שתף קטע נבחר

אם לילד על הספקטרום: "אל תפגעו בדימוי העצמי של בני"

בנה של לריסה קורקיס מגיע עצמאית להסעה לבית הספר, אך בעקבות הנחית משרד החינוך, מעתה הוא חייב להגיע עם מלווה. משרד החינוך: "האם צריכה לחתום שהיא לוקחת אחריות". האם: "זה מה שהיה תמיד אך כבר לא מאפשרים לי. אם לא יהיה פתרון בני יישאר בבית"

 

 

בנה של לריסה קורקיס, נער בן 14.5 על הספקטרום, עולה ויורד עצמאית מהסעות בית הספר במשך כמה שנים, כיוון שהוא בתפקוד גבוה. במשך כל השנים היא חתמה על כך שהיא לוקחת אחראיות מלאה על שהות בנה מחוץ להסעה, כאשר הוא נמצא מחוץ לכותלי בית הספר.

 

אולם, בעקבות הנחייה של משרד החינוך שהתקבלה בסוף שנת הלימודים הקודמת, בוטלו כל הסדרים שהיו עד היום, ואף ילד יותר לא רשאי לעלות ולרדת עצמאית מהסעות ללא ליווי מבוגר.

 

"לא משנה מה הגיל או התפקוד שלו, חייב להיות מבוגר שילווה אותו בעליה להסעה, וחייב להיות מבוגר שיפגוש אותו בחזרה מבית הספר בירידה מההסעה", אומרת קורקיס באולפן ynet.

 

על אילו שעות אנחנו מדברים?

"בבוקר בסביבות 7:30, ובצהריים בסביבות 15:30".

 

כלומר אי אפשר לנהל משמרת משמעותית בעבודה או לעבוד בצורה עצמאית.

"אם אנחנו מדברים על עבודה - אז כן, זה בלתי אפשרי. מי שעובד במשרה מלאה, זה בלתי אפשרי להגיע בשעות האלה ולאסוף את הילדים".

 

לריסה קורקיס ( )
"ההחלטה פוגעת בזכות שלו להתניידות עצמאית"

כמה ימים לפני תחילת השנה, ואין לקורקיס מושג מה יהיה. "אם לא יהיה פתרון, אני אשאיר אותו בבית ואחכה לשינוי בהחלטה של משרד החינוך, חד משמעית".

 

את אם חד הורית, ואין עוד מבוגר בבית.

"יש לי הורים אבל הם אנשים מבוגרים. אני לא מסוגלת להכריח אותם להגיע ולאסוף את הבן שלי כל יום".

 

את הולכת להתפטר מהעבודה בשביל זה?

"אין לי שום מקור הכנסה אחר, אז אני לא יכולה להרשות לעצמי. אני כרגע לא יודעת מה אעשה".

 

קראו עוד:

מאיה לא תוכל להיות בגן בגלל אלרגיה למזון

כך הצלחנו לעבוד באוגוסט: הורים מספרים

מנסים לפענח את ציורי הילדים? עדיף שתפסיקו

 

בנך מבין את הסיטואציה?

"בהחלט וזה פוגע בזכות שלו להתניידות עצמאית. מעבר לכך, כיוון שהוא בתפקוד גבוה, הוא מאוד מודע לדימוי העצמי שלו, וזה פוגע בו. מבחינתו הוא גבר. גבר בן 14 וחצי שאמא שלו צריכה ללוות אותו ביד בעליה להסעה ולחכות לו ליד הבית. הוא לא מוכן לזה.

 

"זו עבודה מטורפת שנעשתה במשך שנים - לחזק את הדימוי העצמי שלו, את הביטחון העצמי שלו, וההחלטה הזאת פשוט זורקת אותנו שנות אור חזרה אחורה".

 

דיברת עם גורמים במשרד החינוך?

"דיברנו עם כל מי שאפשר, לא רק אני, כמעט כל ההורים התגייסו למטרה הזאת, ודיברו עם העירייה. העירייה מסירה מעצמה אחריות, מציגה עצמה כמבצעת של הפקודות והוראות ממשרד החינוך. לא משנה לאיזה גורמים אנחנו מגיעים, מפנים אותנו בחזרה למנכ"ל של משרד החינוך".

 

תגובת משרד החינוך: "טענת האם לגמרי הגיונית ומובנת, ואין לנו ספק שבנה אחראי ואפשר לסמוך עליו לחלוטין. ועדיין, צריך להכיר בכך שיש קושי מאוד גדול להשאיר את ילדי החינוך המיוחד לבדם, ברחוב, ללא השגחת מבוגר אחראי.

 

"כדי להתמודד עם עניין מורכב זה, קיים נוהל שמאפשר להורים לחתום ברשות המקומית שהם מצהירים שילדם לגמרי אחראי ומסוגל להגיע עצמאית לביתו, ושהם לוקחים אחריות על עניין זה".

 

לדברי קורקיס, "זה מה שעשינו עד עכשיו. אבל מר אבואב, מנכ"ל משרד החינוך ביטל אפשרות זאת, ולכן החל כל הבלגן הזה. חתמתי על תצהיר זה החל מכיתה ו', והיום בני עולה לכיתה ט׳. אשמח לקבל אישור זה בכתב חתום על ידי משרד החינוך, על מנת להעביר לרשות המקומית כדי לפתור את הבעיה שנוצרה".

 

משרד החינוך לא הגיב לטענות הנוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ההחלטה הזו זורקת אותנו אחורה"
מומלצים