שתף קטע נבחר

החשוד ברצח רנה שנרב במצב קשה מאוד בעקבות חקירת שב"כ

שעות ספורות לאחר שפורסם כי נעצרו המחבלים שרצחו בחודש שעבר את רנה שנרב, התברר כי סאמר ערביד מרמאללה, החשוד שעמד בראש החוליה, מאושפז במצב קשה מאוד בהדסה הר הצופים בעקבות החקירה. שב"כ: "דיווח כי אינו חש בטוב. הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים בהתאם לנהלים"

 

 

 

החשוד שעמד בראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה ז"ל בת ה-17 בפיגוע ליד דולב אושפז אתמול (שבת) במצב קשה מאוד בעקבות חקירתו בשירות הביטחון הכללי. כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", סאמר ערביד בן 44 מרמאללה, איש החזית העממית, הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.  

ביג שליש ראש חוליה סאמר ערביד חולית מחבלים מחבל רצחו רצח את רינה רנה שנרב (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה )
 

בשב"כ מסרו בתגובה כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים". עוד אמרו בשב"כ כי חקירת תשתית הטרור עדיין מתנהלת, "ולא ניתן למסור פרטים נוספים". עם זאת, בשב"כ מציינים כי מדובר במעצר שמנע בוודאות פיגועים קשים נוספים. העובדה הזו מלמדת כי ראש החוליה נחקר בחקירה המכונה "חקירת צורך", שבה ניתן להפעיל כוח פיזי על מנת למנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע שעלולה הייתה להתרחש בטווח הזמן המיידי.

 

ערביד, כך לפי מקורות בחזית העממית, נעצר ביום רביעי ברמאללה ואתמול הובהל לבית חולים. כאמור, מצבו קשה מאוד. לטענת המעגל הסובב אותו, הוא פונה לבית החולים בעקבות עינויים שעבר בחקירה שלו.

   

ממשיכים לפעול כרגיל: מפעל החסד של משפחתה של רנה שנרב ז
הרב איתן שנרב(צילום: רועי רובינשטיין)
 

 ח"כ עופר כסיף (חד"ש, הרשימה המשותפת) התייחס לפרשה וכתב בטוויטר: "עינויים הם דבר נפשע ופסול, ולא משנה נגד מי הם מופנים". לדבריו, "אסור לקבל את עינויו של החשוד ברצח רנה שנרב ז"ל, יהיה מעשהו נתעב ככל שיהיה. עינויי השב"כ חייבים להיפסק".

 

לפי שירות הביטחון הכללי, המחבלים שנעצרו על-ידי לוחמי הימ"מ הם תושבי אזור רמאללה ובנימין שחשודים גם בביצוע פיגועים נוספים בגזרה. לפי החשד, החוליה תכננה גם פיגועים נוספים, בהם פיגועי ירי וחטיפה. גורם ביטחוני אמר כי "מעצר החוליה מנע בוודאות פיגועים קשים נוספים". במשפחת שנרב בירכו אמש על המעצר ומסרו כי "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים". 

 

הרב איתן שנרב, אביה של רנה שנפצע בפיגוע, נשא הלילה דברים בבית הכנסת "תפארת אהרון" באירוע סליחות שתוכנן לעילוי נשמתה של בתו, שעות לאחר שפורסם כי נלכדו המחבלים מהחזית העממית. "אנחנו סומכים וסמכנו תמיד על כוחות הביטחון. איך שהם נכנסו אמרנו להם אני ואשתי תודה רבה, הם לא ישנו חודש שלם. ידענו שהם יתפסו את הרוצחים השפלים האלו". 

 

פעילות צה
החיפושים אחר המחבלים(צילום: דובר צה"ל)

 

סאמר ערביד, בן 44 מרמאללה, שנחשב לאחד ממבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה, הוביל את הפיגוע. בעבר נעצר ערביד בעקבות מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש הארגון ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

  

מחבל נוסף שנעצר הוא קסאם שבלי, כבן 25 מהכפר כובר הפעיל בחזית העממית. גם שבלי נעצר בעבר בחשד למעורבות בפעילות טרור. לפי שב"כ, קסאם היה זה שייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו במעיין.

   

יחד איתם נעצר יאזן מג'מאס. תושב רמאללה כבן 25 שחבר בארגון הטרור. מג'מאס היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, ובשב"כ ציינו כי הוא היה שותף מלא לתכנון וביצוע הפיגוע בפועל. נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, בן 21 מביר זית, נעצר גם הוא במבצע. מחמד פועל במסגרת ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.

 

בשב"כ ציינו כי חוליית הטרור תכננה לבצע פיגועים נוספים, בהם פיגועי ירי וחטיפה. בנוסף נמסר כי במהלך החקירה אותר מטען נוסף שהיה ברשות תשתית הטרור, וכוחות הביטחון פוצצו אותו בשטח.


פורסם לראשונה 28/09/2019 23:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים