שתף קטע נבחר

נער המיועד לגירוש לפיליפינים: "מפחד מאוד, רוצה להישאר"

מייקל ג'יימס המיועד לגירוש יחד עם אימו פרסי אינו דובר את השפה בפיליפינים, וחי כל חייו בישראל: "אני רוצה להתגייס לצבא"

 

 

 

מייקל ג'יימס, המיועד לגירוש יחד עם אימו הפיליפינית פרסי, סיפר היום (ד') לאולפן ynet על תחושותיו בפתח שנת הלימודים – כשהגירוש בפתח. "אני מאוד מפחד כי מאוד היה לי קשה לעבור את היסודי, ויהיה לי אולי קשה כשיגרשו אותי לפיליפינים, ואני רוצה להצליח ומאוד מתרגש להכיר חברים חדשים", סיפר.

 

הוא ואימו מסתתרים כרגע מחשש שיגורשו, ומייקל מספר כי אימו נעצרה על ידי משטרת ההגירה אך שוחררה בסופו של דבר. מייקל נולד בישראל, דובר רק את השפה העברית ומרגיש ישראלי, לדבריו.

מייקל ג'ימס ואימו פרסי ג'ימס מפחדים מגירוש ילדים לפיליפינים (צילום: שמוליק דודפור)
מייקל ג'יימס ואימו פרסי(צילום: שמוליק דודפור)
 

מייקל אומר כי מכיוון שאינו דובר את השפה בפיליפינים, הדבר יקשה עליו מאוד אם הוא ואימו יגורשו. "אם יגרשו אותי העתיד שלי יהיה שם, ויהיה לי מאוד קשה", אמר. הוא פנה גם אל מקבלי ההחלטות בישראל: "אני רוצה להגיד שזה לא טוב לגרש ילדים, כי אמא שלי עזרה להרבה אנשים ותומכת בארץ הזאת, וזה לא טוב שיגרשו ילדים שלא עשו כלום. אני רוצה להישאר כי זאת המדינה שלי ואני אוהב אותה, ואני רוצה להתגייס לצבא ולתמוך במדינה הזאת".

 

אתמול שלחו 70 מנהלי בתי ספר בתל אביב-יפו, כ-20 הנהגות הורים של בתי ספר בעיר ו-13 חברי מועצת העירייה, בהם חמישה סגני ראש עיר, מכתב לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לעצור את גירוש ילדי העובדות הזרות לפני פתיחת שנת הלימודים ביום א' הקרוב.

 

המכתב הוגש למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור יוסף, על ידי סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, ציפי ברנד, שנפגשה איתו בירושלים. מור יוסף אמר כי הבקשה תובא בפני השר דרעי ביום חמישי.

 

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך רפי פרץ, נכתב: "אנו, אנשי הנהגת העיר תל אביב-יפו, דורשים להפסיק את פעולות הגירוש של ילדי עירנו הלומדים במוסדות החינוך בעיר עם פתיחת שנת הלימודים. אנו דורשים לאפשר לילדות ולילדים ממוצא פיליפיני שאינם אזרחי ישראל, חבריהם של ילדינו לגן ולכיתה, לצאת מהמחבוא ולהתכונן בשלווה לשנת הלימודים שמתחילה עוד פחות משבוע.

 

"אנו דורשים שיתאפשר להם לחזור לספסל הלימודים בבטחה, ללא חרב גירוש המונפת מעל ראשיהם, ללא החשש התמידי כי פקחי רשות האוכלוסין וההגירה יעצרו אותם ברחוב, בין אם בשעות היום בדרכם לבית הספר ובין אם בשעות הלילה כשהם מכינים שיעורים בביתם".

 

עם החותמים נמנים גם מנהלי בתי ספר שבהם לומדים ילדים שנעצרו בשבועות האחרונים במסגרת מבצע הגירוש. אחד מהם, רוהן פרז, שהיה אמור להתחיל ביום ראשון את לימודיו בכיתה ח' בבית הספר ביאליק רוגוזין, גורש לפני כשבועיים לפיליפינים יחד עם אימו רוזמרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמוליק דודפור
מייקל ג'יימס ואמו פרסי
צילום: שמוליק דודפור
מומלצים