שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    המלכוד של בניון

    כמעט כל החלטה של המנהל המקצועי התבררה כטעות חמורה, ובינתיים רואים את התוצאות בשטח

    ישנם הרבה אשמים במצב של בית"ר ירושלים. זה מתחיל מהבעלים ומגיע עד אחרון השחקנים, אבל לדעתי האשמה העיקרית נופלת על המנהל הספורטיבי, יוסי בניון.

     

    כמעט כל החלטה שלו התבררה כטעות חמורה. זה התחיל בהתעקשות על רוני לוי כמאמן למרות שהבעלים משה חוגג העדיף מאמן אחר. אומנם כבודו של רוני לוי במקומו מונח, אבל אפשר להודות שב-10 השנים האחרונות הוא נכשל כמעט בכל מקום ולא השאיר חותם חיובי בשום מקום. היכולת של בית"ר מתחילת העונה לא מפתיעה, וזאת קבוצה שבניון ורוני לוי בנו ביחד.

     

    יוסי בניון בית
    יוסי בניון(צילום: ראובן שוורץ)

     

    לאחר מכן בא הוויתור על ארנסטס שטקוס, שוער מהטובים ששיחקו בארץ. בלי קשר ליכולת של איתמר ניצן, היה צריך להשאיר את שטקוס ואם כבר לשחרר אז לא לקבוצה שאמורה להילחם איתך על אותן מטרות בליגה - ובטח ובטח לא לשחרר אותו בחינם, ועוד לבאר שבע, כמה ימים לפני שחוגג משלם להם כמה מיליוני דולרים בשביל שחקן אחר. היה אפשר ורצוי לצרף את שטקוס לעסקת אוחנה ולהוזיל עלויות, אך הדבר לא קרה.

     

    זה ממשיך בבעיה החמורה ביותר – בניית קבוצה לא מאוזנת מבחינה מקצועית ובעיקר מבחינה מנטלית. יותר מפעם חוגג התבטא בנושא סכומי רכש גבוהים שהוא הוציא על שחקנים, והסביר שמבחינתו כל שחקן הוא השקעה: רוכש בסכום מסוים, משביח ומשדרג את הערך שלו ומוכר ביותר, וזה ניכר בהתנהלות בבניית הקבוצה. כל שחקן שנרכש או הגיע הוא יהלום לא מלוטש (חוץ מעלי מוחמד) שיש לו פוטנציאל להתפתח ולהתקדם. אבל כל יהלום חייב שחקנים עם ניסיון מסביבו. לא הגיוני שקבוצה שאמורה להילחם על כל התארים מורכבת משחקנים צעירים כל כך. חוץ מאיינבינדר ובן חיים אף שחקן שם לא זכה בתואר, ועם כל הכבוד לבן חיים שנותן את המקסימום שלו, הוא מבוגר מדי וזה לא רציני לבנות עליו. פלומן וגרסיה הם שחקנים עם המון פוטנציאל, אבל הם לא יכולים לעמוד בלחץ של קבוצה שרצה בצמרת, ובטח לא לבד. גרסיה חייב יד מכוונת ולדעתי פלומן זקוק לניעור וישיבה ביציע לכמה שבועות לפחות.

     

    בנוסף לכך, בקבוצה יש יותר מדי קשרים, ובמקום חלוצים "קילרים" שיכולים להוביל קבוצה ישנם חלוצים משלימים (וארן ואזולאי), שיכולים להיות מחליפים במקרה הטוב. הפנטזיה על כך ששניהם יובילו את הקבוצה קדימה ויעשו דברים שלא עשו עד היום (20 שערים בעונה) גובלת בילדותיות. גם פלומן וגרסיה התנסו כחלוצים, אבל הבעיה היא ששניהם לא גולרים ואף פעם לא היו. הציפייה שדווקא עכשיו עם הלחץ שיש זה יקרה התבררה כטעות.

     

    אז אם בחלק הקדמי אין יותר מדי שחקנים עם ניסיון, הציפייה והתקווה של האוהדים הייתה שלפחות בחלק האחורי זה יקרה. כמה זמן אוהדי בית"ר חיכו לבלם זר שיצית להם ת'דימיון, אבל במקום להביא בלם עם ניסיון שראה דברים בכדורגל, סטייל רואדה או ארסו (היו בני 30 פלוס), שוב בית"ר הלכה על השבחה והביאה עוד ילדון לסיר הלחץ. לאחר שוורדאשקה נזרק למים מוקדם מדי, הוא הספיק לעשות כמה טעויות שעלו לבית"ר בנקודות ובעלייה מד הלחץ. לדעתי אחד הדברים הכי קריטיים זה לצרף בינואר שחקנים בעלי ניסיון ואופי שיוכלו למשוך את הקבוצה קדימה ולשדרג אותה מקצועית, ובעיקר מנטלית. הייתי ממליץ על חנן ממן ואיתי שכטר, שניהם בעלי עבר בבית"ר, שניהם שחקנים מצוינים ושניהם דומיננטיים בחדר ההלבשה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אוהד צויגנברג
    יוסי בניון
    צילום: אוהד צויגנברג
    מומלצים