שתף קטע נבחר

שקד: "לא רוצים מצלמות רק אצל ערבים? שהמדינה תשלם ויהיו בכל קלפי"

יו"ר ימינה טענה באולפן ynet שהצבת המצלמות לא נועדה להרתיע בוחרים: "במגזר הערבי יש זיופים גדולים, שם אפשר לשים גם בספירה וגם בהצבעה, לא מאחורי הפרגוד". על התבטאויות סמוטריץ' נגד יחידות מעורבות: "סוגיה מורכבת. יש הבדל בין נשים וגברים"

  

 

 

יו"ר ימינה איילת שקד טענה הבוקר (יום ג') באולפן ynet כי ועדת הבחירות טעתה בהחלטתה לאסור על מפלגות לצלם בקלפיות בבחירות הקרובות, וכי אם לא יתאפשר לנציגי המפלגות לצלם אז הדבר צריך להעשות במימון המדינה: "אם מלצר (יו"ר ועדת הבחירות) לא רוצה להציב מצלמות רק במגזר הערבי, שהמדינה תשלם ויציבו מצלמות בכל הקלפיות".

 

- זה מרתיע אנשים מלהגיע.

"אפשר לשים מצלמות בספירה בכל הקלפיות. במגזר הערבי, בגלל שיש זיופים גדולים, אפשר לשים גם בהצבעה. זה לא נועד להרתיע אף אחד. זה נועד לשמור על טוהר הבחירות".

 

- במגזר החרדי אין?

"מהקלפיות שאנחנו עברנו עליהן, במגזר החרדי גם ראינו אנומליה בקלפיות מסוימות. אם את שואלת אותי – שימו מצלמות בכל מקום. בסופו של דבר, כשהאדם מאחורי הפרגוד, אין מצלמות".

 

לשאלה מדוע לא ניסתה לקדם חקיקה שתאפשר צילום בקלפיות אמרה: "לפני הבחירות לא חשבנו על זה. רק אחרי הבחירות ישבנו וספרנו את הקלפיות ועברנו על הפרוטוקולים וראינו כמה אי סדרים היו".

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

איילת שקד באולפן (צילום: רז גרוס)
איילת שקד באולפן ynet(צילום: רז גרוס)

חנן מלצר (צילום: אוהד צויגנברג)
יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר. "שהמדינה תשלם"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

הבוקר פורסם ב-ynet כי במהלך פגישה שנערכה אתמול בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ליועץ ראש הממשלה נתן אשל, הציב בן גביר שורת תנאים, שבתמורה להם הבטיח לנתניהו רשת ביטחון מלאה אם יקבל את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה. בין התנאים שהציג לאשל, דרש בן גביר כי נתניהו יפעל לכך שהקמפיין שמנהלת רשימת "ימינה" נגד עוצמה יהודית ייפסק לאלתר. 

 

 

בן גביר טען היום באולפן ynet כי "עוצמה יהודית היא חבל ההצלה של איילת שקד להיות שרה בממשלה".  וכי אינו מתכוון לפרוש מההתמודדות בבחירות. שקד טענה בתגובה כי "זה פשוט חוסר הבנה וחוסר קריאה של המערכת הפוליטית. מפלגה שעומדת על אחוז וחצי, שני אחוז, אין סיכוי בעולם שהיא עוברת. ולכן הדבר הנכון והאחראי לעשות זה לשחרר את שני המנדטים האלו שיחזרו לגוש הימין ולא ייזרקו לזבל".

 

יו"ר ימינה רמזה שנתניהו לא עושה מספיק כדי לגרום לעוצמה יהודית ולזהות לפרוש מהבחירות, ויש סיבה לכך: "העובדה שרק אני והמפלגה שלי מגוייסים להסביר לציבור שחייבים להצביע למפלגות שעוברות את אחוז החסימה מטרידה אותי. זה שהליכוד וראש הממשלה לא עומדים ואומרים באופן ברור שהריצה של עוצמה יהודית מסכנת את ארץ ישראל, מסכנת את שלטון הימין, זה שראש הממשלה לא אומר את זה מדליק אצלי נורה אדומה שיכול להיות שפניו לממשלת אחדות".

 

 

בנימין נתניהו נואם בפני אנשי הייטק באוקראינה (צילום: עמוס בן גרשום, לע
ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מחויב לטראמפ"(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

 

 

 

-נשמע שהסכנה הכי גדולה שלכם היא נתניהו.

"אני דואגת לגוש, אני עושה על מה שאני יכולה ואני מאמינה שזה אפשרי שלגוש הימין יהיו 61 מנדטים. הגיע הזמן שגם ראש הממשלה והליכוד יעשו כל מה שהם יכולים, כי כרגע הם לא עושים כל מה שהם יכולים".

 

-למה שיאמינו לך אם לפני דקה רצית ללכת לליכוד ועכשיו את משכנעת אנשים לבוא לימינה?

"אחרי הבחירות האחרונות עשיתי כל מה שאני יכולה כדי להקים את ימינה. במקביל פנו אליי ח"כים, ראשי ערים, שרים, ראשי סניפים ופעילים שאצטרף לליכוד. אז בדקתי גם את האפשרות הזאת".

 

לפני שבוע פורסם בהארץ כי במסגרת ניסיונותיה של שקד להצטרף לליכוד הבטיחו שליחים מטעמה לנתניהו כי היא שולטת במנדלבליט, ואם היא לא תשלוט במשרד המשפטים, נתניהו יילך לכלא. עוד אמרו על פי הדיווח שליחים מטעמה של שקד כי בניגוד למירי רגב, היא תדע להגן על החסינות וכי היא אמינה.

 

שקד לא הכחישה את העברת המסרים עצמם והדגישה בריאיון לאולפן ynet בשבוע שעבר כי אם מי שניסה לתווך בינה לבין מפלגת השלטון אמר זאת, הדבר נעשה על דעתו, ולא בשמה או בידיעתה.

 

"עשו על סמוטריץ' סיבוב פוליטי'"

שקד התייחסה גם לתוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שצפויה להתפרסם לאחר הבחירות והאופן בה צפוי להתמודד איתה ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לנתניהו הרבה יותר מורכב לעמוד מול טראמפ מאשר לעמוד מול אובמה כי לטראמפ הוא מחוייב. זה יכול להיות מגש הכסף עליו גנץ יזחל לממשלה. יתחילו להגיד שזה צו השעה, וחייבים ואי אפשר לסרב לנשיא ובליכוד ילכו לממשלת אחדות".

 

על מדיניות נתניהו לגבי המצב הביטחוני בעזה אמרה: "יש שני פתרונות. פתרון של הכלה והסדרה, שזה כרגע הקו שהממשלה הולכת עליו, ופתרון של הכרעה והחלשה. זאת אומרת שהממשלה מחליטה או הקבינט מחליט מתי נוח למדינה לצאת למבצע צבאי, ומפנים את היישובים בעוטף, כדי שאפשר יהיה לעשות מה שצריך".

 

סיוק בחירות של מפלגת ימינה באלקנה (צילום: EPA)
סמוטריץ' ושקד. "נקודה שנויה במחלוקת" (צילום: EPA)

שקד טענה כי נתניהו כמעט ואינו מייחס חשיבות לקבינט הביטחוני בהחלטותיו: "בואו נגיד את האמת לציבור, מי שמוביל את מדיניות הביטחון זה ראש הממשלה ושר הביטחון. לקבינט יש תפקיד חשוב אבל זה מאוד נדיר שהקבינט מצליח לשנות מדיניות".

 

יו"ר ימינה גיבתה את חבר רשימתה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שהתבטא נגד שירות ביחידות מעורבות בצבא. "הוא העלה נקודה שהיא שנויה במחלוקת גם בציונות הדתית וגם בתוך הצבא. פוליטיקאים ניצלו את האמירה שלו, שהיא באמת סוגייה מורכבת, ויצרו מצג שווא כאילו הוא מתנגד לגיוס.

 

"האמירה שלו היא לא חריפה. האמירה שלו היא נקודת מחלוקת גם בתוך הצבא – האם נשים צריכות להיות לוחמות בטנקים? האם הן צריכות להיות לוחמות בגולני? זו סוגייה מורכבת. יש מחלוקת קשה בתוך הצבא וזאת הראיה לכך – שבצבא ביטלו את הפרויקט של נשים בטנקים, כי אין מה לעשות, יש הבדל בין נשים וגברים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים