שתף קטע נבחר

איש עסקים ישראלי-אנגלי התעניין ברכישת הפועל ת"א

אייל הנפט והנדל"ן המתגורר בלונדון נפגש עם בועז תושב וזאב גרינברג, אך המהלך לא יצא לפועל – ככל הנראה בשל דרישות כספיות גבוהות

נציגיו של איש עסקים ישראלי-אנגלי המתגורר בלונדון נפגשו לפני מספר שבועות במשרדי עו"ד פירון בת"א עם שניים מבעלי הפועל ת"א, בועז תושב וזאב גרינברג, בניסיון לקדם את רכישתו של המועדון, אולם העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר.

 

מי שייצג את אותו איש עסקים מתחום הנדל"ן והנפט באנגליה היה עו"ד אורן טננבאום, כשאותו איש עסקים אף החל בהליך של בדיקת נאותות בסכום של 10 אלפים פאונד, סכום ששולם על ידו בסופו של דבר באופן מצומצם יותר מאחר וכבר אחרי הפגישה השלישית, הבין כי העסקה לא תצא לפועל.

 

האחים ניסנוב, גרינברג ותושב (צילום: עוז מועלם)
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב בעלי הפועל תל אביב(צילום: עוז מועלם)

 

אותו איש עסקים הסכים להזרים על פי התנאי המוקדם שהוצב לו מידי שנה שמונה מיליון שקל לתקציבה של הקבוצה, אולם במהלך המגעים נחשפו נציגיו לסכומים גבוהים יותר: השקעת הבעלים הנוכחיים שמוגדרת כהלוואה בלבד למועדון, חשיפה ללמעלה מ-20 מיליון שקלים לחובות אופ"א וגרעון במידה ויהיה.

 

על פי אחד מנציגי אחד המשקיעים, עוד טרם הפגישה הרשמית אחד מהבעלים הציע כי הכספים ישולמו לבעלים במידה והקבוצה תעפיל לאחד המפעלים האירופים, בעוד בעלים אחר התנה זאת בתשלום מיידי של 24 תשלומים בתוספת ריבית, מהלך ששני הבעלים הכחישו שקרה ובכל מקרה זה לא עלה במהלך הפגישה הרשמית.

 

גרינברג אמר בתחילת הפגישה כי מאחר ומדובר בפירמה גדולה שמנהלת את העניינים הוא החליט להגיע לפגישה והשניים הבהירו כי ישנם מגעים עם מיליארדר נוסף ועדיף לזרז את העניינים.

 

שרון ואיציק ניסנוב (צילום: ראובן שוורץ)
הניסנובים. ימשיכו לחכות לרוכש(צילום: ראובן שוורץ)

 

בהפועל אישרו כי התקיימה פגישה שכזו, אולם רמזו כי ייתכן ששני הנציגים בסך הכל רצו לבדוק את השטח. אחד הנציגים אמר בתגובה: "הלוואי והיה לי את כסף לשכור פירמה כזו רצינית כדי לקבל את הנתונים והמצב האמיתי. הגענו לפגישה ומייד הובהר לנו כי יש מו"מ מתקדם עם מיליארדר שמעוניין לרכוש את הקבוצה. אם היה במקצת מהרצינות היינו מוצאים את הנתונים, מה שלא עשינו ולא נעשה. מבחינתנו הבאנו רוכש שהיה מוכן לתנאי הראשון שדובר על השקעה של שמונה מיליון שקל לעונה לטובת התקציב שאר התנאים היו לא ריאליים. הרוכש לא היה משלם סכומים כאלו לשעשוע".

 

אחד מבעלי הפועל אמר בצורה כנה: "אף אחד מאיתנו לא רוצה להישאר בהפועל ת"א, אנחנו כאן רק בגלל שאין מישהו אחר שמוכן. לא ביקשנו בפגישה כסף, רק הבטחה להשקיע בקבוצה והתחייבות לחובות הקבוצה כלפי הבעלים. 10 מיליון שקל השקעה בשנה ועוד ערבון על חובות המועדון והוא בעלי הפועל היום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
בעלי הפועל תל אביב
צילום: עוז מועלם
מומלצים