שתף קטע נבחר

במרכז הקמפיין של פרץ ולוי: כיפת ברזל

יו"ר העבודה-גשר בחר במותג שמזוהה עימו כדי לקדם את התוכנית הכלכלית: "ישראל נמצאת תחת צבע אדום חברתי. 1.8 מיליון מתחת לקו העוני"

 

 

מפלגת העבודה בכנס כיפת ברזל חברתית (צילום: יאיר שגיא)
פרת ולוי על רקע "סוללת כיפת ברזל"(צילום: יאיר שגיא)

 

יו"ר מפלגת העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ החליט לגייס את המותג המצליח "כיפת ברזל", המזוהה איתו במשך שנים ארוכות, גם לקמפיין הבחירות שלו. פרץ, שמוביל יחד עם יו"ר "גשר" אורלי לוי אבקסיס קמפיין שעוסק בתחום החברתי בעיקר, השיק היום (שלישי) את קמפיין הבחירות של המפלגה, כאשר דגמים של סוללות כיפת ברזל הוצגו במהלך הצגת הקמפיין.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

"ישראל נמצאת תחת צבע אדום חברתי", אמר פרץ במהלך האירוע בשכונת כפר שלם בתל-אביב. "כמו שהתעקשתי על פיתוחה של כיפת הברזל הביטחונית שהביאה ביטחון, כך נביא את כיפת ברזל החברתית שתטפל בחוליים ובמצוקות של החברה הישראלית".

מפלגת העבודה בכנס כיפת ברזל חברתית (צילום: יאיר שגיא)
עמיר פרץ. העלאת מיסים נרחבת כדי לממן את התוכנית(צילום: יאיר שגיא)

פרץ הוסיף: "1.8 מיליון אנשים נמצאים מתחת לקו העוני. יותר מ-80% מתושבי המדינה חיים במינוס כרוני. השאלה הנשאלת היא: איפה דירוג ה-A פלוס המפורסם של ביבי נתניהו? לאן הכסף נעלם? היום ברור לחלוטין לאן הכסף הזה נעלם. הוא נעלם לקבוצות אינטרסים, נעלם לכספים קואליציוניים, נעלם לסדרי עדיפויות שהאחרון בהם הוא האדם החלש".

 

פרץ טען, כי העבודה-גשר היא המפלגה היחידה שהציגה תכנית כלכלית-חברתית. "יותר אנשים מתים מטיפול לקוי במערכת הבריאות הקורסת, מתזונה לא בריאה ולא מספיקה כי אין להם משאבים", אמר פרץ.

 

מספר 2 ברשימה, אורלי לוי אבקסיס, אמרה: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה נוספת: מלחמה חברתית על הזכות להתקיים בכבוד. משפחות צעירות, אנשים צעירים, משכילים שעובדים קשה ולא מצליחים לסיים את החודש. אנחנו נפרוש את הכיפה הזו בכל הארץ, גם בעיירות הפיתוח, גם ברוטשילד, גם בהרצליה, בטבריה ובכל מקום. כולם צריכים את כיפת הברזל הזו. החל מה-17 בספטמבר, סדר העדיפות ישתנה וכיפת ברזל חברתית תתפרס בכל רחבי ישראל".

 

התוכנית הכלכלית של העבודה גשר כוללת שמונה נקודות, בהן העלאת שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה, בניית 200 אלף דירות בבנייה ממשלתית, חינוך ציבורי חינם מגיל 0 וביטול תשלומי הורים. בנוסף, בעבודה-גשר מתכננים לייצר מערך שכינו "ליסינג לדירה" – מערך של בעלות משותפת בין הרוכש למדינה, כדי שמשפחות יוכלו להתחיל מתשלומים נמוכים ללא הון עצמי.

 

עוד טוענים בעבודה-גשר כי יספקו "שירותי בריאות ללא הבדלי מעמד", יקבעו פנסיית מינימום של 6,000 שקל נטו לקשיש יחיד ו-9,000 שקל לזוג קשישים, החלת 0% מע"מ על 100 מוצרי יסוד, מתן דמי אבטלה ואשראי ממשלתי לעצמאים והעלאת קצבאות נכות והבטחת הכנסה.

 

כדי לממן את התוכנית האמביציוזית שלהם, ששוויה 30 מיליארד שקלים, בעבודה-גשר מתכננים על העלאת מיסים נרחבת על עשירונים עליונים ובעלי הון, החלת חובת דיווח כללי למס הכנסה על כלל ההכנסות מרכוש במסגרת המאבק בהון השחור, ביטול הכספים הקואליציוניים והפסקת התקציבים המיוחדים להתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושים.

 

יש לציין כי רק אתמול התייחס נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, למצב הגירעון במשק, והבהיר כי לא יהיה מנוס מ"ביטול פטורים ממס, וככל הנראה גם מהעלאת שיעורי המיסים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס
צילום: יאיר שגיא
מומלצים