שתף קטע נבחר

המקצוע בחר בי

צחי סיטון תכנן לצעוד במסלול העסקי וגילה לגמרי במקרה את כשרון הבמה שלו. מאז כיכב בהפקות אופרה גדולות והופיע עם כוכבות ברודווי בישראל. בסוף השבוע יככב לצד כוכבת המחזמר ״וויקד״ וכוכבת ״פנטום האופרה״ במופע לחובבי מחזות הזמר הגדולים. ראיון

הוא סיים אמנם תואר שני במנהל עסקים, אך החליט ללכת אחר ליבו ולהפוך לזמר, שחקן ומפיק. הוא זמר בס - בריטון, שחקן ומפיק ישראלי, אשר נמצא בשנים האחרונות "על הקו" בין ישראל לניו יורק, וזוכה לגעת בכוכבים. בסוף השבוע הקרוב הוא יופיע עם כמה מכוכבות ברודווי הגדולות ביותר. קבלו את אייזק (צחי) סיטון.

 

בשנים האחרונות, סיטון מרבה לשתף פעולה עם כוכבות ברודווי בארה"ב ובישראל. בשנת 2018 השיק לראשונה את המופע והפרוייקט הבינלאומי המקורי שלו ״ברודווי ישראל״. במסגרתו מזמין סיטון ארצה כוכבות ברודווי ידועות לסיבובי הופעות משותפים בהיכלי התרבות בישראל.

 

כולם שואפים לרדוף אחר החלומות שלהם, אך הפער בין החלומות לבין המציאות ברוב המקרים, בואו נודה בזה, די גדול. רוב האנשים מוצאים עצמם רחוקים ממימוש שאיפות ליבם, נשאבים לאזור הנוחות ולא למרדף אחר חלומות.

 

לא עבור אייזק סיטון (צחי, בשבילכם), אשר בחר לטענתו, לעזוב קריירה משגשגת בעולם העסקים, וללכת אחר תשוקותיו באומנויות הבמה. סיטון הוא זמר, שחקן ומפיק עסוק מאוד בימים אלה, ובכל זאת הצלחנו לתפוס אותו לראיון קצר בין הופעה להופעה: "בשנים האחרונות אני נמצא על 'הקו'", אומר צחי. "התחלתי לפני כ-15 שנה, אחרי תואר שני במנהל עסקים, עם התמחות בשיווק ואסטרטגיה. את התואר הראשון שלי עשיתי באוניברסיטת תל אביב, והחלטתי לעשות שינוי של 180 מעלות. מאז ומתמיד אהבתי את הז'אנר הזה של אומנויות הבמה, אבל לא האמנתי שאוכל לעסוק בו באופן מקצועי ולהתפרנס מזה", הוא מספר, אך ניכר שהניצוץ תמיד בער בעיניו. כשנשאל עוד מדוע בחר במקצוע החדש, הצהיר בפה מלא: "המקצוע בחר בי".

 

דגכדגכדג ()
סיטון. "הבנתי את הקדושה של המקצוע"

 

"גדלתי בארץ, ושירתתי בצבא", הוא מתאר איך הכל התחיל. ״במהלך השירות הצבאי, לפני אחד מטקסי הזיכרון ליצחק רבין, פנתה אליי קצינת החינוך וביקשה ממני להנחות את הטקס. בתור סמב"ץ במודיעין הייתי כורז הרבה במערכת הכריזה בבסיס, היה לי קול רדיופוני וכנראה שזה הרשים אותה. באותו הטקס למעשה, החייל שצריך היה אז לשיר היה חולה, וביקשו ממני להחליף אותו ברגע האחרון. זו למעשה הפעם הראשונה בה שרתי, ועוד מול קהל. מעולם לא חשבתי לעשות משהו כזה. התגובות אחרי הטקס היו מדהימות ובלתי צפויות. כולם ניגשו אליי ושאלו אצל מי אני לומד. כך, למעשה, רק בגיל 21 הבנתי שיש לי את היכולת להיות אמן מבצע".

 

מאז החיידק לא עזב אותו: "לקחתי את השירה באופן מקצועי אחרי אותו טקס ולמדתי אצל המורה הכי נחשבת בארץ לפיתוח קול, הלוא היא פרופ' חנה הכהן, ששימשה בין היתר כמורה של ריטה ואחינועם ניני. לא מזמן היא חגגה 90״, הוא נזכר ומוסיף. ״התקבצנו כל התלמידים שלה מכל השנים וכולנו שרנו לה. היה מאוד מוזיקלי", מספר סיטון ונימה של נוסטלגיה עולה מדבריו. הוא קופץ במהרה חזרה לסיפור:

"רק במהלך התואר השני העזתי להפיק את המופע הראשון שלי, ואך ורק בליווי פסנתר. אחר כך זה פשוט התגלגל. לא היה לי שום ערבון שזה יצליח. מאז הופעתי ב'קאמרי' במשך 10 שנים, משם עברתי ל'הבימה', ובהמשך גם לאולמות גדולים יותר. בנוסף, התמקצעתי בלימודי מיוזיקלס בניו יורק בבתי הספר Manhattan School Of Music ו- Circle in The Square. לאט לאט, החלום שלי רקם עור וגידים עוד ועוד".

 

על אף הקשיים השגרתיים של התרבות והשפה, צחי מעיד שעם הגעתו לארצות הברית הוא הרגיש עם אמריקאים מאוד בנוח. "כשלמדתי בבית הספר, הבנתי בפעם הראשונה את הקדושה של המקצוע, ואת זה שיש לי עוד דרך מאוד ארוכה לעבור".

 

מאז עברו הרבה מים בנהר: בשנים האחרונות, צחי סיטון מרבה להופיע במחזות זמר ואופרות, בין השאר במחזמר הצרפתי "רומיאו ויוליה", בתיאטרון גשר; המחזמר האמריקאי "המצעד", בפסטיבל ישראל; וכמו כן, בתפקיד הראשי במחזמר "קומפני". הוא גם זכה להופיע בתפקידים ראשיים באופרות "המיקאדו", "איבון", "לובנגולו מלך זולו" ועוד.

 

לאורך השנים אותו חייל שבמקרה גילה את יכולות השירה שלו, זכה בין היתר במקום הראשון בפסטיבל הלאדינו הבינלאומי בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים ובימים אלה, ממשיך לככב בתיאטרון הבימה וברחבי הארץ עם המופע המצליח "הערב מחזמר" - מופע מחווה לברודווי, אשר חוגג בימים אלה עונה שישית בתיאטרון הלאומי.

 

"היעוד שלי הוא לעמוד על במה ולשיר מול אנשים״, הוא מצהיר. ״במקצוע הזה אתה כל הזמן צריך להמציא את עצמך מחדש. אני בר מזל ויש לי זכות גדולה לעשות את מה שאני אוהב."

 

ההדגנדג ()
כוכבת המחזמר "וויקד" עם צחי סיטון.

 

לתפוח בגדול הגיע בתור אמן מבצע במאי 2017, והופיע לראשונה במטרופוליטן רום בניו יורק במופע יחיד. באוקטובר 2017 כבר הופיע לראשונה בסטודיו 54, אולם הופעות של כוכבי ברודווי. "הייתי מגיע אליו בתור ילד וסופג השראה", מתאר צחי. "כשהגעתי לאמריקה שיניתי את שמי ל'אייזק', האמריקאים לא יודעים לבטא 'צחי', אומר וצחוק קל מעטר את קולו.

 

"ברודווי- ישראל"

 

במרץ 2018 השיק סיטון את המופע שלו, "ברודווי- ישראל", בו הוא מופיע עם מיטב הכוכבות הגדולות של מחזות הזמר בניו יורק, ומבצע עימן את השירים האהובים ביותר של התיאטרון המוזיקלי הנודע בעולם. המופע יגיע גם לסיבוב הופעות בארץ, ויתן לקהל הישראלי טעימה מאבק הכוכבים האמריקאי.

"המופע בשיתוף עם הכוכבת קרי סיינט לואיס (המחזמר WICKED), אשר הגיעה לא מזמן לסיבוב הופעות משותף בהיכלי התרבות בישראל. "היחצ"ן המקומי הציע לי לשתף פעולה עם כוכבת מקומית ולהביא אותה כאורחת במופע, משם הכל התחיל".

 

בנוסף, סיטון מופיע עם הכוכבת זוכת פרס הטוני היוקרתי, KRISTIN CHENOWETH, שהתפרסמה בארה"ב בזכות תפקידה הנודע גם כן במחזמר "WICKED". בספטמבר 2018, הופיע סיטון בניו יורק במופע משותף עם כוכבת פנטום האופרה, רייצ'ל גולד וכוכבת המחזמר KINKY BOOTS דילייני ווסטפול, מופע אשר זכה לביקורות נלהבות בתקשורת האמריקאית, בעקבותיו הביא את ווסטפול לסיבוב הופעות משותף בארץ בחודש מרץ האחרון.

"אני זמר בס - בריטון, והשילוב עם קול סופרן נשי הוא מאוד מוצלח״, מסביר סיטון את העבודה שלו בעיקר עם נשים. ״השילוב הזה נותן מקום לעוד פרשנות מוזיקלית ולמגוון רחב יותר של אפשרויות. מאז ומתמיד הופעתי עם נשים. יש זמרים שאוהבים להופיע לבד, אני אוהב דואטים. אני אוהב לחלוק את הבמה שלי".

 

דגכדגכדג ()
עברית-אנגלית בסטודיו 54. סיטון

 

לעבוד עם כוכבות שרגילות לשיר על הבמות הנחשקות ביותר היא עבורו הגשמת חלום: "לעבוד עם כוכבות של ברודווי זה מדהים, כל פעם מחדש. אני בעד לשתף פעולה עם אנשים חדשים וכוכבות חדשות, גם הן, כמוני מחפשות קהלים חדשים. יש פה ניחוח בינלאומי. גם הקהל הישראלי מאוד מקבל ומכבד אומנים שמגיעים מחו"ל לישראל".

 

המופע החדש ישלב את המיטב של ישראל-אמריקה, הוא מבטיח. במוצ״ש יעלה המופע כאן כשיופיע סיטון בניו יורק בסטודיו 54 הנודע, אולם הבית שלו בניו יורק, לצד שתי כוכבות ברודווי - אמנדה ג׳יין קופר, הכוכבת הראשית במחזמר ״וויקד״ ועם אלי איוולט, הכוכבת הראשית במחזמר פנטום האופרה. ביחד הם יבצעו את מיטב הפסקולים שלך מחזות ברודווי למיניהם. ״הילד שבי עדיין צובט את עצמו״, הוא מסכם בהתרגשות לקראת המופע. ״וזה אמיתי.״

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים