שתף קטע נבחר

יפאורה: הירידה במכירת המשקאות הקלים נמשכת

הירידה במכירות נרשמה ברבעון השני על אף שהחברה העלתה מחירים בקיץ שעבר, ולמרות שסיימה את הסכסוך עם שופרסל שהחזירה את מותגי החברה למדפים. הרווח הנקי זינק ב-29% - בשל צמצום בהוצאות

הירידה במכירות משקאות קלים נמשכת: חברת המשקאות יפאורה חתמה את הרבעון השני בירידה של 4% במכירות שהסתכמו ב-250 מיליון שקל. הירידה במכירות נרשמה על אף שהחברה העלתה את המחירים בקיץ שעבר בכ-3.4%, ולמרות עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני בעוד שבשנה שעברה הוא חל ברבעון הראשון של השנה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

העליון דחה את הערעור של יפאורה-תבורי: צרכנים זרקו לפח בקבוקי משקה בגלל סימון מטעה

יפאורה-תבורי: גם אנחנו נעלה מחירים

רמי לוי חתם את הרבעון עם עלייה של 17.5% במכירות; עוצר את פעילות ה-TV

 

זאת ועוד, ברבעון השני הסתיים הסכסוך העסקי בין יפאורה לשופרסל, לאחר שהשנייה הסירה בסוף 2018 את מותג המשקאות קריסטל, ובהמשך את שאר מוצרי החברה ממדפי תת הרשת החרדית יש חסד. בעקבות הסכסוך, נפגעה יפאורה ומכירותיה ירדו בשלושת החודשים הראשונים השנה בכ-7%. החזרה לעבודה עם שופרסל ברבעון השני אמורה היתה לחזק את מכירות החברה. את הרבעון חתמה יפאורה עם עלייה של29% ברווח הנקי שהסתכם ב-31 מיליון שקל. זאת בעקבות צמצום הוצאות שאפשר לרווח התפעולי לעלות ב-31% ל-41 מיליון שקל, למרות ירידה של 4% ברווח הגולמי.

משקאות קלים יפאורה (צילום: סטודיו יפאורה)
משקאות קלים יפאורה(צילום: סטודיו יפאורה)
 

בקיץ 2018 העלו שלוש חברות המשקאות, החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל), טמפו ויפאורה את מחירי המשקאות בכ-3.4%. תגובת הצרכנים לא איחרה ובסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה נרשמה בקטגוריית המשקאות עלייה של 1.1% במכירות, בעוד עליית המחירים הסתכמה בכ-2.6% בממוצע, כך שמדובר היה בירידה ריאלית במכירות בשיעור של 1.5%. בענף טענו כי הירידה נובעת מהתארכות החורף, אלא שבמאי מזג האוויר היה חם, ועדיין נרשמה ירידה חדה של 8.3% במכר הכמותי, המשקף את הכמות שנקנתה ולא את מחירה, של משקאות קלים.

 

גם ביפאורה מנמקים את הירידה במכירות במחצית הראשונה שצנחו ב-9% ל-433 מיליון שקל, ב"חורף קשה ולא שגרתי לעומת אשתקד". אלא שהמחצית כללה את אפריל, מאי ויוני, שהיו די חמים. את המחצית הראשונה חתמה החברה עם ירידה של 12.7% ברווח הנקי שהסתכם ב- 41.2 מיליון שקל לעומת 47.2 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

 

את הדו"חות פרסמה חברת כלל משקאות, שביוני 2018 השלימה את ההנפקה הראשונה לציבור של מניותיה - בד בבד עם השלמת רכישת 30% ממניות יפאורה מידי החברה האם, כלל תעשיות. 

 

יפאורה נשלטת על ידי חברת קרור שבשליטת שלמה רודב ורוני גת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סטודיו יפאורה
מוצרים חדשים יפאורה
צילום: סטודיו יפאורה
מומלצים