שתף קטע נבחר

יצרנית התבור והגליל מציעה נשק חדש לצה"ל: "ערד"

חברת הנשק הישראלית IWI פיתחה רובה סער ייחודי שיתמודד על המכרז לנשק אישי עבור לוחמי היחידות המיוחדות. משקלו 2.85 ק"ג בלבד, והוא לא יצריך הסבה לשמאליים

הרובה שזכה לשם
ה"ערד" החדש(צילום: IWI)

יצרנית הנשק הקל הישראלית IWI חשפה היום (רביעי) רובה סער ייחודי וקל שיתמודד במכרז הקרוב של צה"ל לנשק אישי עבור לוחמי היחידות המיוחדות.

 

כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", הרובה, שזכה לשם "ערד", מוגדר כנשק מודולרי המיועד לכוחות מיוחדים וללוחמים בשדה הקרב המודרני. הוא תוכנן בצורה שתתאים למגוון רחב של תרחישים ומשימות, ולסוגי תחמושת שונים.


הרובה שזכה לשם
(צילום: IWI)

הרובה שזכה לשם
(צילום: IWI)

הערד שוקל 2.85 ק"ג בלבד, מבין רובי הסער הקלים ביותר המוצעים היום בשוק, ויוצע במגוון אורכי קנה: 292 מ"מ, 368 מ"מ ובקרוב גם ב-419 מ"מ וב-508 מ"מ. בקרוב צפוי הרובה להגיע במגוון קליברים נוספים.

 

רונן חמודות, סמנכ"ל השיווק והמכירות בקבוצת SK שמחזיקה ביצרנית הנשק, מסר כי "חברת IWI שואפת להתאים את מוצריה באופן רציף לצרכים העולים בקרב צבאות וכוחות הגנה בעולם. הזירות המורכבות של ימינו יצרו ביקוש לרובי סער המותאמים לסוגים שונים של תחמושת, ולמשימות מסוגים שונים".

 

חמודות הוסיף כי הערד יכלול מספר פיצ'רים מתקדמים שיאפשרו גמישות תפעולית. לדוגמה, הנשק הוא דו-צדדי, וניתן לתפעול של משתמשים ימניים ושמאליים כאחד. כמו כן תוכנן הנשק עם מערכת הדקים מתקדמת שמאפשר נוחות וירי מדויק, והוא בעל מסילה מונוליטית".

 

זהו לא הנשק הראשון שקבוצת SK של איש העסקים סמי קצב תציע לצה"ל. בין מוצרי החברה נכללים גם רובה התבור, המיקרו-תבור, הגליל והדן (רובי לחימה וצלפים), מקלע הנגב, העוזי וכן האקדחים יריחו ומצדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים