שתף קטע נבחר

עונשו הקל מדי של רופא המשפחה שהטריד מינית

רופא משפחה ביצע מעשה מיני ללא הסכמה במטופלת אבל יאבד את רישיונו רק ל־8 שנים. מקורביה זועמים: "עונש קל מדי"

רופא משפחה בקופת חולים מאוחדת במעלה אדומים ביצע מעשה מיני בכוח עם מטופלת על מיטת הטיפולים שלו בעת בדיקה רפואית, אך יאבד את רישיונו לעסוק ברפואה למשך תקופה של 8 שנים בלבד. מקורביה של המתלוננת זועמים על ההחלטה: "זה עונש קל מדי עבור אדם שהרס לה את החיים".

  

נגד הרופא, ד"ר ג'יימס רייכמן, הוגשה תלונה למשרד הבריאות בטענה להתנהגות שאינה הולמת רופא מורשה במילוי תפקידו. על פי התלונה, ד"ר רייכמן קיים יחסי מין בכוח עם מטופלת במרפאתו ללא הסכמתה בעת בדיקה רפואית.

 

קיראו עוד:

מחקר חדש: הטרדה מינית פוגעת לא רק בנפש - אלא גם בבריאות

19 אלף נפגעו בשנה מעבירות מין, 153 אלף חוו הטרדה מינית

 

התנהגות שאינה הולמת רופא מורשה במילוי תפקידו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
התנהגות שאינה הולמת רופא מורשה במילוי תפקידו(צילום: shutterstock)

 

המקרה אירע ב־2014 נגד אישה חרדית, גרושה ואם לחמישה, שהגיעה למרפאת הרופא לקבלת מרשם בעקבות ניתוח לכריתת רחם. בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה הודה ד"ר רייכמן שקיים מגע מיני בהסכמת המתלוננת, אולם הפרקליטות סגרה את התיק בנימוק של חוסר ראיות.

  

הפרשה התגלגלה לוועדה של משרד הבריאות שהמליצה ברוב דעות להתלות את הרישיון של ד"ר רייכמן לעסוק ברפואה למשך שנתיים. ההמלצה הובאה בפני השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שדחה את המלצות הוועדה בטענה כי שנתיים התליית רישיון אינה ענישה מספקת והוא הורה על הארכת התקופה לשמונה שנים.

  

מקורביה של המתלוננת טוענים שמדובר בעונש קל מדי: "אין מחלוקת שהרופא ביצע בה מעשה מגונה בכוח בניגוד להסכמתה. הוא הרס לה את החיים, ולא ייתכן שאדם כזה יחזור מתישהו לטפל בחולים. ההחלטה של הפרקליטות לסגור את התיק היא שערורייתית".

  

לדברי עו"ד רוני אלוני־סדובניק, שמייצגת את המתלוננת, בכוונתם לתבוע את הפרקליטות ואת ההסתדרות הרפואית ש"מגנה על הרופא האנס תוך השפלת המטופלת", לדבריה. "נקעה הנפש לראות עברייני מין נמלטים מדין, ועוד יותר מאסנו במערכות ציבוריות המגוננות על עברייני מין. נשים לזה סוף", הוסיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עונש קל לרופא המטריד
צילום: shutterstock
צילום: יובל חן
עו"ד רוני אלוני סדובניק
צילום: יובל חן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים