שתף קטע נבחר

רצח נאוה אלימלך: זוג עגילים נמסר למשפחתה

גופתה של הילדה שנרצחה הוצאה מהקבר בתחילת החודש אחרי 37 שנים. לדברי אחיה, חוקרי המשטרה "מסרו לנו שני עגילים שלה, ויותר מזה לא אמרו כלום". האם עדיין לא עודכנה בפרטים

 

נאווה אלימלך (צילום: ניצן דרור)
נאוה אלימלך(צילום: ניצן דרור)

פרשת רצח הילדה נאוה אלימלך: צוות חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים הגיע אתמול (יום ג') לבית משפחתה בחולון ומסר לה זוג עגילים. לפי שעה, שאר פרטי החקירה חוסים תחת צו איסור פרסום.

 

יעקב אלמליח, אחיה של נאוה ז"ל שנרצחה לפני 37 שנה, אמר כי "הייתה פגישה משפחתית עם המשטרה ומסרו לנו שני עגילים של נאוה. יותר מזה לא אמרו לנו כלום. לא אמרו פרטים. אנחנו יודעים שבמשטרה חוקרים את זה וגם לנו לא ידוע עוד פרטים. אמא לא מרגישה טוב בגלל כל הסיפור הזה מאז הרצח הנתעב. אני מקווה שיקרה משהו אחרי כל כך הרבה שנים, אני מקווה שהמשטרה עושה את המקסימום".

 

לפי האח העגילים נמצאים כעת כאמור ברשות המשפחה, אך מזל אלמליח, אמה של נאווה ז"ל, אמרה לאחר הודעת המשטרה כי אינה יודעת במה מדובר. "שמעתי על העגילים בתקשורת ואני לא יודעת במה מדובר. אולי נתנו לאחד הילדים שלי, אבל הם לא אצלי", אמרה. "מאז שנפתחה החקירה מחדש לא עדכנו אותנו בפרטי החקירה ובמה שקרה. מעבר לכך אין לי מה להגיד או לספר".

 

 

בתחילת החודש חלה התפתחות דרמטית בפרשת הרצח שזעזעה את המדינה לפני כמעט ארבעה עשורים: גופתה של אלימלך, שנרצחה בשנת 1982, הוצאה מהקבר לצורך ביצוע פעולות חקירה. הוצאת הגופה מהקבר נעשתה באישור שניתן למשטרה על ידי בית המשפט. לבית העלמין בגבול חולון-בת ים הגיעו שוטרים מלווים בכוחות מז"פ עם מעבדה ניידת לשם איסוף ממצאים מהקבר.

 

מהמשטרה נמסר אז כי "לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק רצח הילדה נאוה אלימלך הוחלט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 להוציא את גופתה של נאוה מקברה לצורך ביצוע כמה פעולות חקירה.

 

תמונה מהיום בו הוצאו השרידים מקברה של נאוה אלימלך (צילום: עמית שעל )
הוצאת השרידים מקברה של נאוה אלימלך(צילום: עמית שעל )

מזל אלימלך אמא של נאווה אלימלך (צילום: ניצן דרור)
מזל אלימלך, אמה של נאוה(צילום: ניצן דרור)

מודעת נעדרת שהפיצה המשטרה על נאוה אלימלך ב 1982 ()
מודעת נעדרת שהפיצה המשטרה על נאוה אלימלך ב-1982

"הוצאת הגופה התבצעה בתיאום עם משפחת המנוחה והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז תל אביב".

 

מזל אלימלך בת ה-90, אמה של נאוה אלימלך, היא שחתמה על האישור לפתיחת קבר בתה, בעקבות ההתפתחות דרמטית שנרשמה בחקירה. יעקב, אחיה של נאוה, ואמו מזל נפגשו עם חוקרים מלהב 433 שביקשו אישור לפתוח את המצבה ולהוציא ממצאים: "אמא בהתחלה לא הבינה מה הם רוצים, והסברתי לה במה זה מתבטא והיא הסכימה וחתמה על כל המסמכים", סיפר יעקב ל-ynet. לאורך השנים התקבע בתודעה שמה כנאוה אלימלך, אף ששם המשפחה הוא אלמליח. 

 

 

 

 
קבר נאוה אלימלך נאוה אלמליח (צילום: מוטי קמחי)
קברה של נאוה(צילום: מוטי קמחי)

יעקב אלימלך אח של נאוה אלימלך  (צילום: מוטי קמחי, ניצן דרור)
"נתנו לנו את העגילים, אבל לא אמרו כלום". יעקב, אחיה של נאוה(צילום: מוטי קמחי, ניצן דרור)

 

עו"ד שלומי שמיע, המייצג את משפחתה של הילדה שנרצחה בשנת 1982, מסר אז כי בקרב המשפחה נרשמו רגשות מעורבים: "מצד אחד ישנו כאב גדול ומצד שני יש מעט תקווה שאולי אחרי כל כך הרבה שנים יהיה אפשר לשפוך אור על אירוע הרצח המזעזע. הנושא הזה מלווה את המשפחה יום יום במשך כל השנים האלה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניצן דרור
נאוה אלימלך
צילום: ניצן דרור
מומלצים