שתף קטע נבחר

פעוט נפל לבריכה פרטית ברעננה וטבע למוות

לפי החשד, הפעוט בן השנתיים יצא מהבית מבלי שבני משפחתו שמו לב ונפל לבריכה. רק אחרי דקות ארוכות הוא נמשה מהמים. הוא פונה לביה"ח, אך שם נקבע מותו. מתחילת השנה: 15 ילדים טבעו למוות

 

 

פעוט בן שנתיים טבע אמש (שישי) למוות בבריכה בבית פרטי ברעננה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית חולים מאיר בכפר סבא, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

 

מבירור ראשוני של נסיבות המקרה, נראה שהפעוט יצא מהבית מבלי שאיש מבני המשפחה שם לב לכך. הוא נפל לבריכה ורק אחרי כמה דקות בני המשפחה מצאו אותו בתוכה. הם משו אותו ובסיוע שכן ובהדרכת מוקד מד"א ביצעו בו החייאה - עד להגעת צוותי הארגון שהמשיכו בפעולות להצלת חיי הפעוט.

בן שנתיים טבע למוות ברעננה. החשד: יצא מהבית ונפל לבריכה (צילום: ליהי קרופניק)
החשד: יצא מהבית ונפל לבריכה. מחוץ לזירת האירוע(צילום: ליהי קרופניק)

חובש בכיר במד"א, חנן לנדסמן, סיפר כי "התינוק הוצא מהמים טרם הגעתנו, ואזרחים ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד 101 של מד"א. כשהגענו למקום, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העברנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה".

 

בבית החולים מאיר שאליו הוא פונה, אמרו כי הפעוט הגיע ללא דופק וללא נשימה. הרופאים ניסו במשך זמן רב להיאבק על חייו אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

בן שנתיים טבע למוות ברעננה. החשד: יצא מהבית ונפל לבריכה (צילום: ליהי קרופניק)
מחוץ לזירת הטביעה(צילום: ליהי קרופניק)

בן שנתיים טבע למוות ברעננה. החשד: יצא מהבית ונפל לבריכה (צילום: ליהי קרופניק)
(צילום: ליהי קרופניק)

שלשום טבעה בבריכה ציבורית בטייבה ילדה בת 11, ומצבה מוגדר קשה. גם היא פונתה לבית החולים מאיר, תוך כדי שהיא מונשמת. בחודש שעבר טבעה ילדה בת שמונה בבריכה בבית שמש. המצילה חילצה אותה מקרקעית הבריכה וצוות מד"א פינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה.

 

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה טבעו למוות 15 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "נשבר הלב לשמוע על משפחה נוספת שאיבדה את בנה הפעוט. אנו עומדים בפני תקופת חגים וחופשות ומשפחות רבות יבלו בסביבת מים. אנו קוראים להורים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע".

 

סילבינגר הוסיפה כי "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בהיפגעות ילדים. טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות. ילד טובע אינו צועק ואינו מתריע שהוא במצוקה, אלא פשוט שוקע. לכן בריכות ביתיות חובה לגדר ולהתקין בהן שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".


פורסם לראשונה 27/09/2019 18:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליהי קרופניק
מחוץ לזירת הטביעה
צילום: ליהי קרופניק
מומלצים