שתף קטע נבחר

זומן לחקירה בפרשת נאוה אלימלך: "אני שעיר לעזאזל"

עמוס שלף, שזומן לחקירה בלהב 433, טוען באמצעות עורך דינו כי "אין לו יד ורגל בעניין". בצאתו מהחקירה תקף את גרושת אחיו - שתלונתה הביאה ב-1998 למעצרו: "חיי נהרסו, אני בטראומה כבר 21 שנים"

 

 

עמוס שלף, שהיה בעבר אחד החשודים בפרשת מותה של נאוה אלימלך ז"ל וזומן היום (ה') לחקירה בלהב 433, טען בצאתו ממנה כי אין לו קשר לפרשה, והטיל את האחריות על גרושתו של אחיו, יהודה, שנעצר יחד עמו ב-1998 בחשד למעורבות ברצח. שלף עצמו טוען כי זומן לחקירה בגלל אחיו. "אני עוד בטראומה מלפני 21 שנה, אני שעיר לעזאזל".

 

שלף טען עוד כי על המשטרה לחקור את טענותיו על גרושת אחיו. "אין לי תלונות על המשטרה, אבל אם בודקים – תבדקו עד הסוף". הוא סיפר כי לדעתו, הסיבה לזימונו לחקירה היא אותה תלונה שהגישה גרושתו של אחיו - בעת שעלו נישואיהם על שרטון: "עד היום לא מיצו איתה את הדין".

עמוס שלף ביציאה מחקירתו בלהב 433 (צילום: עמית שעל)
"גרושת אחי הרסה לי את החיים". עמוס שלף(צילום: עמית שעל)

  

עורך דינו של שלף, משה מרוז, אמר ל-ynet כי "כדי להצדיק את הוצאת גופתה של נאוה אלימלך ז"ל המשטרה צריכה להראות פעילות. בלית ברירה המשטרה משחזרת את מעצרו של מרשי לפני 20 שנה ועוצרת אותו שוב". מרוז הדגיש כי "למרשי אין יד ורגל בעניין".

 

בשנת 1998 נדמה היה שהפענוח בתיק בדרך, עם מעצרו של יהודה שלף, שגרושתו הופיעה במשטרה וטענה כי הוא התוודה בפניה שרצח את נאוה אלימלך. במשטרה התייחסו ברצינות לדברי האישה, ועצרו גם את עמוס. חוקרים אף חפרו בחצר ביתו של שלף במטרה למצוא ראיות כלשהן הקשורות לילדה, אך הן העלו חרס, ובסופו של דבר האחים שוחררו מבלי שנמצאה נגדם כל ראיה.

 

זוג עגילים נמסרו למשפחת אלימלך

שלשום הגיע צוות חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים לבית משפחתה של נאוה אלימלך ז"ל בחולון ומסר לה זוג עגילים. שאר פרטי החקירה חוסים תחת צו איסור פרסום נכון לעכשיו.

 

יעקב אלמליח, אחיה של נאוה ז"ל שנרצחה לפני 37 שנה, אמר כי "הייתה פגישה משפחתית עם המשטרה ומסרו לנו שני עגילים של נאוה. יותר מזה לא אמרו לנו כלום. לא אמרו פרטים. אנחנו יודעים שבמשטרה חוקרים את זה וגם לנו לא ידוע עוד פרטים. אמא לא מרגישה טוב בגלל כל הסיפור הזה מאז הרצח הנתעב. אני מקווה שיקרה משהו אחרי כל כך הרבה שנים, אני מקווה שהמשטרה עושה את המקסימום".

 

 

לפי האח העגילים נמצאים כעת כאמור ברשות המשפחה, אך מזל אלמליח, אמה של נאווה ז"ל, אמרה לאחר הודעת המשטרה כי אינה יודעת במה מדובר. "שמעתי על העגילים בתקשורת ואני לא יודעת במה מדובר. אולי נתנו לאחד הילדים שלי, אבל הם לא אצלי", אמרה. "מאז שנפתחה החקירה מחדש לא עדכנו אותנו בפרטי החקירה ובמה שקרה. מעבר לכך אין לי מה להגיד או לספר".

 

לאורך השנים התקבע בתודעה שמה כנאוה אלימלך, אף ששם המשפחה הוא אלמליח. בתחילת החודש הוצאה גופתה של אלימלך מקברה בשל התפתחות דרמטית בפרשת הרצח. השוטרים הגיעו לבית העלמין שבגבול חולון-בת ים כשהם מלווים בכוחות מז"פ עם מעבדה ניידת לשם איסוף ממצאים מהקבר.

 

מזל, אמה בת ה-90 של נאוה, היא שחתמה על האישור לפתיחת קבר בתה. מהמשטרה נמסר אז כי "לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק רצח הילדה נאוה אלימלך הוחלט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 להוציא את גופתה של נאוה מקברה לצורך ביצוע כמה פעולות חקירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שעל
עמוס שלף בצאתו מהחקירה
צילום: עמית שעל
מומלצים