שתף קטע נבחר

עזה: שלושה שוטרים נהרגו בפיצוצים מסתוריים; צה"ל: לא מכירים תקיפה

משרד הפנים של חמאס בעזה הודיע כי שלושה שוטרים נהרגו בשני פיצוצים ליד שתי נקודות משטרה בדרום ובמערב הרצועה. כמה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד באורח קשה. בצה"ל אמרו שלא הייתה תקיפה ובשב"כ לא מכירים את האירוע. הנייה: "נגיע לכל הגורמים הקשורים לפיצוצים"

עמדת המשטרה בזירת הפיצוץ השני ברצועת עזה (צילום: AFP)
עמדת משטרה שנפגעה(צילום: AFP)

שלושה שוטרים מעזה נהרגו אמש (יום ג') בשני פיצוצים מסתוריים בנקודות משטרה בדרום הרצועה ובמערבה. כך הודיע משרד הפנים של חמאס. כמה בני אדם נוספים נפצעו באירועים, בהם לפחות אחד באורח קשה. תחילה ייחסו את הפיצוץ לפעולת חיסול ישראלית, אך בצה"ל אמרו שלא לייחוס כי לא הייתה תקיפה וגם בשב"כ לא מכירים את האירוע. בעקבות שני הפיצוצים, הודיע משרד הפנים ברצועה כי כלל כוחות הביטחון והמשטרה העלו כוננות.

 

הפיצוץ הראשון אירע סמוך למחסום משטרתי בדרום הרצועה, ובו נהרגו שני שוטרים ואדם אחד נפצע באורח קשה. כעבור פחות משעה, אירע פיצוץ נוסף במערב הרצועה שבו נהרג שוטר אחד ונפצעו עוד כמה בני אדם.

 

זירות הפיצוצים ברצועת עזה (צילום: AP)
(צילום: AP)

זירות הפיצוצים ברצועת עזה (צילום: AP)
(צילום: AP)

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס במהלך הלילה לשני הפיצוצים ואמר כי "אין כל חשש בעזה, היא התגברה על דברים חמורים וגדולים יותר. אנחנו מביעים את תנחומינו על אנשי המשטרה שחרפו את נפשם בשטח בזמן שהם שומרים על ביטחון המולדת ושלום האזרחים".

 

"יהיה אשר יהיה הדבר שעומד מאחורי הפיצוצים, המצב תחת שליטה ומנגנוני הביטחון הממשלתיים יאמרו את דברם", הוסיף הנייה והבטיח: "הדברים יתבהרו ויוצגו לציבור, אנחנו בטוחים שנשתלט על המצב ונגיע לכל הגורמים הקשורים לפיצוצים".

 

דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בוזום, אמר כי מנגנוני הביטחון ברצועה מתמקדים במרדף אחר האחראים לפיצוצים. "הידיים החוטאות של אלה שביצעו את הפשע הזה לא יחמקו מעונש", הדגיש אל-בוזום.

 

הרוגים פלסטינים  ()
שניים מההרוגים

תקיפת צה
הפיצוץ הראשון בעזה

עמדת המשטרה בזירת הפיצוץ השני ברצועת עזה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

זירת אחד הפיצוצים ברצועת עזה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

זירת אחד הפיצוצים ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

זירת אחד הפיצוצים ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מוקדם יותר אתמול התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח צמוד לגדר הגבול בין רצועת עזה לישראל. בצה"ל ציינו כי הופעלה התרעה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. לפי הצבא, ככל הנראה נפלו פצצות מרגמה נוספות בשטח הרצועה. זמן קצר לאחר ההודעה על השיגורים, תקף בתגובה כלי טיס של צה"ל עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

 

מצרים איימה על חמאס כי תפסיק את כל מאמצי התיווך עם ישראל, אם ירי הרקטות מרצועת עזה יימשך. כך דיווחה אתמול רשת "אל ערביה". על פי הדיווח, המצרים זעמו על הירי האחרון של פצצת המרגמה, שבוצע בזמן שמשלחת חמאס נמצאת בקהיר. בחמאס טענו בפני המצרים כי יש כאלו המנסים לחבל ברגיעה, אך אלו הפצירו בהם שיכבדו את ההסכמים.

 

בנוסף, הזהירו המצרים את חמאס מפני לחימה בישראל בשירות איראן וחיזבאללה. אנשי המשלחת אמרו למצרים כי יחסיהם עם האיראנים אינם מגיעים על חשבון הקשר למצרים ולשאר מדינות ערב.

אזור הפיצוץ השני שאירע ברצועת עזה ()
זירת הפיצוץ הראשון

זירת הפיצוץ בעזה ()

זירת הפיצוץ בעזה ()

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע שלשום על צמצום אספקת הדלקים שישראל מעבירה לתחנת הכוח ברצועת עזה בחצי, עד להודעה חדשה. בישראל האשימו את הג'יהאד האיסלאמי באחריות לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. אבו רוקון פנה לתושבי הרצועה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב כי "הג'יהאד האיסלאמי, בשליחות איראנית, מערער את היציבות הביטחונית - ואתם תרגישו את התוצאות".

 

בעבר נרשמו כמה פיגועים פנימיים ברצועת עזה, במעורבות פעילים סלפים, חלקם משויכים לארגון דאעש. לפני כשנתיים הפעיל מחבל מתאבד חגורת נפץ בעמדת בידוק במעבר רפיח, וגרם למותו של מפקד בזרוע הצבאית של חמאס. באותו האירוע נפצעו כמה אנשי ביטחון של הארגון, ומחבל נוסף שהיה מעורב באירוע. השניים היו משויכים לזרם הסלפי ברצועת עזה שמזוהה עם דאעש.

 

משפחתו של אותו מחבל מתאבד הודיעה כי היא מתנערת מהמעשה שביצע, וגינתה אותו בחריפות. כדי להוכיח זאת, הודיעה המשפחה כי היא מסרבת לקבור אותו או אפילו להתאבל על מותו.

 

כשנתיים קודם לכן, התפוצצו שש מכוניות בו זמנית בשכונת שיח רדואן בעזה. ארבע מהמכוניות היו שייכות לאנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, והן חנו סמוך למקום מגוריהם של אותם הפעילים. הפיצוצים נגרמו מהטמנת מטענים במכוניות, והעובדה שפיצוצם במקביל בלב העיר שנמצאת בשליטה ביטחונית מוחלטת של מנגנוני הביטחון של חמאס עד היום, העידה כבר אז על מקצועיות ועל הכנה מדוקדקת וסבוכה.


פורסם לראשונה 27/08/2019 23:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים