שתף קטע נבחר

ארה"ב לקפטן המכלית האיראנית: "מיליוני דולרים תמורת הספינה"

וושינגטון ניסתה לשחד את רב החובל של מכלית הנפט האיראנית והציעה לשלם לו כדי להשיט אותה למקום שבו יוכלו כוחות אמריקניים להשתלט עליה. רב החובל התעלם מההצעה וארה"ב הטילה סנקציות. זריף: "זו סחיטה"

ארה"ב ניסתה לשחד במיליוני דולרים את רב החובל של המכלית האיראנית ששוחררה מגיברלטר. מחלקת המדינה האמריקנית אישרה שההצעה הועברה אל קפטן המכלית במייל על ידי השליח האמריקני לענייני איראן בריאן הוק.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הוק הציע לרב החובל ההודי אקילש קומאר להשיט את המכלית "גרייס 1", ששינתה את שמה אחרי ששוחררה ל"אדריאן דריה 1", לאזור שבו יוכלו כוחות אמריקניים להשתלט עליה. לפי דיווח בעיתון "פייננשל טיימס" הבריטי, ההצעה הועברה לפני שארה"ב הטילה סנקציות על המכלית ועל הקפטן ביום שישי.

 

 

להצעה הוסיף הוק מספר טלפון של מחלקת המדינה כדי רב החובל לא יחשוב שמדובר בזיוף. לפי הדיווח, קומאר התעלם מההצעה. לאחר מכן הטילה ארה"ב סנקציות על המכלית ועל הקפטן שלה.

 

"אחרי שנכשלה בפעולה פיראטית ארה"ב פונה לסחיטה – תביא לנו את הנפט של איראן ותקבל כמה מיליוני דולרים, או שיוטלו עליך סנקציות", כתב שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בתגובה בטוויטר. "זה נשמע מאוד דומה להזמנה שקיבלתי מהחדר הסגלגל לפני כמה שבועות. זה הופך לדפוס".  

  (צילום: רויטרס)
הקפטן התעלם מההצעה וארה"ב הטילה סנקציות. המכלית האיראנית(צילום: רויטרס)

המכלית נתפסה על ידי הרשויות בגיברלטר לפני חודשיים בשל חשד שהייתה בדרכה להעביר נפט איראני לסוריה, תוך הפרת סנקציות בינלאומיות. לפני שלושה שבועות שוחררה המכלית אחרי שאיראן התחייבה שלא לפרוק את המטען בסוריה.

 

בסוף השבוע מסרה וושינגטון שיש בידיה מידע אמין המצביע על כך שהמכלית עושה את דרכה לעיר הנמל הסורית טרטוס. אתרי מעקב אחר תנועת כלי שיט דיווחו שהמכלית נמצאת במזרח הים התיכון וכיבתה את מערכות המעקב שלה.

 

מעצרה של המכלית עורר זעם באיראן, שהשתלטה בתגובה על מכלית נפט בריטית. היום הודיע בעליה של המכלית שאיראן שחררה שבעה מתוך 23 אנשי הצוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"זו סחיטה". המכלית האיראנית
צילום: רויטרס
מומלצים