שתף קטע נבחר

רקטה בסוף הקמפיין: נתניהו מחק את הסרטון מאשדוד

בניגוד לעבר, מחק הליכוד את סרטון הכנס באשדוד שבו נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו מפונה מהבמה לממ"ד

בצעד בלתי שגרתי מחק הערב (יום ג') הליכוד את סרטון הכנס באשדוד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו נראו מאבטחים מפנים את נתניהו לממ"ד בשעת האזעקות והיירוטים.

 

 

בסביבת ראש הממשלה זיהו בתוך דקות ספורות את פוטנציאל הנזק שגורם התיעוד של הברחת נתניהו מהבמה למרחב המוגן, שבוע לפני יום הבחירות ומיד טיפלו באירוע במתכונת חירום. סרטון הווידיאו ששודר בלייב בעמוד הפייסבוק של נתניהו נמחק כעבור דקות ספורות ובמקומו הופצו שלל סרטוני תמיכה בנתניהו שהתעקש לעלות לבמה שוב להמשיך את הנאום למרות שהיו מי שסברו שהדבר מסוכן ומסכן את הנוכחים.

 

גם ברגעים שפונה נתניהו, הנוכחים נותרו באולם ולא במרחבים המוגנים. רוב השרים שהיו במקום נותרו באולם ולא במרחב המוגן.

 

צוות הקמפיין שהבחין בתגובות הפוליטיות המשוגרות לתקשורת סירב לאפשר לצלמים גישה לאירוע והפיץ סרטונים ותמונות מטעמו. יריביו הפוליטיים מימין ומשמאל תקפו את נתניהו וטענו שהירי לאשדוד ולאשקלון הוא השפלה. שלא לציטוט אמרו כי מדובר בפיגוע עצום לקמפיין. נתניהו המשמש כשר ביטחון ירד מהבמה מלווה במאבטחים - תמונה שלטענת הגורמים הפוליטיים עשויה להסב לו נזק. 

ראש הממשלה מובל למרחב מוגן  ()
ראש הממשלה מובל למרחב מוגן

מס' 4 ברשימת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נשא דברים בכנס באשקלון ואמר: "אנחנו לא מפחדים. לא מחמאס ולא מחיזבאללה. זאת בדיוק התשובה".

 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהה גם הוא באשדוד הערב. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב ליברמן כי "האירוע של היום מוכיח שמדיניות נתניהו, שמשמעותה כניעה לטרור, פשטה את הרגל. חייבים לשנות כיוון והשלב הראשון יהיה בקלפי ב-17 בספטמבר".

 

ראש הממשלה מובל למרחב מוגן  ()
בדרך למרחב המוגן מלווה באבטחה כבדה
 

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה כי הירי לעבר ישראל זה "דבר עצוב וקשה". שקד הוסיפה כי "בסופו של דבר ישראל תצטרך לעשות מבצע בתוך עזה. לפנות את יישובי העוטף, להחליש משמעותית את חמאס ואז לטפל בחמאס כל פעם בשיטת מכסחת הדשא, כשהם מתחמשים".

 

שר החינוך וחבר הקבינט לשעבר נפתלי בנט תקף את נתניהו בטוויטר וכתב: "ראש ממשלה שמורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים זוהי השפלה לאומית. חמאס הפסיק לפחד מישראל. ביטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים".

 

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אמר כי "אין חדש תחת השמש. לצערנו, נתניהו שוב נעלם תוך כדי הפקרת תושבי הדרום. מנהיגות אמיתית מצריכה התמודדות עם שורש הבעיה, ולא לחסות תחת צילה המגן של מערכת כיפת ברזל. נתניהו - מנהיגות בורחת".

 

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה כי "ביום שבו החשוד מבלפור מנסה ספין מדיני, באה המציאות ומוכיחה שאלף ספינים לא יעזרו. נתניהו נכשל. אפס בביטחון, אפס במנהיגות. אפס במדיניות. ראש ממשלה בנבצרות מתמשכת".

 

הרשימה של הורוביץ, שפיר וברק פרסמה גם סרטון עם תיעוד מהכנס באשדוד, ומסרה: "ככה נראה הבטחון של נתניהו והליכוד. קודם הפקרת תושבים, כניעה לחמאס, תשלום מיליונים בדמי חסות, אחר כך טילים. ב-17/09 מורידים אותם מהבמה. בלי ליכוד. זה בטוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים