שתף קטע נבחר

סקודה סקאלה בישראל: החל מ-118 אלף שקלים

המשפחתית שנחשפה בישראל מתחילה להימכר בשוק המקומי, בשלב זה ברמת אבזור אחת - בסיסית למדי

10 חודשים לאחר שנחשפה באירוע בינלאומי שנערך בפתח תקווה, מתחיל שיווק סקודה סקאלה בישראל. בשלב ראשון תשווק המשפחתית הקומפקטית בגרסה אחת בלבד, עם מנוע 1.0 ליטר וברמת גימור בסיסית. בתחילת השנה הבאה צפויות להצטרף גרסאות נוספות להיצע. תג המחיר עומד על 118 אלף שקלים, יקר למשל ב-8,000 שקלים ממחירה של הראפיד ספייסבק היוצאת. במהלך ימי המכירות שתקיים צ'מפיון מוטורס בסוף השבוע יקבלו רוכשי הסקאלה הנחה של 2,000 שקלים.

 

סקודה סקאלה (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

בניגוד לגולף ולאוקטביה המבוססות על פלטפורמת MQB, הסקאלה נשענת על פלטפורמת ה-MQB A0 הקטנה יותר, המשרתת את סיאט איביזה ופולקסווגן פולו. עם זאת, לא מדובר במכונית קטנה: היא אמנם קצרה ב-30 ס"מ מהאוקטביה, אך היא ארוכה ב-11 ס"מ אפילו מהגולף היוצאת, עם נתון אורך של 436 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 265 ס"מ, הרוחב על 179 ס"מ, ונפח תא המטען על 429 ליטרים, נתון מכובד עבור הקטגוריה.

 

המנוע שישרת את הסקאלה הוא מנוע הליטר המוכר של קונצרן פולקסווגן, עם הספק של 115 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ. יחד עם תיבת DSG בעלת 7 הילוכים, מאיצה הסקאלה ל-100 קמ"ש בתוך 9.8 שניות ורושמת צריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר - על פי נתוני היצרן. בתחילת 2020 יצטרף אליו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק מירבי של 150 כ"ס.

 

בשלב זה תוצע הסקאלה ברמת הגימור Ambition בלבד הכוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות Android Auto ו-Apple Carplay (שלראשונה בסקודה יציע ממשק דובר עברית), חישוקי "16 קלים וציפוי עור להגה ולידית ההילוכים. מפרט אביזרי הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב. הסקאלה זכתה לפני כחודשיים בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים