שתף קטע נבחר

לוחמים מאמנים נכי צה"ל וילדים עם מגבלות לגלוש בשלג

עמותת ארז של המילואימניקים מיחידת האלפיניסטים, הרחיבה את פעילותה. "מדהים לראות את החיוך כשהם מצליחים לגלוש לבד"

מתנדבי עמותת ארז, יוצאי יחידות מובחרות, מאמנים נכי צה"ל קשים וילדים עם צרכים מיוחדים. במסגרת זו לומדים המשתתפים לגלוש בשלג באופן עצמאי, המותאם למגבלות: קטועי גפה גולשים בעזרת מגלש יחיד, משותקי פלג גוף תחתון גולשים בעזרת כיסא-סקי ייעודי ואפילו עיוורים גולשים במורד מבלי לראות את המסלול.

 

 

מנהל הפרויקט, אייל ירימי, מספר ש"מדהים לראות את החיוך הגדול של המודרכים כשהם מצליחים לגלוש עצמאית בפעם הראשונה, ולשמוע אותם מתארים בהתלהבות כיצד הסקי מחזיר להם את תחושת העצמאות והמסוגלות שנפגעו בעקבות המגבלה הפיזית הקשה".

 

פעילות העמותה הורחבה, לדבריו, גם לספורטאים וילדים עם מגבלות. "מדי שנה אנחנו מכשירים כ-50 מודרכים חדשים לסקי שלג עצמאי, ומסייעים לכ-400 בוגרים בהשאלת ציוד, ליווי, רענוני הדרכה וכו'".

אייל ירימי מעמותת ארז ()
אייל ירימי מעמותת ארז
 

עמותת ארז פועלת כבר 15 שנה, ומתנדביה הם יוצאי יחידות מובחרות המשרתים במילואים ביחידת האלפיניסטים. העמותה ממומנת מתרומות קבועות ומזדמנות. הנהלת העמותה והמתנדבים אינם מקבלים כל שכר.

 

שיאו של אימון הילדים היה בחורף 2018, מספר ירימי, אז יצאה משלחת של 20 ילדים לאימון סקי שלג בבולגריה. "המשלחת כללה ילדים עם מגבלות פיזיות יחד עם ילדי מתנדבים, אשר גלשו יחד במשך שבוע והוכיחו שוב שילדים יודעים יותר טוב מכולנו לדלג מעל הנכות הפיזית ולראות את הדומה הרבה יותר מהשונה".

 

לתמיכה בפעילות: https://www.erezalpinist.com/donate


פורסם לראשונה 02/10/2019 17:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים