראליות בגילאי 25 ו-27 נעצרו ביום שלישי האחרון בשדה התעופה הבינלאומי בלימה, בירת פרו, בגין ניסיון הברחה של 28 ק"ג קוקאין קריסטל. הישראליות לא נתפסו לבדן. יחד איתן היו גם אחיינים של אחת מהן בגילאי 8 ו-9.

 

הצעירות נעצרו בעת שניסו לעשות צ'ק אין לטיסה מלימה לישראל, דרך מדריד. נודע, כי הרשויות רצו להעביר את הילדים לבית חוסים, אך בהתערבות של קונסולית ישראל בלימה, הילדים הועברו לבית חב"ד בעיר. לאחר מכן, בתיאום עם משפחת הילדים בארץ, הם הוטסו לישראל עם דייל מלווה.

 

כמות הקוקאין שאותה ניסו הישראליות להבריח הינה גדולה מאוד והן מסובכות עד צוואר. ככל הידוע הסמים הוחבאו במזוודות. לפי הערכות המשטרה, הצעירות השתמשו בעובדה שהן טסות עם ילדים מתוך מחשבה שהסיכויים שיעלו על הסמים המוסלקים נמוכים.

בירת פרו לימה (צילום: shutterstock)
לימה, בירת פרו(צילום: shutterstock)

יצויין כי הצעירה בת ה-27 שנעצרה לקחה את שני ילדיה של אחותה והזמינה לנסיעה צעירה נוספת שידועה כפגועת נפש. משפחתה של הצעירה פגועת הנפש טוענת כי ניצלו את מצבה הקשה תוך מימון נסיעתה לפרו במטרה שתשמש כשמרטפית על הילדים.

 

"היא קיבלה הצעה מחברה לטוס לטיול ולשמש כשמרטפית של האחיינים שמצטרפים אליה", סיפרה משפחתה של הצעירה בת ה-25. "החברה קנתה את הכרטיס ומימנה את כל הטיול בעצמה. במהלך הטיול החברה שברה לה את המזוודה ושכנעה אותה לקנות חדשה. מסתבר בדיעבד שהכל היה מתוכנן על ידה. הצעירה סובלת מקשיים נפשיים במשך שנים ונמצאת בטיפול ומוכרת ברווחה. הצעירה בת להורים גרושים, בקשר מצויין עם המשפחה, מלומדת ועובדת".

 

במשפחה הוסיפו: "זו נערה שמעולם לא הסתבכה בפלילים ומכאן התדהמה הקשה שפקדה אותנו. אנחנו המשפחה חושבים שהיא נוצלה בגלל שלא יודעת להבדיל בין טוב לרע".

 

מרדכי ציבין המטפל באסירים ישראלים בחו"ל ומייצג את הצעירה בת ה-25 סיפר: "ניצלו את תמימותה בצורה מחפירה ואת מצבה הנפשי הרעוע. אני מקווה שמשטרת פרו תבדוק את העניין ותגיע למסקנות המתבקשות. היא לא קשורה לסמים ויש לה עבר נקי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים