שתף קטע נבחר

חיילי צבא לבנון ירו לעבר רחפני צה"ל, שלא נפגעו

חיילים ירו לעבר רחפן שחג מעל בסיס באזור כפר בדרום לבנון. רחפן נוסף חג בסמוך. צה"ל: "הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק"

צבא לבנון ירה הערב (יום ד') לעבר רחפנים של צה"ל בשמי דרום לבנון, ששבו לישראל בלא פגע. דובר צה"ל מסר כי "ירי נשמע בשטח לבנון למרחב שבו טסו רחפנים של צה"ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק".

 

 
צבא לבנון מסר בהודעה רשמית: "הצבא ירה לעבר רחפן ישראלי שהפר את ריבונות שמי לבנון. הרחפן חג מעל אחד הבסיסים של הצבא באזור הכפר אל-עדיסה הסמוך לגבול. לאחר הירי על הרחפן הוא אולץ לשוב על עקבותיו. רחפן ריגול נוסף הגיע מכיוון הכפר קילא ואז שב על עקבותיו".  

 

 

צבא לבנון ירה לעבר רחפן ישראלי ()
החיילים הלבנונים ירו ברובי M-16

צבא לבנון ירה לעבר רחפן ישראלי ()
ניסו להפיל את הרחפן הישראלי

צבא לבנון ירה לעבר רחפן ישראלי (צילום: AFP)
החיילים הלבנונים הביטו מעלה וחיפשו את הרחפנים(צילום: AFP)

צבא לבנון ירה לעבר רחפן ישראלי (צילום: AFP)
חיילי צבא לבנון ניסו להפיל את הרחפנים(צילום: AFP)

 

בדיווחים בלבנון נאמר כי חיילים בצבא לבנון ירו באמצעות רובי M-16 לעבר לפחות הרחפן, אך הוא לא נפגע ופנה חזרה לשטח ישראל. לפי הדיווחים המגיעים מלבנון, הירי בוצע בשמי הכפר אל-עדיסה בדרום המדינה. לא הרחק משם אותרו בשעתו מנהרות חיזבאללה. ברשת "אל-ערבייה" דווח כי הירי בוצע לאחר קבלת "הוראה מפורשת". בצה"ל בודקים את הדיווח. 

 

עושים סדר: מה התפוצץ בסוריה ובלבנון - ומה יכול לקרות בצפון

 

 

כתב רשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי לפני שנפתחה האש לעבר שני הרחפנים, הם חגו מעל בסיס של צבא לבנון. מדובר לדבריו ברחפנים מדגם Inspire, ששוגרו ממשגב עם. הוא ציין כי מיד לאחר הירי הם שבו על עקבותיהם.

 

הדיווח מגיע על רקע המתיחות הגבוהה בגבול ישראל-לבנון, בין היתר בעקבות מתקפת הרחפנים בביירות - שבחיזבאללה ובממשלת לבנון האשימו את ישראל בביצועה. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים בתגובה וטען כי מדובר במתקפה הראשונה של ישראל בלבנון מאז 2006. סגנו, שייח נעים קאסם, אמר אתמול כי הארגון יגיב - אך הוסיף כי לא צפויה לפרוץ מלחמה בעקבות התקיפה: "אין אווירת מלחמה, אך תהיה תגובה. הכל יוחלט כשיגיע הזמן".

 

 

בעקבות המתיחות צה"ל הגביל תנועת כלי רכב צבאיים סמוך לגבול עם לבנון והבוקר השטח האווירי, ממרחק של שישה ק"מ מהגבול, נסגר לטיסות אזרחיות. מטוסי ריסוס שעובדים בשגרה בשטחים חקלאיים סמוך לגבול נדרשים לקבל אישור פרטני לפני המראה.

 

האירוע שבגינו מאיימים בחיזבאללה להגיב ב"מתקפה מחושבת", אירע בלילה שבין שבת לראשון, שעות ספורות לאחר המתקפה של צה"ל בדרום דמשק, שסיכלה את פיגוע רחפני הנפץ שתכננן כוח קודס האיראני לפי צה"ל. שני רחפנים נפלו ברובע הדאחייה בדרום ביירות, מעוזו של חיזבאללה, ותחילה דווח כי נגרם נזק קל ל"מרכז מדיה". אבל לפי פרסום בעיתון הבריטי "טיימס" מאתמול, היעד של שני הרחפנים היה אסטרטגי: ציוד איראני שמשמש ל"פרויקט דיוק הטילים".

תקיפת רחפנים ()
תיעוד שהופץ בלבנון מרגעי הפיצוץ בביירות

תקיפת רחפנים ()

הנזק בביירות (צילום: AFP)
הנזק בביירות בעקבות "מתקפת הרחפנים"(צילום: AFP)
 

לפי גורמי המודיעין שצוטטו בעיתון, מחסן שנמצא בסמוך לאזור שבו התרסקו הרחפנים ובו ציוד תעשייתי מתקדם לערבוב דלקים שנועד לדייק טילים לרמה גבוהה, היה יעד התקיפה. תמונות שהפיצו תושבים בביירות מעידות על כך שנזק משמעותי נגרם לאחד הרכיבים החשובים - מערבל שמשמש לערבוב הדלקים, ומיוצר באיראן. רכיב נוסף, המשמש לשליטה ממוחשבת, הושמד לחלוטין.

 

נשיא לבנון אמר כי מתקפת הרחפנים כמוה כ"הכרזת מלחמה". בדברים שנשא כחצי יממה לאחר נאומו המאיים של נסראללה, אמר הנשיא מישל עאון: "אנחנו עם השואף לשלום ולא למלחמה. לא נקבל שאף אחד יאיים עלינו בשום צורה. יש לנו את הזכות להגן על הריבונות שלנו, על העצמאות שלנו ועל האדמות שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החיילים הלבנונים ירו ברובי M-16
מומלצים