שתף קטע נבחר

רשמים ראשונים: יוטיוב משיקה את מיוזיק ופרימיום בישראל

תמורת דמי מנוי חודשיים תוכלו ליהנות מתכני יוטיוב בלי פרסומות, בלי הפרעות ואפילו בלי חיבור לרשת. קיבלנו גישה מוקדמת לשירותים החדשים של הפלטפורמה הפופולרית, ובדקנו אם הם שווים את ההשקעה

ביצת הסטרימינג המוזיקלי הופכת צפופה יותר: יוטיוב משיקה היום (ד') את שירותי יוטיוב מיוזיק ופרימיום שלה בישראל, ובכך היא מצטרפת לאפל מיוזיק, דיזר וספוטיפיי שכבר מפעילות פה את שירותיהן. קיבלנו גישה מוקדמת לשני השירותים החדשים והספקנו להתרשם מהם במשך כמעט שבוע, אבל לפני הסקירה המדוקדקת - אלה הפרטים היבשים: שירות יוטיוב מיוזיק הוא שירות מוזיקלי תומך וידיאו, שמאפשר למשתמשים להריץ את האפליקציה ברקע, בלי פרסומות, עם הורדות, וליהנות ממוזיקה גם במצב אופליין. שירות יוטיוב פרימיום עושה את אותו הדבר גם ביוטיוב שלכם, על כלל התכנים המצויים בפלטפורמה.

 

יוטיוב מיוזיק ופרימיון בישראל (צילום: יוטיוב)
יוטיוב מיוזיק מגיע לישראל(צילום: יוטיוב)

 

ההשקה כוללת שני סוגים של תוכניות תשלום: מנוי לשירות יוטיוב מיוזיק בלבד יעלה לכם 19.90 שקלים לחודש, ואילו מנוי משולב ליוטיוב מיוזיק וליוטיוב פרימיום, יעלה 23.90 שקלים לחודש. משתמשי אייפון שירצו לבדוק את השירות החדש ישלמו יותר - 27.90 ו-31.90 שקלים בהתאמה, זאת, לטענת יוטיוב, כתוצאה מעמלת 30 האחוזים שאפל דורשת. אם התרגלתם לצרוך את היוטיוב שלכם בחינם, תוכלו לעשות זאת גם בשירות המיוזיק - אבל תצטרכו לשלם עליו בפרסומות. בעולם, אגב, זמינות גם תוכניות מוזלות עבור סטודנטים ועבור מנוי משפחתי - כרגע בישראל זה עוד לא קורה, אבל סיפרו לנו שעובדים על זה במרץ. 

 

תוכניות למשתמשי אנדרואיד ()

 

מבולבלים? גם אנחנו. בשנים האחרונות גוגל ויוטיוב עושות נסיונות שונים, עם שירותים שונים, מיתוגים מחדש והשקות - באופן מבלבל במיוחד. רגע של היסטוריה: יוטיוב מיוזיק ופרימיום הם הגלגול המחודש האחרון בשנים של נסיונות של יוטיוב להציע תוכניות בתשלום וערך מוסף עבור המשתמשים. יוטיוב פרימיום - לשעבר "יוטיוב רד", ניסה לתפוס משתמשים באמצעות תוכן מקורי. עם ההשקה המחודשת בשנה שעברה, התוכן המקורי של יוטיוב (יוטיוב אוריג'ינלס) הפך בהדרגה לזמין וחינמי גם הוא, כך שהיתרון הזה כבר לא רלוונטי. יוטיוב מיוזיק הושקה לראשונה בסוף 2015, הרבה אחרי שגוגל מיוזיק פליי - שירות הסטרימינג המוזיקלי של גוגל, כבר היה בשוק. בשנה שעברה מיוזיק הושקה מחדש יחד עם פרימיום, ולפי כל השמועות זה אומר שגוגל זנוחת לאט לאט את שירות פליי מיוזיק שלה ומעבירה את הפוקוס ליוטיוב מיוזיק ופרימיום.

 

תוכניות למשתמשי אייפון ()

 

אז איך זה עובד? יוטיוב מיוזיק היא אפליקציה נפרדת, המקושרת לאפליקציית יוטיוב הרגילה. מרגע שרכשתם מנוי פרימיום - היוטיוב שלכם יתהדר בלוגו הפרימיום החדש, ותקבלו גישה ישירה גם למיוזיק באמצעות כפתור משותף. במסך הכניסה למיוזיק (כמו בשירותים המתחרים) תידרשו לבחור כמה אמנים והרכבים שמעניינים אתכם, כדי להתחיל ולהתגלגל.

 

מסך הבית כולל רשימות השמעה שונות, שמיוצרות בשילוב של עורכים אנושיים ושל אלגוריתם ההמלצות המפורסם של יוטיוב. הוא כולל גם את קוביית המיקסטייפ - הנישה הקבועה היחידה במסך הבית, שבה תמצאו פלייליסט בלתי נגמר שמבוסס על השירים האחרונים שבחרתם לשמוע. בנוסף תקבלו הצעות לרשימות השמעה מבוססות מיקום, ואיזור ייעודי למוזיקה מהופעות חיות, שמתגלה כאחד הפלוסים המשמעותיים בשירות. כשתבחרו שיר, תוכלו לבחור אם לצרוך אותו כאודיו בלבד, או גם בווידיאו - באמצעות שני כפתורים בחלק העליון של המסך.

 

יוטיוב מיוזיק ופרימיון בישראל (צילום: יוטיוב)
פיצ'ר חיפוש יעיל במיוחד(צילום: יוטיוב)

 

בנוסף לדף הבית, תמצאו גם אזור לרשימת מומלצים - בו תוכלו לראות את הקליפים הפופולריים ביותר ביוטיוב, וכן אזור ה"ספרייה", בו מצויות רשימות השמעה שיצרתם בעצמכם, או תוכן שהחלטתם להוריד. בנוסף, תמצאו כאן את ה"אופליין מיקסטייפ" - רשימת השמעה שזמינה גם כשאין חיבור לרשת, ושמתעדכנת כל הזמן במוזיקה האחרונה שצרכתם. אבל הגאווה האמיתית של יוטיוב ממוקדת בשורת החיפוש: זוכרים רק חצי שורה מהשיר ההוא ששמעתם? זוכרים רק את שם הסדרה שבה הוא הופיע? מנוע החיפוש כאן מתמודד עם די הרבה, וזה עובד - גם בעברית, ואפילו בהיבריש (תעתיק עברי למילים באנגלית).

 

מי שרגילים לצרוך את המוזיקה שלהם באיכות גבוהה צריכים לקחת בחשבון שביוטיוב מיוזיק תקבלו עד 256kbps בלבד אם תבחרו להזרים באיכות הכי גבוהה כל הזמן. ברירת המחדל היא איכות אוטומטית, שמשתנה בהתאם לתנאי הקישוריות שלכם לרשת במטרה לשמור על פעולה חלקה.

 

כדי לשמור על משהו מהצביון של יוטיוב בתוך השירות, תמצאו במיוזיק לא רק ריליסים רשמיים, אלא גם גרסאות של הופעות חיות, גרסאות אקוסטיות, גרסאות כיסוי ואפילו קריוקי. החיסרון מגיע בשאפל - כשהרצתי, למשל, את רשימת ההשמעה של רדיוהד מתוך עמוד ההרכב, קיבלתי כבר בשיר השני גרסת כיסוי מבאסת למדי של No Surprises. 

 

יוטיוב מיוזיק ופרימיון בישראל (צילום: יוטיוב)
רשימות השמעה בלתי מסעירות(צילום: יוטיוב)

 

אבל החיסרון האמיתי מורגש דווקא במקום שבו יוטיוב מיוזיק אמור היה להוכיח שהוא כבר מכיר אותי כמאזינה: כדאי להזכיר כאן, שההרשמה לשירות נעשית על בסיס חשבון היוטיוב הקיים - ובמקרה שלי מדובר על שנים ארוכות של דאטה, צפיות, חיפושים והאזנות. נכון ששירותי סטרימינג זקוקים בדרך כלל לקצת יותר משבוע כדי לייצר פרופיל מוזיקלי קולע, אבל ליוטיוב יש בעצם הרבה יותר משבוע, יש לה שנים. למרות זאת, המיקסטייפ האישי שלי היה מאכזב בכל יום מחדש. יוטיוב יודע שאני מאזינה אובססיבית של פורקיופיין טרי, והתוצאה היא מיקס שבו מופיע שיר של ההרכב שהתפרק לפני שנים, ושיר של הסולן שלו - לסירוגין, אחד אחרי השני. כשגללתי את המשך הרשימה, ראיתי הבלחה חד-פעמית של ארקטיק מאנקיז. וזהו.

 

ההשוואה לספוטיפיי ואפל מיוזיק המבוססות כבר בישראל, רק מתבקשת. דווקא במקום שבו ערימות הדאטה שנצברים אצל גוגל אמורות היו להועיל - נראה שהן לא מקבלות ביטוי מספק, אם בכלל. האפשרות להיחשף למוזיקה חדשה באופן הזה היא קלושה, והיא תחייב אתכם להיות אקטיביים מאוד, שכן גם תחנות הרדיו שמופעלות על בסיס אמנים או שירים ספציפיים, התגלו כמאכזבות למדי ומבוססות להיטים וקלאסיקות.

 

התחושה היא שקהל היעד העיקרי של יוטיוב מיוזיק ויוטיוב פרימיום הם צרכני יוטיוב כבדים, כאלה שאצלם גם הילדים הם משתמשים מרכזיים. יוטיוב היא לא רק פלטפורמה פופולרית במיוחד, עם כשני מיליארד משתמשים חודשיים בעולם, היא גם מותג של ממש - ובמובן הזה, היא לא צריכה לעבוד קשה כדי להיות אטרקטיבית. מצד שני, חובבי מוזיקה קצת יותר כבדים, יתקשו לראות בה מתחרה רצינית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוטיוב
יוטיוב מיוזיק בישראל
צילום: יוטיוב
מומלצים