שתף קטע נבחר

צה"ל: הרחפן שהופל בסוריה לא שלנו

"האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?", תהה דובר צה"ל בערבית בתגובה לפרסום בסוריה של תמונות רחפן שהופל באזור החרמון הסורי. "הרחפן הגיע מהאזור שממנו פעלו אנשיו של קאסם סולימני. רחפן של צה"ל זה לא"

דובר צה"ל הגיב אמש (שבת) לפרסום תמונות הרחפן אתמול בבוקר בסוכנות הידיעות הסורית "סאנא", שלטענתה היה חמוש בפצצות מצרר והופל באזור החרמון הסורי, והצהיר כי לא מדובר ברחפן ישראלי. 

 

נמצא כלי נשק תחמושת תרופות מזון רחפן חמוש פצצות מצרר סוריה אזור דרום קונייטרה ()
תמונות הרחפן

נמצא כלי נשק תחמושת תרופות מזון רחפן חמוש פצצות מצרר סוריה אזור דרום קונייטרה ()

"האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?!" כתב דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי. "היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סולימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה, ובטח לא מספר על כך למשטר אסד. הרחפן שהסורים טענו אתמול הבוקר שהופל באזור החרמון, הוא באופן מפתיע באזור שממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס, בהם גם שני הלבנונים, לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו. רחפן של צה"ל זה לא".

 

הוא הוסיף: "האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית? תודה לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" על הצילומים. בעזרתכם קיבלנו הוכחה נוספת שמראה את אופי הפעילות האיראנית במרחב".

 

 

בפרסום אתמול בבוקר נטען כי הצבא הסורי השתלט על הרחפן שהגיע מכיוון מערב. במקביל, פורסמו גם תמונות של כלי נשק ותחמושת ישראלית, יחד עם תרופות ומוצרי מזון ישראליים שנמצאו בכפר ברירה שבאזור דרום קוניטרה. 

 

ב"סאנא" לא צוין מתי הרחפן הופל לכאורה, אולם הדיווח הגיע יומיים אחרי הדיווח על השמדת מל"ט מעל הכפר עקרבא. במקביל לדיווח ביום חמישי, נפוצו דיווחים לא רשמיים שלפיהם נפל רחפן בשמי החרמון הסורי. הטלוויזיה הסורית דיווחה על פיצוצים שנשמעו בפרברי הבירה דמשק.

 

 

עקרבא הוא האזור שבו צה"ל סיכל את פיגוע הרחפנים האיראני בחודש שעבר כאמור, וחיסל שני פעילי חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את חוליית מחבלים שהתכוננה לשגר רחפני נפץ לאזור רמת הגולן. כארבע שעות אחרי אותו סיכול פיגוע, הודיע גורם רשמי בחיזבאללה כי שני רחפנים ישראליים התרסקו ברובע הדאחייה בפרברים הדרומיים של ביירות.

 

השבוע התייחס שר ההגנה הלבנוני, אליאס בו סעב, לתקרית הזו ואמר כי חדרו לשטחה האווירי של לבנון גם מל"טים ישראליים. לדבריו, "חדירת הרחפנים היא ההפרה החמורה ביותר של השטח האווירי הלבנוני מאז מלחמת לבנון השנייה. הם סיכנו את תנועת המטוסים באזור". עוד הוא ציין כי חקירת התקרית העלתה שאחד הרחפנים נשא 4.5 ק"ג של חומרי נפץ.

 

השר הציג את ממצאי חקירת האירוע במסיבת עיתונאים, ואמר: "התוכנית הישראלית הייתה לשלוח כמה רחפנים בתזמון עם המל"טים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים