שתף קטע נבחר

כריסטיאן קולמן: "אף אחד בחדר הזה לא מושלם"

אלוף העולם החדש ב-100 מטר התייחס לסימני השאלה סביב בדיקות הסמים שפיספס: "לא עשיתי שום טעות. אני אדם שחור צעיר שחי את החלום שלו. אנשים מנסים להכתים את השם שלי"

כריסטיאן קולמן הפך אתמול (שבת) רשמית לאיש המהיר בעולם כשחרך את המסלול בדוחא וקבע 9.76 שניות בגמר ל-100 מטר באליפות העולם.

 

בכך הפך קולמן לאיש השישי הכי מהיר בהיסטוריה (אחרי בולט, גיי, בלייק, פאוול וגטלין) ונראה כמו אחד שצפוי להישאר בטופ בשנים הקרובות.

 

כריסטיאן קולמן (צילום: רויטרס)
סופג לא מעט ביקורות. קולמן מנצח בגמר ה-100 מטר(צילום: רויטרס)

 

אבל... לא הכל ורוד סביב ההישג הנהדר של האצן האמריקאי בן ה-23. בשנה האחרונה החמיץ (או התחמק, תחליטו אתם) קולמן משלוש בדיקות סמים, כשהעונש במקרה כזה עלול להיות השעיה לשנתיים לפחות.

 

לשמחתו, פירצה בתקנון נתנה לו את האפשרות לקחת חלק באליפות ולהראות שהוא אכן האדם המהיר בעולם. אחרי שזכה וחגג, הוא התפנה להגן על שמו בצורה קצת מוזרה אפשר לומר.

 

"אני מבין שאתם רומזים שמשהו קרה, אבל אני לא עשיתי שום טעות", אמר אלוף העולם הטרי. "לא הייתי רשלן. אין פה מישהו בחדר שהוא מושלם. אני רק אדם שחור צעיר שחי את החלום שלו. אנשים מנסים להכתים את המוניטין שלי".

 

כריסטיאן קולמן (צילום: AP)
"אני אלוף העולם, את זה אף אחד לא יכול לקחת ממני"(צילום: AP)

 

"זה בדיוק מה שזה", המשיך קולמן. "אבל אני אמשיך לעשות את מה שאני עושה ואתרכז בעצמי. עכשיו אני אלוף העולם וזה משהו שאף אחד לא יכול לקחת ממני".

 

מייקל ג'ונסון, מי שנחשב לאחד האצנים הגדולים בהיסטוריה, היה אלוף אולימפי והחזיק בשיאי עולם ב-200 וב-400 מטר, טען לפני האליפות שקולמן כלל לא היה צריך לקבל אישור להשתתף בעקבות ההתחמקות שלו מבדיקות: "אחרי מה שקרה, בנקודה הזאת, הוא לא יכול להיות הפנים של הענף. זה ירדוף אותו, כמו שזה צריך".

 

מייקל ג'ונסון (צילום: גטי אימג'ס)
מייקל ג'ונסון באטלנטה(צילום: גטי אימג'ס)

 

קולמן לא נשאר חייב והגיב גם לזה: "מייקל ג'ונסון לא משלם לי את החשבונות והוא לא כותב לי את הצ'קים. לא הייתי יודע מי זה מייקל ג'ונסון אם לא היה רץ מהר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים