שתף קטע נבחר

צילום: אלכס קולומויסקי, רויטרס, AP

נערה נרצחה בפיגוע בבנימין, אביה ואחיה נפצעו בינוני וקשה

בני משפחה שהיו בטיול במעיין דני ליד דולב נפגעו ממטען מאולתר שהושלך או הוטמן במקום. נערה בת 17 נרצחה, אחיה בן ה-19 נפצע קשה והאב בן ה-46, שהספיק להתקשר ולהזעיק עזרה, נפצע בינוני. דובר צה"ל: פיגוע קשה, כוחות תגבור במצוד נרחב באזור רמאללה

 

 

נערה בת 17 נרצחה הבוקר (יום ו') בפיצוץ מטען מאולתר בעת שטיילה יחד עם אביה ואחיה במעיין דני, ליד היישוב דולב שבאזור בנימין. אחיה בן ה-19 נפצע באורח קשה ואביהם בן ה-46 נפצע בינוני והספיק להזעיק את כוחות הביטחון. כוחות צה"ל פתחו בסריקות נרחבות, בין היתר ברמאללה, ומחסומים נפרסו בכל אזור בנימין. לפני ארבע שנים נרצח במקום דני גונן, בן 25 מלוד, ועל-שמו נקרא המקום מעיין דני.

 

דני נרצח ליד אותו מעיין: "כאב כפול ומשולש"

התגובות במערכת הפוליטית: "סטירת לחי לממשלת הכניעה"

 

מצבה של הנערה הוגדר תחילה אנוש והיא טופלה במקום במשך זמן ממושך, אך בהמשך נקבע מותה. אחיה שנפצע קשה סובל מחבלות בבטנו ובגפיו. אביהם של השניים נפצע כאמור בינוני ונמצא בהכרה. הוא ובנו הוטסו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במסוק צבאי.

פינוי הפצועים (צילום: AFP)
כוחות צה"ל בזירה(צילום: AFP)

פינוי הפצועים (צילום: אלכס קולומויסקי)
פינוי הפצועים(צילום: אלכס קולומויסקי)

פינוי הפצועים (צילום: אלכס קולומויסקי)
פינוי הפצועים(צילום: אלכס קולומויסקי)

פינוי הפצועים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

פינוי הפצועים (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

פינוי הפצועים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

עדיין לא ברור כיצד נפגעו בני המשפחה - אם ממטען שהוטמן מראש או שהושלך לעברם מרכב חולף. לפי צה"ל, מדובר במטען מאולתר. האב וילדיו החנו את רכבם במקום והלכו ברגל למעיין דני. רגעים ספורים לפני שהגיעו אליו נשמע פיצוץ אדיר - והם נפגעו. האב, שנפצע כאמור בינוני, הספיק להזעיק את כוחות הביטחון ואמר שראה חפץ שהושלך לעברו. 

 

לאזור שבו טיילו בני המשפחה מגיעים ישראלים וגם פלסטינים, ונרשמים בו לא מעט חיכוכים. בשטח תוחקר פלסטיני שעמד בסמוך, וטען שראה רכב לבן יוצא מהזירה בנסיעה מהירה.

פינוי פצועים  עין בובין עין דני מעיין דני התנחלות דולב פיגוע 2 נפגעים מטיילים (צילום: דובר צה
מחסומים שנפרסו במסגרת המצוד אחר המחבל או המחבלים(צילום: דובר צה"ל)

פינוי פצועים  עין בובין עין דני מעיין דני התנחלות דולב פיגוע 2 נפגעים מטיילים (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

פינוי פצועים  עין בובין עין דני מעיין דני התנחלות דולב פיגוע 2 נפגעים מטיילים (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

פינוי הפצועים (צילום: AP)
(צילום: AP)

זירת הפיגוע (צילום: אלישע בן קימון)
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע(צילום: אלישע בן קימון)

צה"ל מנהל מצוד נרחב באזור רמאללה, ומחסומים נפרסו בכל אזור בנימין. הכוחות מחפשים גם בכפרים הסמוכים, תוך החרמת סרטונים ממצלמות אבטחה כדי להבין את אשר אירע. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר שמדובר ב"פיגוע חמור וקשה מאוד, גם בתוצאותיו", ועדכן כי כוחות תגבור הוקפצו לסייע במצוד אחר המחבל או המחבלים.

 

הוא ציין כי לצד הסריקות, נעשות פעולות שונות במישור המודיעיני בסיוע שב"כ. "אנו במאמץ למנוע פיגועי השראה, במיוחד ביום שישי", הוסיף מנליס. "אנו מדברים כבר תקופה על ימים מתוחים גם באיו"ש, וטרם יודעים מה להגיד על החוליה מהבוקר".

זירת הפיגוע ()
 

פינוי הפצועים (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

פינוי הפצועים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

פינוי הפצועים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לזירה הגיעו גם כוחות רבים של שב"כ ומשטרה, וכן כוחות מיוחדים של מג"ב. חבלנים סורקים את האזור מחשש למטענים נוספים שהוטמנו בו. בדולב הסמוך למעיין דני נקראו התושבים לא לצאת מהיישוב, ואנשי כיתת הכוננות שלו וגורמי ביטחון אזרחיים אחרים מסייעים בסריקות. למקום הגיע גם מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן.

 

מטעמו של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על המאמצים ללכידת המחבלים, וכי הוא יקיים התייעצות בנושא עם ראשי מערכת הביטחון.

 

בעקבות הפיגוע, ברשתות החברתיות של הפלסטינים הופצו כרוזים שמברכים עליו. בין היתר נכתב בהם: "מכה איכותית מטעם הגברים של הגדה" ו"אימה רודפת את הכיבוש והמתנחלים".

הכרוזים של הפלסטינים ברשתות החברתיות ()
אחת הכרזות שהפיצו הפלסטינים

זירת הפיגוע (צילום: אלישע בן קימון)
(צילום: אלישע בן קימון)

זירת הפיגוע (צילום: טל אהרונוביץ, TPS)
מסוק שהוקפץ לזירת הפיגוע בבנימין(צילום: טל אהרונוביץ, TPS)
 

הדיווח הראשוני למד"א על האירוע התקבל בשעה 10:15 במוקד 101 במרחב ירושלים. פרמדיק מד"א, שלמה פרל, סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו שלושה פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליון, ונערה כבת 17 עם פגיעה רב-מערכתית".

 

פרל הוסיף כי "ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות, והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי. הנערה מטופלת במקום ע"י פרמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

 

במועצת יש''ע מסרו בעקבות הפיגוע כי "שוב אנחנו עדים לתוצאות של ההסתה והשנאה של שונאי ישראל. הפיגוע הזה מצטרף לפיגועים נוספים שאירעו בשבועות האחרונים, אשר מצביעים על מגמה שאסור לתת לה להימשך". עוד נמסר כי "אנחנו נמשיך לגור ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לנצח נצחים. לא פיגועים ולא הסתה יוכלו לנו".

 

   

האירוע הקשה הבוקר מגיע על רקע המתיחות הגוברת באזור יהודה ושומרון. בשטחים אירעו לאחרונה מספר פיגועים, ולפני שבוע בדיוק נדרסו האחים נחום ונעם נביס, בני 18 ו-20 מהיישוב אלעזר בגוש עציון, בתחנת אוטובוס סמוכה ליישוב. מצבו של נחום מוגדר קשה מאוד ושל אחותו קל. כשבוע לפני כן נרצח בדקירות החייל דביר שורק ז"ל, גם כן בגוש עציון.

 

גם באזור רצועת עזה אירעו יותר ויותר תקריות ביטחוניות בשבועות האחרונים, כאשר רק אמש סיכלו לוחמי צה"ל פיגוע חדירה נוסף בגבול הרצועה, ופגעו במחבל שהשליך רימונים לעברם. מדובר בסיכול פיגוע חדירה חמישי בגבול עזה בתוך פחות מחודש. לאירוע זה קדמו כמה שיגורי רקטות ותקיפות של חיל האוויר בתגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
כוחות ביטחון בזירה
צילום: דובר צה"ל
מומלצים