שתף קטע נבחר

האמזונס עולה באש, התמיכה בנשיא ברזיל צונחת

רוב הברזילאים אינם מרוצים מתפקודו של ז'איר בולסונרו והתמיכה בממשלת הימין הקיצוני שלו ירדה בכ-10%. "גרוע בבריאות, בחינוך ובאיכות הסביבה"

 

 

התמיכה בממשלת הימין הקיצוני של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו צנחה באוגוסט ל-29.4% לעומת 38.9% בחודש בפרואר. כך עולה מסקר שפורסם הערב (יום ב') ולפיו רוב הברזילאים אינם מרוצים מתפקודו של הנשיא. הסקר נערך בימים האחרונים, ברקע גל השריפות ביערות הגשם של ברזיל שמעורר זעזוע ברחבי העולם.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

39.5% מהנשאלים בסקר של מכון CNT/MDA אמרו שהם מוצאים שהממשלה של בולסונרו, שהוקמה רק לפני כשמונה חודשים, "גרועה" או "איומה". זאת לעומת 19% מהנשאלים בפברואר.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו כריתת יערות אמזונס (צילום: AP)
התמיכה במפלגתו ירדה בכ-10%. בולסונרו(צילום: AP)

חוסר שביעות הרצון מתפקודו כנשיא זינק ל-53.7% לעומת 28.2%. רק 41% אמרו שהם מרוצים מתפקוד בולסונרו, לעומת 57.5% שהיו מרוצים בסקר הקודם.

 

בולסונרו מתמודד היטב עם המאבק בשחיתות, שיפור הביטחון והפחתת גודל הממשל, כך עולה מהסקר, אך הוא גרוע בכל מה שקשור לבריאות, חינוך ואיכות הסביבה, תחום שבו ספג ביקורת קשה בבית ומחוצה לו בגלל הזלזול בחומרת השריפות המשתוללות באמזונס.

 

הפעולות הגרועות ביותר שלו עד כה, על פי הסקר, היו ההקלות בחוקי הנשק, הערותיו הפוגעניות והבלתי הולמות, קיצוץ התקציב לחינוך והעובדה שאפשר לבניו להשפיע על הממשל.

כיבוי שריפות באמזונס (צילום: EPA)
כיבוי שריפות באמזונס(צילום: EPA)

כיבוי שריפות באמזונס (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אמזונס אמזונאס ברזיל אינפו גרפיקה שריפות ז'איר בולסונרו ()

72.7% מהנשאלים סברו שההחלטה למנות את בנו אדוארדו בולסונרו לשגריר ברזיל בארה"ב הייתה שגויה. רק 21.8% חשבו שזו זכותו לעשות זאת. הסנאט טרם אישר את המינוי וההתנגדויות לו גוברות.

 

המצב הקשה באמזונס היה אחד הנושאים המרכזיים שעלו בפסגת ה-G7 שננעלת היום בצרפת. מנהיגי החברות בארגון המדינות המתועשות החליטו להעביר לברזיל סיוע חירום מיידי בהיקף של לפחות 20 מיליון דולר. בין השאר יממנו שבע המדינות מטוס כיבוי שיישלח לאמזונס.

 

"אנחנו חייבים להגיב לקריאת היערות שבוערים באמזונס", אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון. הוא הוסיף שיערות הגשם בברזיל הם "הריאות" של כדור הארץ, ושהמנהיגים בוחנים אפשרות לסייע גם לאפריקה, שסובלת משריפות ביערות הגשם שלה.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

לפי תצלומי לוויין יותר מ-41 אלף שריפות פרצו השנה באמזונס – רובן במהלך החודש האחרון. אתמול שלחה ברזיל שני מטוסי הרקולס ליערות הגשם, בזמן שעוד מאות שריפות יער פרצו באזור. שבע מדינות מחוז בברזיל ביקשו סיוע מהצבא בהשתלטות על האש. גורמים בברזיל אמרו שיותר מ-43 אלף חיילים נשלחו לאמזונס.

 

לטענת המומחים רוב השריפות באמזונס הן תוצאה של בירוא יערות. ארגונים סביבתיים מטילים את האשמה על בולסונרו, שלטענתם מאפשר לחקלאים ולחוטבי העצים לפגוע באמזונס בהיקף גדול מבעבר. הנשיא האשים פעילים סביבתיים בהצתות, ולאחר מכן אמר שגל השריפות הוא תוצאה של מזג האוויר היבש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, AFP
האמזונס הבוער ובולסונרו
צילום: AP, AFP
מומלצים