שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    כוכב הפוטבול שחירב לעצמו את הקריירה

    כל ספורטאי, כל בן אדם, חייב להסתכל על מקרה אנטוניו בראון ולעשות את ההפך המוחלט. לטובתו בלבד

    ליגת ה-NFL זוכה למעט מאוד התייחסות בישראל מחוץ למסגרת האוהדים האמריקאית. אני בעצמי לא נהנה מהמשחק, לא עוקב מאז שגנבו לי את הקבוצה מסנט לואיס ללוס אנג'לס וגם כשעקבתי... אי אפשר להגיד שהצפייה בראמס תרמה לי אושר לחיים. ובכל זאת, יש סיפור שרץ כרגע בליגת הפוטבול הלאומית שצריך להוות אות אזהרה לכל שחקן, אוהד ובן אדם שמבקש להצליח, סיפור שחובה להכיר ולפעול בצורה הפוכה.

     

    אנטוניו בראון הוא כוכב שעד לשבוע שעבר התרגל להרוויח בסביבות 15 מיליון דולר לעונה. הוא תופס מוביל עם נתונים טובים (מאוד), 7 הופעות במשחק הפרו-בול היוקרתי לצד 4 עונות בהם סיים בנבחרת הליגה הודות לנתונים האישיים שלו. כמו כל סופרסטאר- גם הוא טיפוס שאפשר לנסות להתרגל אליו או לפעול בתור בעלים אחראי ולהיפטר ממנו. לקראת סוף עונת 2018 הוא נכנס לוויכוח עם הקוורטרבק האגדי של קבוצתו בפיטסבורג, ויתר על מספר אימוני חובה (שהובילו לספסול במשחקים המכריעים של העונה) וביקש לעבור קבוצה. כל הצדדים הסכימו שהעברה תשרת את כלל הצדדים, ולאחר משא ומתן ממושך הוא נדדל אוקלנד ריידרס שמיהרו להחתים אותו על חוזה בגובה 50 מיליון דולר לשלוש עונות.

     

    אנטוניו בראון (צילום: AFP)
    אנטוניו בראון(צילום: AFP)

     

    נגמרה הסאגה? לא בדיוק. במהלך הקיץ צצו ידיעות לפיהן בראון מעוניין לחבוש קסדה ספציפית, שבמקרה נאסרה לשימוש על ידי הליגה. חשוב להזכיר שהליגה מתמודדת עם ערימה של תביעות וביקורות בנוגע לבטיחות השחקנים, שחלקם סובלים מפגיעות מוחיות בעקבות עוצמת התיקולים. משם הגיעה פסילת הקסדה המדוברת. בכל מקרה, בראון התעקש, עתר לליגה פעמיים ואף איים לפרוש. כאן החלה הנפילה הקולוסאלית שלו. מאחר שבראון התבצר בעמדתו, הקבוצה הטילה עליו קנס על מעבר על חוקי הקבוצה. את הקנס הפיץ באינסטגרם ולאחר מכן גם שיחת טלפון בין מאמן הקבוצה לבינו. זמן קצר לאחר מכן נחתך מהסגל. הוא יתם מיד במדי ניו אינגלנד פטריוטס, אחת הקבוצות המוצלחות והשנואות ביותר בליגה, בין היתר בגלל ביצוע מהלכים דומים לזה.

     

    ואז התחילה הנפילה הסופית. זוגיות שהחלה ברגל שמאל עם ביקורות מצד אחד, האשמות על התערבות מתוכננת עם נציגיו של בראון מצד שני וחששות של השתלבות בשיטה הייחודית של המאמן ביל בליצ'ק מצד שלישי, קיבלו תפנית חדה ומהירה: בראון הואשם בהטרדה מינית. בראון הוסיף על חטא כששלח מסרונים מאיימים למתלוננת. משם דרכו החוצה הייתה מהירה והוא נחתך מהקבוצה אחרי משחק אחד. כרגע לא הוגשה תלונה פלילית ונפתחה חקירה עצמאית מטעם ה-NFL. גם אם יחזור למשחק פעיל, יהיה עליו להנמיך ציפיות בכל הקשור לשכר. חובת ההוכחה עליו לחלוטין.

     

    המקרה של בראון מספק מבט מעמיק לתוך חייו של ספורטאי, אחד שבלתי אפשרי לערער על יכולותיו על המגרש ושאי אפשר להתעלם מאישיותו הבעייתית. הוא יכל להתחיל את העונה בשקט, לספק את המספרים הרגילים שלו ואולי אפילו להוביל את הקבוצה שלו להצלחה. במקום זאת, הוא החליט להתעסק בקסדה מגוחכת ששמה אור זרקורים בוהק על חייו האישיים. יתכן שהקריירה שלו נגמרה-  וטוב שכך. הוא יכול להאשים רק את עצמו בהתנהגות פסולה בכל המגרשים. כל ספורטאי, כל בן אדם, חייב להסתכל על מקרה אנטוניו בראון ולעשות את ההפך המוחלט. לטובתו בלבד.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    אנטוניו בראון
    צילום: רויטרס
    מומלצים