שתף קטע נבחר

מדהימה מתמיד: התמונה של כוכב הלכת שבתאי

נאס"א פרסמה תמונה של כוכב הלכת, שצולמה על-ידי טלסקופ החלל האבל ממרחק של כ-1.36 מיליארד ק"מ

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה תמונה מדהימה של כוכב הלכת שבתאי, שתועד על ידי טלסקופ החלל האבל.

 

התמונה שצולמה על ידי טלסקופ החלל האבל (צילום: נאס
התמונה שצולמה על ידי טלסקופ החלל האבל(צילום: נאס"א)

 

התמונה, שבה אפשר לראות היטב את הטבעות המקיפות את כוכב הלכת, צולמה ב-20 ביוני - בזמן ששבתאי היה בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ - 1.36 מיליארד ק"מ. התמונה צולמה על ידי מצלמה מספר 3 של טלסקופ החלל הוותיק.

 

באתר נאס"א נכתב כי תמונה זו היא השנייה בסדרת תמונות, שצולמה במסגרת פרויקט OPAL. מדובר בתוכנית העוזרת למדענים להבין את הדינמיקה של האטמוספירה ואת ההתפתחות של כוכבי הלכת הגדולים במערכת השמש שלנו. במקרה של שבתאי, אסטרונומים יוכלו לעקוב אחר דפוסי מזג אוויר משתנים ושינויים אחרים כדי לזהות מגמות בכוכב הלכת.

 

 

 

עוד נכתב באתר נאס"א כי התמונה חושפת בהירות חסרת תקדים, שנצפתה רק בתמונות שצילמו חלליות של נאס"א, שתיעדו את כוכב הלכת המרתק.

 

שבתאי הוא הרחוק ביותר מבין כוכבי הלכת הנראים לעין הלא-מצוידת. בשנת 1610 צפה בו גליליאו לראשונה בטלסקופ, והבחין במוזרות - שבתאי נראה לא כדיסקה עגולה, כשאר כוכבי הלכת, אלא היו לו מין "אוזניים", שטיבן לא היה ברור לו. ב-1656 הסביר כריסטיאן הייגנץ כי זו מערכת של טבעות. אלה הפליאו את האסטרונומים ואת הפיסיקאים, שהתקשו בהסברתן - מה גם שבמרוצת השנים הראו תצפיות כי המבנה שלהן מורכב מאוד וגם יציב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
שבתאי כפי שצולם על ידי טלסקופ האבל
צילום: נאס"א
מומלצים