שתף קטע נבחר

כמעט כמו מטוס: הענק המעופף שחי לפני 77 מיליון שנה

חוקרים אמרו כי שרידים של פטרוזאור שהתגלו באלברטה הוא מין חדש של המעופף שחי בתקופת הדינוזוארים

זה היה אחד היצורים המעופפים הגדולים ביותר שחיו בכדור הארץ ומוטת הכנפיים שלו הייתה כמו של מטוס קל: מדענים זיהו סוג חדש של פטרוזאור, שמכונה "דרקון קפוא". הוא חי באזור אלברטה שבקנדה לפני כ-77 מיליון.

 

"הדרקון הקפוא"(איור: David Maas, מתוך המחקר)

 

אמנם שרידים של הייצורים הענקיים האלה נמצאו בקנדה לפני קרוב ל-30 שנה, אך רק עתה, במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Vertebrate Palaeontology, הודיעו החוקרים כי מדובר בסוג חדש של פטרוזאור.

 

מוטת הכנפיים של הפטרוזאור, ששרידיו נמצאו באזורים הקפואים של אלברטה, היא כ-10 מטרים, כך לפי החוקרים. לייצור שחי בתקופת הדינוזאורים היו גם צוואר וראש גדולים - שתפסו את מרבית גופו.

 

מייק חביב, חוקר מאוניברסיטת דרום קליפורניה, אמר כי מזג האוויר בתקופה שבה חי הפטרוזאור היה שונה לחלוטין מהמצב כיום. "אז היה של הרבה יותר חמים מאשר מזג האוויר במרכז אלברטה כיום", הוא אמר.

 

 

למרות שבאיור במחקר מופיע הפטרוזאור בצבעים של דגל קנדה - ההערכה היא כי צבעו לא היה אדום ולבן.

 

בכתבה שפרסמו כאן ב-ynet לפני כשנתיים הסביר אלכס סלבנקו מעמותת מדע גדול בקטנה על פטרוזאורים כי "מדובר בקבוצה נפרדת של זוחלים, קרובי משפחתם של הדינוזאורים, שהופיעה על כדור הארץ לפני מעל ל-220 מיליון שנים ושרדה עד לפני 66 מיליון שנים, עד אירוע ההכחדה ההמוני שבו נכחדו גם הדינוזאורים. למעשה, הפטרוזאורים הם אחת מארבע קבוצות בלבד של בעלי חיים שבהן התפתחה יכולת התעופה, בנוסף לעופות, עטלפים וחרקים. חלק מהפטרוזאורים היו קטנים וחלקם היו עצומים. גדולים במיוחד הנציגים ממשפחת ה-Azhdarchidae, שהיו נפוצים ברחבי העולם ושרדו עד אירוע ההכחדה ההמוני, ולפיכך הם נמנים עם הפטרוזאורים האחרונים שהצליחו לשרוד".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: David Maas, מתוך המחקר
"הדרקון הקפוא"
איור: David Maas, מתוך המחקר
מומלצים