שתף קטע נבחר

בתו של בוחן הנהיגה שנרצח זועמת: "הנאשם לעולם לא יעמוד למשפט"

בתו של יוסף שמילוביץ', שנדקר למוות בקריית מוצקין בסוף יוני, זועמת על חוות הדעת הפסיכיאטרית שקבעה כי החשוד ברצח אינו כשיר לעמוד לדין. "זה לא הגיוני, מכעיס, צריך להטריד את כולנו. אנחנו רוצים חוות דעת שנייה", אמרה בריאיון לאולפן ynet

 

 

משפחתו של יוסף שמילוביץ', בוחן נהיגה בן 67 מקריית מוצקין שנדקר למוות בסוף חודש יוני בעת שישב במכוניתו, התבשרה אתמול (ב') בדיון שהתקיים בבית המשפט בחיפה כי חוות דעת פסיכיאטרית קבעה שהחשוד ברצח, אביב חכים בן 22 מקריית אתא, אינו כשיר לעמוד לדין בשל בעיות נפשיות. 

 

היום בריאיון לאולפן ynet סיפרה בתו של יוסף, דקלה, על התחושות הקשות בעקבות הקביעה: "אדם יצא מביתו מצויד בשתי סכינים במטרה לרצוח. הוא לא יעמוד לעולם למשפט - זה לא הגיוני, מקומם, מכעיס, צריך להטריד את כולנו. אנחנו רוצים חוות דעת שנייה, רוצים את הפרקליטות לצידנו".

הנרצח יוסי שמילוביץ (באדיבות mynet קריות)
יוסי שמילוביץ' ז"ל(באדיבות mynet קריות)
 

- את והמשפחה עשיתם כל מה שיכולתם כדי שדבר כזה לא יקרה. טענת מההתחלה שהוא כשיר ושפוי.

"נכון. התבשרנו אתמול שהוגשה חוות דעת פסיכיאטרית ולפיה החשוד ברצח אינו כשיר לעמוד לדין ואינו אחראי למעשיו. כלומר, לא רק שהוא לא יעמוד לדין - לא היום ולא בהמשך - בעצם לא יהיה משפט. זו המשמעות של הקביעה הזו. אנחנו טוענים ומשוכנעים שהיא מנותקת לגמרי מהמקרה שקרה לנו לפני שלושה חודשים. אדם יצא מביתו מצויד בשתי סכינים, יצא לרצוח אנשים בצורה מתוכננת, בדרך פגש במקרה את אבא שלנו, נכנס לכלי הרכב שלו ודקר אותו יותר מעשר פעמים".

 

דקלה שמילוביץ', בתו של יוסף, בראיון לאולפן על חקירת רצח בוחן הנהיגה (צילום: ניצן דרור)
דקלה שמילוביץ', בתו של יוסף(צילום: ניצן דרור)

 

- נזכיר שלאבא שלך אין שום קשר אליו.

"שום קשר".

 

- אם אין לו שום קשר, הטיעון של התכנון והרצח בכוונה תחילה קצת יורד.

"לא, ממש לא, זה לא נכון. הוא יצא מהבית במטרה לרצוח שניים מחבריו. הוא יצא בערך ב-06:30 בבוקר, הגיע לבית של חבר בקריית מוצקין, שם אבא שלי מתגורר. לא פתחו לו את הדלת אז הוא יצא רגלית לכיוון הרחוב של אבא שלי, ופשוט מצא טרף קל.

 

"לא היה אף אחד ברחוב באותו זמן חוץ מאבא שלי", המשיכה, "וברגע שהוא נכנס למכונית של אבא שלי, מהדלת לידו, הוא דקר אותו. משם הוא יצא רגלית לרחוב הראשי של מוצקין. אגב, יש בדרך תחנת אוטובוס, זה הרי רחוב ראשי. היו עוד אנשים בדרך אבל הוא לא תקף אותם.

עו"ד יובל זמר ()
עו"ד יובל זמר

"ככל הנראה משם הוא עלה למונית לקראת היעד הבא שלו. הוא הגיע לבית של חבר שלו, דפק בדלת, דיבר עם האמא - היא לא הכניסה אותו בפעם הראשונה. הוא דפק שם שוב, סיפר לה סיפור והצליח להיכנס. אחרי שהחליף כמה מילים עם אותו חבר הוא התחיל לדקור גם אותו. הוא ניצל בנס, אבל אבא שלנו שלא קשור למקרה - לא איתנו".

 

- מה אתם יכולים לעשות מבחינה משפטית?

"זה פשוט מקומם. מכעיס, מטריד - צריך להטריד את כולנו. זה אומר שבעוד כמה שנים בודדות האדם הזה יהיה חופשי. ברגע שמערכת הבריאות תשחרר אותו הוא יחזור לחיים רגילים. הוא לא אחראי למעשיו, זה מה שזה אומר. שהוא אף פעם לא יעמוד לדין וזה פשוט לא הגיוני, לא מתקבל על הדעת".

 

המשפחה מתקשה להשלים עם הקביעה ומבקשת: "אנחנו רוצים דעה נוספת, אנחנו רוצים את הפרקליטות לצידנו, אנחנו רוצים שמשהו ישתנה. לא יכול להיות שפושע מתכסה תחת עטיפה שהוא לא כשיר לעמוד לדין והוא לא אחראי למעשיו. בסוף מי שנפגע אלה אנחנו. אנחנו הקורבן, אנחנו המשפחה שאין לה קשר לעולם הפשע, שלא מכירים את האדם הזה. אנחנו הנפגעים ובמקום לתמוך בנו - תומכים בפושעים".

 

אתמול בדיון בבית המשפט, הגיש הפסיכיאטר המחוזי מטעם המדינה את חוות דעתו ובה קבע כי הנאשם לא היה כשיר בעת ביצוע הרצח בשל הפרעות נפשיות. כעת מגבשת הפרקליטות את עמדתה גנוע לחוות הדעת ובקרוב יתקיים דיון נוסף בנושא.

 

עו"ד יובל זמר, המייצג את הנאשם, אמר כי חוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי מדברת בעד עצמה. "בכוונתנו לעתור לאימוצה ולזיכויו של מר חכים בשל הגנת אי שפיות", הדגיש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות mynet קריות
יוסף שמילוביץ' ז"ל
באדיבות mynet קריות
מומלצים