שתף קטע נבחר

ליהיא רז צפויה לקבל כרטיס לאולימפיאדת טוקיו

מתעמלת המכשירים בת ה-16, סיימה אמנם רק במקום ה-82 באליפות העולם בשטוטגרט, אבל בעקבות שיטת דירוג מיוחדת ודי מסובכת, היא ככל הנראה תגיע למשחקים ביפן

מתעמלת המכשירים ליהיא רז בת ה-16 מתקרבת בצעדי ענק אל עבר כרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020, וזאת למרות שדורגה אתמול במקום ה-82 בקרב רב במסגרת אליפות העולם הנערכת בשטוטגרט (48.599 נקודות).

 

כדי להעפיל לאולימפיאדת טוקיו היא תצטרך להתברג בין 20 המתעמלות הראשונות שלא השיגו את הכרטיס דרך התחרות הקבוצתית. רז דורגה אמנם 26 מביניהן, אך צפויה לקבל את הכרטיס בכל מקרה.

 

ליהיא רז, המשפחה והצוות (צילום: פרטי)
ליהיא רז, המשפחה והצוות(צילום: פרטי)

 

הסיבה לכך נעוצה באופן ההעפלה המקביל - דרך המכשירים הבודדים. לכל אחת מהמדליסטיות במכשירים הבודדים יוענק כרטיס למשחקים האולימפיים. אלא שמבין כל המעפילות לגמרים על המכשירים הבודדים, רק מתעמלת אחת טרם הבטיחה את מקומה בטוקיו - מה שאומר ש-11 כרטיסים יוחזרו ויוענקו למתעמלות שהיו קרובות להעפלה דרך הקרב רב, ביניהן רז. מסובך? נראה מה יקרה ביום ראשון.

 

רז החלה להתאמן כבר בגיל 5 אצל מורן קלפנר, ובצוות שלה נמצא גם אילן גזית כיועץ מקצועי. בזכות האימונים הקשים והצוות שאיתה, רז זכתה באליפות ישראל והיא כאמור בדרך לאולימפיאדה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים