שתף קטע נבחר

סנוקר: רוני אוסאליבן זכה במאסטרס שנגחאי

בהופעתו הראשונה מאז ההדחה באליפות העולם – אוסאליבן זכה בפעם השלישית ברציפות בטורניר היוקרתי בסין אחרי 9:11 בגמר על שון מרפי: "אין לי מה להוכיח. אני משחק מתי שמתחשק לי"

העונה האחרונה הסתיימה באופן צורם עבור רוני אוסאליבן. דווקא בעונה בה זכה בחמישה תארים – הוא הפסיד כבר בסיבוב הראשון של אליפות העולם בסנוקר לג'יימס קייהיל שאז עוד היה תחת מעמד של חובבן. עם זאת, לפחות לפי הופעתו הראשונה בעונה החדשה – אוסאליבן לא נתן להפסד המביך ההוא להשפיע עליו.

 

בפעם השלישית ברציפות אוסאליבן (43) זכה במאסטרס שנגחאי, הטורניר הראשון בו הוא לוקח חלק העונה, אחרי שניצח 9:11 בגמר את שון מרפי. הטורניר היוקרתי בסין אמנם איננו משפיע על הדירוג העולמי – אך הזכייה בו העניקה ל"רוקט רוני" צ'ק מכובד בסך 200 אלף פאונד ולמרפי מחצית מהסכום. הסשן הראשון של הגמר היה צמוד והסתיים ב-5:5

 

רוני אוסאליבן (צילום: getty images)
רוקט רוני(צילום: getty images)
.

 

מרפי עלה ל-5:6 והיה קרוב גם ל-5:7 עד שהחמיץ כדור כחול, ואיפשר לאוסאליבן לנקות את השולחן ולהשוות ל-6:6. מרפי עוד עלה ל-6:7, אבל בנקודה זו אוסאליבן השתלט על המשחק וניצח בארבעה משחקונים רצופים כשעל הדרך הוא מנפק ברייקים מרשימים של 130 ו-124 נקודות.

 

מרפי לא נשבר וצימק עם ברייקים נאים של 82 ו-90 נקודות ל-10:9. למרפי אף הייתה הזדמנות להשוות ולשלוח את ההתמודדות למשחקון מכריע, אבל הוא איבד פוזיציה על הכדורים במהלך ברייק של 29 נקודות – בעוד אוסאליבן ניצל זאת לריצה משלו שסגרה סיפור.

 

עם כל הכבוד לגמר, הרגע הגדול של אוסאליבן באליפות היה ברבע הגמר אז חזר מפיגור 5:1 מול קיירן ווילסון וניצח 5:6. גם למרפי היה סיפור מעניין ואף ביזארי – רגע לפני פתיחת האליפות הוא נפצע כשרקד עם בנו בן השלוש לצלילי שירים של דיסני. למרות הפציעה, מרפי הופיע בסופו של דבר וסיפק יכולת מעודדת בהתחשב בעונה האחרונה הגרועה שעברה עליו. הפתעה גדולה אגב נפלה ברבע גמר הטורניר, כשאלוף העולם ג'אד טראמפ הובס 6:1 מול מארק אלן.

 

שון מרפי. הפסיד (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
שון מרפי. הפסיד(צילום: gettyimages)

 

אוסאליבן אמר בסיום: "המשחק שלי קצת מזכיר את האופן שבו טייגר וודס משחק גולף. מפעם לפעם הוא עדיין מסוגל לייצר קצת קסם. אני מאוד מרוצה מהניצחון. מרפי הטביע כדורים היטב, אני חושב שהוא יעשה נזק ליריבים בעונה הקרובה. מבחינתי לנצח שחקן בקליבר שלו זה מעולה. אני משחק בטורנירים כשמתחשק לי – כך שאני לא חושב שאני יכול להשוות את עצמי לשחקנים האחרים.

 

רוקט רוני המשיך "להם יש הרבה להוכיח ולהשיג, לי אין שום דבר להוכיח. אוהדי הסנוקר פשוט נהנים לצפות בי משחק כל עוד אני יכול. כרגע אני יותר מתמקד בלהנות מהמשחק. שחקנים כמו שון מרפי, ג'אד טראמפ וניל רוברטסון עדיין צריכים לרדוף אחרי השיאים שלי אם הם רוצים להיזכר כגדולים ביותר".

 

מרפי: "אני מרוצה מההופעה שלי. היו לי כמה טעויות, אבל בסך הכול זה היה משחק ברמה גבוהה. אני חושב שנגד הרבה יריבים אחרים הייתי מנצח במשחק הזה, אבל רוני זה רוני". עונת הסנוקר נשארת לעת עתה בסין כשביום שני הבא תיפתח בגוואנג'זו אליפות סין שתעניק 150 אלף פאונד למנצח. אוסאליבן בחר לוותר על הטורניר הזה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
רוני אוסאליבן
צילום: gettyimages
מומלצים