שתף קטע נבחר

מעצרים וחיפושים בחברת סייבר בחשד לעבירות ביטחוניות ומרמה

משרד הביטחון והמשטרה חוקרים חשד נגד חברות "אביליטי" לעבירות הקשורות ליצוא ביטחוני, מרמה והלבנת הון בהיקפים משמעותיים. פרטי החקירה אסורים לפרסום

 

 

הבוקר (יום א') נעצרו כמה חשודים ובוצעו חיפושים בחברות הסייבר מקבוצת "אביליטי" במסגרת חקירת חשדות לעבירות ביטחוניות ולהלבנת הון בהיקפים משמעותיים. החקירה שבוצעה על-ידי המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון ויאחב"ל במשטרה חוסה תחת צו איסור פרסום.

 

מבצע המעצרים והחיפושים בוצע בעקבות הליכי שימוע וחקירת פעילות החברות "אביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה" ו"אביליטי מערכות ביטחוניות". מלבד היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה, היו בצוות החקירה המיוחד גם נציגי רשויות המס והמכס. נחקר חשד לביצוע עבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, עבירות מרמה, הברחה וכן עבירות הלבנת הון בהיקפים משמעותיים שבוצעו על פי החשד על ידי חברות אביליטי במסגרת פעילותן העסקית. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. כאמור, על שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

 

 
משרדי חבר חברה ישראל ישראלית חברת סייבר אביליטי עבירות מרמה Ability Inc  (צילום: עמית הובר)
משרדי החברה (צילום: עמית הובר)

ההתפתחות בחקירה באה לאחר שכבר בחודש מרץ האחרון השעה משרד הביטחון את החברות ממרשם הייצוא הביטחוני של ישראל. זאת, לאחר שבמשרד ערכו להן שימוע בחשד שהפרו את חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני במסגרת פעולות שיווק וייצוא של מערכות האזנה ואיכון ללא רישיונות.

 

בשנה שעברה הודיעה אביליטי כי הרשות לניירות ערך בארצות הברית החליטה לבחון נגדה צעדי אכיפה לאחר שניהלה חקירה נגדה. החברה נחשדה בתיקון לאחור של נתוניה הפיננסיים שכללו גם דו"חות כספיים ונתונים שונים, בהם ככל הנראה גם תחזיות החברה. בחברה טענו אז כי אין טענה רשמית לאשמה או ממצאים לעבירה שביצעה החברה, בעלי השליטה בה או הדירקטוריון.

 

לאורך שנת 2017 ליוותה את דו"חות אביליטי הערת עסק חי, ומכירותיה באותה שנה הסתכמו בשלושה מיליון דולר בלבד. באפריל באותה שנה, דיווחה החברה על התפטרותם של חמישה חברי דירקטוריון. מקורבים לחברה אמרו אז כי ההתפטרות נבעה מחשש מההערה, שקובעת שיש ספק בהמשך קיומה של החברה לטווח של יותר משנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
משרדי חברת אביליטי
צילום: עמית הובר
מומלצים