שתף קטע נבחר

היומן שלכם מוצף בספאם? כך תשימו לזה סוף

מתקפת ספאם חדשה מנצלת את אחת התכונות השימושיות יותר של יומן גוגל, ומפיצה קישורים זדוניים ישירות אל יומן הפגישות שלכם. החדשות הטובות הן, שדי פשוט למנוע אותה

אם התעוררתם בבוקר וגיליתם שהיומן שלכם בגוגל מפוצץ באירועים נוצצים כמו קריאה לאיסוף הסמארטפון מתיקון או זכייה בהגרלה שמעולם לא השתתפתם בה - אתם לא לבד: בשבועות האחרונים, בישראל ובעולם, גל חדש של מתקפת ספאם מרים את ראשו ומציק למשתמשי ג'ימייל וגוגל קלנדר. הזימונים ממלאים את היומן ברגע, הסמארטפון נמלא בהתראות, המשתמשים נלחצים ולא מעטים מהם אפילו מקליקים על הקישורים, שמובילים כמובן לאתרים זדוניים. אז מה עושים עם זה?

 

היומן של גוגל (צילום: shutterstock)
זימונים פיקטיביים ביומן(צילום: shutterstock)

 

ההונאה הזו מתבססת על תכונה שימושית של גוגל קלנדר - הוספה אוטומטית של אירועים וזימונים מתוך תיבת המייל אל היומן. ספאמרים, שיודעים שהמיילים שלהם כנראה יסוננו בג'ימייל כך שמשתמשים לא יראו אותם בכלל, גילו שהתכונה הזו יעילה במיוחד עבורם: הם נעזרים בה כדי להוסיף זימונים להודעות שלהם, כך שהודעת ספאם שגרתית הופכת פתאום למועקה של ממש על היומן שלכם, ואפילו מצליחה להפיל משתמשים ברשת. החדשות הטובות - יש מה לעשות עם זה, וזה אפילו די פשוט.

 

כך מתגוננים מפני ספאם (עיבוד תמונה)

כך מתגוננים מפני ספאם (עיבוד תמונה)

 

כל מה שצריך לעשות זה להגדיר את הקלנדר שלכם כך שלא יעודכן אוטומטית מתיבת המייל. נכנסים לאפליקציית הג'ימייל או הקלנדר מהטלפון (היומן של גוגל מובנה בפנים - כך שגם אם לא הורדתם בעצמכם אפליקציה ייעודית, הקלנדר כבר שם). בתפריט היומן, גוללים מטה עד ל"הגדרות" - המסומנות בגלגל שיניים. משם לוחצים על "אירועים מ-Gmail", ואז פשוט מכבים את האפשרות. כעת ייפתח לכם חלון חדש שמתריע: "יותר לא תראה אירועים שנוספו אוטומטית מהאימיילים. אירועים שנוספו בעבר יוסרו". אם יש לכם יותר מחשבון אחד, מומלץ לעשות את הפעולה הזו עבור כל החשבונות, וזהו, אתם נקיים מספאם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים