שתף קטע נבחר

דורס המשפחה בקריית גת יישאר במעצר עד תום המשפט

בית המשפט קבע ששי טסמה, שפגע בבני משפחת טקלו, לא ישוחרר למעצר בית מחשש שיסכן את הציבור: "שחרורו יהיה צעד בלתי אחראי". האישום מייחס לו נהיגה בשכרות וניסיון לברוח מהזירה

 

 

שי טסמה (21), הצעיר הנאשם בדריסת ארבעת בני משפחת טקלו בחודש שעבר בקריית גת, יישאר במעצר עד תום ההליכים. כך קבע היום (א') בית משפט השלום בבאר שבע. השופט אלון אופיר הבהיר כי אם בעבר מעצר של נאשם בעבירות תעבורה היה נדיר, כיום מורים על צעד כזה במקרים שבהם רף המסוכנות הוא גבוה.

 

בהחלטה צוין שליבת הדיון נסובה על היכולת לבטוח בנאשם שלא יצרוך אלכוהול ויחזור לאחוז בהגה, ובכך שוב יסכן את שלום הציבור. לדברי השופט, מהתסקיר שהגיש שירות המבחן עלה כי קיים סיכון להמשך התנהגות בעייתית.

 

השופט אופיר קבע כי יש להעדיף את שלום הציבור על שחרורו של הנאשם. הוא דחה את בקשת הסנגור לשחרר את טסמה למעצר בית מלא בבית הוריו, וציין כי אף ששירות המבחן קובע שמדובר באדם צעיר ונורמטיבי, הוא צריך לקבל טיפול מבחינת צריכת האלכוהול שלו.

הארכת מעצר לנהג החשוד בגרימת תאונת הדרכים בקריית גת (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

"שחרורו לביתו יהיה צעד בלתי אחראי שיסכן את הציבור", נקבע. "בעודו תחת השפעת אלכוהול התנהגותו משובשת. כשהיה שיכור החליט לנהוג ברכב תוך כדי שהחלטתו גרמה לפציעתה של משפחה שלמה. אין אני טוען כי בכל מקרה של נהיגה בשכרות יש לעצור עד תום ההליכים. בפרשה זו סירב הנאשם לשתף פעולה עם חוקריו. מצב זה יצר בסיס לכאורתי שקיים מצב שכרות חריג. אף שהצליח לעמוד, נפל וכשל בהליכה על קו ישר. אובדן השליטה ברכב עת טיפס רכבו של הנאשם על אי תנועה ופגע בהולכי רגל מחזק את המחשבה שהיה במצב של אובדן שליטה מוחלטת. חוסר השליטה ברכב היה קיצוני. תוצאות נהיגת הנאשם במצב שכרות מכבידות. אין כל ודאות שאירוע מסוג זה לא יחזור על עצמו אם ישוחרר כפי שהמליץ שירות המבחן".

 

הסנגור עו"ד חיים אברג'ל, שביקש לשחרר את טסמה למעצר בבית אביו, טען שמדובר בצעיר בן 22 ששירת שירות מלא בצה"ל, וכי המדינה הפריזה שלא לצורך בתיאור העובדתי בבקשת המעצר.

 

בחודש שעבר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד טסמה בגין דריסת ארבעת בני משפחת טקלו על אי תנועה בקריית גת, בהן שתי אחיות בנות 7 ו-6. האב ושתי הבנות נפגעו באורח קשה, והאם נפצעה בינוני. נטען שלאחר התאונה ניסה טסמה להימלט מהמקום, אך עוברי אורח עצרו בעדו. בהמשך סירב לתת למשטרה דגימת נשיפה.

 

בכתב האישום יוחסו לו עבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות בלתי סבירה, סטייה מנתיב, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש וגרימת תאונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים