שתף קטע נבחר

הסוד של סקולה נחשף: "התאמן כמו רוקי בלבואה"

אביו של סנטר ארגנטינה שהוביל את נבחרתו לגמר מול ספרד, מספר על האימונים המשוגעים: "עבד במשך 14 שבועות, רץ בשדות מ-7:00 בבוקר"

לואיס סקולה הוא הסיפור הגדול של גביע העולם בסין. בזמן שרוב הכוכבים הגדולים עפו כמו זבובים אחד אחרי השני מהטורניר, הסנטר בן ה-39 נשאר עומד ומציג כדורסל מרשים, חכם ובעיקר יעיל, שסידר לנבחרת ארגנטינה את המקום בגמר נגד ספרד (ראשון, 15:00).

 

מעטים השחקנים, אם בכלל, שבגיל 39 יכולים לשחק כל כך טוב. אביו של סקולה, מריו, שחקן עבר בעצמו של נבחרת ארגנטינה (2.02 מ'), סיפר בראיון איך זה קרה.

 

לואיס סקולה חוגג (צילום: Getty Images)
סקולה. מכונה(צילום: Getty Images)

 

"לואיס התאמן בשדות כמו רוקי. זה היה כמו ההכנה של רוקי לקרב מול דרגו. זה מצחיק, אבל השם השני של לואיס זה בלבואה", אמר האב. מריו התכוון לאימונים שערך בנו בשדות של קסטאלי, פרבר של בואנוס איירס. סקולה לקח לעצמו פרויקט להגיע לגביע העולם בכושר הכי טוב שהוא יכול, ולשם כך שכר את שירותיהם של שני מאמנים - מרסלו לופס ומריאנו סאנץ'. דרך אגב, שיתוף הפעולה של סקולה עם המאמן לופס הולך כבר שנים אחורה. כששיחק במשך שנתיים בסין לופס היה איתו. "הם שניהם משוגעים. מרסלו שינה ללואיס את כל צורת האימונים וגם את התזונה, זה חלק מסודות ההצלחה".

 

על הסיבות שהובילו את סקולה להתאמן כל כך קשה, אמר האב: "לואיס מאוד עקשן. כשהוא מחליט לעשות משהו זה קורה, הוא לא מפסיק. הוא רצה להגיע לגביע העולם במצב הגופני הכי טוב שלו. לו הייתה לו כוונה לשבת על הספסל ולהיות המנהיג המייעץ, הוא רצה לשחק, ולשחק טוב. היה לו ברור שהוא צריך לבצע כמה שינויים במשחק שלו - להיות יותר זריז".

 

סקולה במהלך ההכנה שלו לגביע העולם

 

סקולה התאמן במשך לא פחות מ-14 שבועות בשדות ובאולם הכדורסל המיוחד שנבנה במקום עד שהתחילו ההכנות הרשמיות של נבחרת ארגנטינה. "הוא התחיל לרוץ כבר ב-7:00 בבוקר כשבחוץ היה קפוא", מציין האב. "ואחרי זה התאמן שעות על גבי שעות באולם".מריו חושף איך סקולה הפך לבלתי ניתן לעצירה בטורניר, גם מול שחקנים גדולים כמו ניקולה יוקיץ' ורודי גובר: "הוא הוסיף למשחק שלו תנועות חדשות, הטעיות, וזה גם מה שמפתיע את הקבוצות היריבות, שהיו רגילות שהוא משחק בצורה אחרת. לדוגמא, הוא בעבר לא היה מוריד את הכדור לרצפה ומכדרר, עכשיו הוא עושה את זה ולפעמים גם מוביל את ההתקפות של ארגנטינה".

 

"מה שהכי מטורף בסיפור זה שהוא משחק בממוצע יותר דקות בטורניר הנוכחי מאשר בגביע העולם לפני 13 שנים. היריבים ממולו הרבה יותר חזקים, פיזיים ואתלטיים. לפעמים אפילו שומרים עליו שניים-שלושה שחקנים", מוסיף האב. על האמונה של בנו בנבחרת, אמר מריו: "דיברנו לפני רבע הגמר בין צרפת לארה"ב, ולואיס אמר לי שלא אכפת לו נגד מי ארגנטינה תשחק בחצי כי היא תנצח את שתיהן. את הביטחון הגדול בנבחרת היה לו עוד הרבה לפני הטורניר. כבר כשהם יצאו למשחקי פאן-אמריקה בפרו הוא ידע שהנבחרת הזאת יכולה לעשות דברים גדולים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים