שתף קטע נבחר

אלה המכוניות שיוחלפו אצלנו ב-2020

בעולם הרכב, החלפת דגם עשויה להוות תפנית של ממש בנתוני המכירות, שינוי שיכול להפוך דגם מדשדש להצלחה גדולה או לפגוע בלהיט מכירות עכשווי. קבלו את 10 הדגמים שיפנו מקום לגרסאות חדשות כבר בשנה הבאה, וישפיעו ללא ספק על שוק הרכב

טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה ובפער גדול, בעיקר תודות לשילוב בין מוניטין אמינות יוצא דופן ופשטות מכאנית יחסית. גם בישראל היא תמיד נחשבה לאחת המוערכות בהקשר זה, ושמרה היטב על ערכה בשוק המשומשות - מה שסייע כמובן להצלחתה. אבל ב-2018, רק לפני פחות שנה, סיימה הקורולה רק במקום השמיני בדירוג המכוניו הנמכרות ביותר בישראל ולא הייתה רחוקה מלאבד את מקומה בעשירייה הראשונה.

 

טויוטה קורולה ()
טויוטה קורולה - הדגם הוחלף, המכירות זינקו
 

אחת הסיבות העיקריות לאי ההצלחה היחסית: המתנה לדגם חדש ומבטיח, שנחשף רק בסוף אותה שנה. חודשיים תמימים המתין לו השוק המקומי, בזמן שמתחרות חזקות החלו כבר להמכר ופתחו פער. ואז הגיעה הקורולה החדשה, זינקה כצפוי לראש טבלת המכירות בזכות הנעה היברידית שנוספה לה והמחישה בדרך הטובה ביותר כיצד החלפת דגם פופולארי יכולה לטרוף באחת את הקלפים בשוק רכב שמגרד את 300 אלף המכוניות החדשות מדי שנה..

 

בדרך כלל נאמד כיום אורך החיים של דגם ב-6-7 שנים, עם מתיחת פנים - לעיתים אפילו שתיים - באמצע הדרך, כזו שמשלבת עדכוני מראה קלים עם חידושים טכנולוגיים המעניקים לו תנופה שיווקית מחודשת, עד להופעת דגם חדש לגמרי. פרסום מועד ההחלפה הוא עניין רגיש, שכן חשיפת דגם חדש מתרחשת בדרך כלל חודשים ארוכים לפני שהוא מגיע לאולמות תצוגה, ופוגעת במכירות הדגם היוצא ובביקוש לו בשוק היד השנייה. מצד שני, המתנה לדגם חדש מונעת לעיתים מעבר למותג אחר. בכל מקרה, שמירת סוד שכזה היא מלאכה לא קלה, שכן מעורבים בו ספקים רבים, אלפי עובדים ואנשי שיווק ומכירות שנחשפו לחדשות הלוהטות.

 

מה צפוי לנו בשנה הבאה? אנחנו כבר יודעים את כל מה שצריך לדעת על להיטי מכירות מקומיים אפשריים כמו הדור הבא של יונדאי i10, ניסאן גו'ק החדש, רנו קליאו וקדג'אר עדכניים, פיז'ו 208 ו-2008 חדשות ואופל קורסה רעננה. אבל יש עוד, בעיקר תודות להדלפות מכוונות מהיצרניות. מעשית אנחנו יודעים על לפחות עוד 10 דגמים משמעותיים לשוק שלנו שיוחלפו בשנה הקרובה, למרות שעדיין לא הגיעו לשלב חשיפה רשמית מלאה - ולכן אין להם גם עדיין תמונות רשמיות. אצל רובם, מועדי ההגעה ארצה לא "סגורים", אבל כן התכנית לנחות כאן ב-2020. 

 

אודי A3

קטגוריה: קומפקטיות יוקרתיות.

מסירות דגם נוכחי השנה: 699

למרות שהיא כבר בשנתה האחרונה, הקומפקטית היוקרתית של אודי הביסה את מתחרותיה הישירות ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס. אבל דור חדש של המרצדס כבר החל להמכר והדור הבא של סדרה 1 יושק כאן בקרוב, כך שדגם חדש לבטח לא יכול להזיק.

 

ה-A3 הבאה - דור רביעי לאודי הקומפקטית - תקבל עיצוב שיהיה עדכון לדגם הנוכחי, עם החזית החדשה של היצרן שכבר ראינו ב-A1 וב-Q3 החדשות. זאת לצד מנועי טורבו-בנזין בנפח ליטר, 1.5 ו-2.0 ליטר המוכרים, אך גם בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 218 כ"ס, לצד גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות צנועות יותר. כמו כן יגיעו גרסאות S מהירות ו-RS ספורטיביות.

 

לראשונה תיוצר ה-A3 רק כ-5 דלתות, שכן גרסת 3 הדלתות בוטלה לאור ביקושים נמוכים. לשם השוואה: ב-2017 נמכרו בעולם 167 אלף מכוניות מהגרסה הראשונה, פחות מ-8,000 מהשנייה. גם גרסת קבריולה לא תושק בינתיים אם כי יכול להיות שתגיע בהמשך. מנגד צפויה להצטרף גרסה מוגבהת ובעיצוב ג'יפוני.

 

אופל מוקה-X

קטגוריה: ג'יפונים

מסירות דגם נוכחי השנה: 19

הקטנה של אופל מצליחה אצלנו, אבל באירופה היא אחת הנמכרות מסוגה מאז השקתה ב-2012. לכן, למרות הפרידה מג'נרל מוטורס שפיתחה ביחד עם אופל את שברולט טראקס, ולמרות שלגרמנים כבר יש שני ג'יפונים אחרים - קרוסלנד X הקטן יותר וגרנדלנד X הגדול - יושק בשנה הבאה גם דור שני למוקה.

 

אופל מוקה X ()
אופל מוקה X - עדיין רק באיור
 

גם הוא, כמו שני אחיו הצעירים, יבוסס על פלפורמת ומנועי פיז'ו-סיטרואן, בעלת הבית החדשה של אופל. אבל בניגוד להם הוא יקבל עיצוב ספורטיבי ודרמטי יותר, על בסיס מכונית התצוגה GT-X אקספרימנטל מתערוכת ז'נבה האחרונה, לצד הבטחה להתנהגות כביש מהנה יותר. המוקה 2.0 יקבל גם גרסה חשמלית שלא תהיה לאחיו, על בסיס זו שכבר הוצגה ב-2008 וב-DS3 קרוסבק החדשים, עם 136 כ"ס, סוללת 50 קילוואט שעה, וטווח של 300 ק"מ.

 

דאצ'יה סנדרו

קטגוריה: סופר-מיני

מסירות דגם נוכחי השנה: 699

המכונית הזולה ביותר בארץ שחגגה כבר שמונה שנות ייצור, תזכה בשנה הבאה לדור חדש. כרגיל בדאצ'יה, היא תתבסס על רכיבי רנו, הפעם על הקליאו החדשה. זה יאפשר לה כנראה להיות מרווחת מהדגם הנוכחי, אך במאמץ לשמור על מחיר נמוך יהיה תא הנוסעים פשוט מזה של הקליאו, עם פחות אבזור וכנראה עם אותו גיר רובוטי חד-מצמדי בסיסי, במקום כפול המצמד המוצלח והיקר יותר של רנו.

 

המנוע העיקרי יהיה הבנזין-טורבו 1.33 ליטר החדש שפותח בידי רנו ומרצדס, לצד גרסת ליטר נטולת מגדש עם 74 כ"ס, שכבר מוצעת בסנדרו הנוכחית. החדשות הטובות: דאצ'יה תמשיך להציע את גרסת הג'יפון המוגבהת של הסנדרו, הסטפוויי, וייתכן שתקבל סוף סוף מערכות בטיחות אקטיבית אשר תסייע לה לקבל ציון גבוה יותר במבחן הריסוק האירופאי.

 

הונדה ג'אז

קטגוריה: סופר-מיני

מסירות דגם נוכחי השנה: 1,241

בדור הנוכחי איבדה איבדה הסופר-מיני המצליחה של הונדה את הגרסה ההיברידית המצליחה של הדור הקודם, ונותרה רק עם מנוע בנזין. זה ישתנה בדור החדש שייחשף בחודשים הקרובים ויהיה הפעם היברידי בלבד, כאשר תחת עומס נמוך יתפקד מנוע הבנזין כגנרטור - בסל"ד קבוע וחסכוני - לטעינת הסוללה כאשר זו תספק אנרגיה למנוע חשמלי שיניע את הגלגלים. זו בשורה טובה לסביבה ולצריכת הדלק, אבל אתגר ליבואנית לאור קיצוץ הטבות המס על רכבים "ירוקים".

 

הג'אז שלא תגדל לאורך, תשמור על מידות ומרחב פנים נדיבים במיוחד בקטגוריה ותזכה הפעם לעיצוב יותר-הרפתקני, במטרה לאפשר לה להתחרות עם שלל הג'יפונים הקטנים בשוק כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק. סביבת הנהג, נקודת חולשה בג'אז הנוכחית, תשודרג.

 

טויוטה יאריס

קטגוריה: סופר-מיני

מסירות דגם נוכחי השנה: 4,764

לישראלים לקח זמן לגלות את הסופר-מיני של טויוטה. אפילו היבואנית לא הזדרזה להשיקה אותה אצלנו מיד כשנולדה ב-1999. אבל המצב השתנה: היאריס שסבלה מתקופה פחות טובה עם גיר רובוטי חד-מצמדי לא נעים שינתה את הדרוש שינוי וזוכה כיום למעמד דומה לזה של הקורולה בשוק המשומשות, ובשנתיים האחרונות הפכה לראשונה גם לסופר-מיני הנמכרת ביותר אצלנו.

 

בשנה הבאה, ככל הנראה בחצי השני שלה, יגיע אלינו דור רביעי ליאריס. בזמן שהאמריקאים יקבלו יאריס חדשה - למעשה מאזדה 2 בתחפושת - מהמפעל המשותף לשתי היצרניות במקסיקו, אירופה ואנחנו נקבל דגם חדש לגמרי מהמפעל הוותיק בצרפת. יאריס 4.0 תתבסס על גרסה מוקטנת של שלדת הקורולה, ותזכיר בעיצובה את גרסת ה-5 דלתות, הקורולה אקסייט.

 

בדומה לדגם הנוכחי, גם החדש יציע גרסאות בנזין והיברידית - ואולי גם גרסה ספורטיבית - כנראה על בסיס יחידות הכוח הנוכחיות. סביבת הנהג צפויה להזכיר את זו של הקורולה העדכנית, עם מסך מולטימידיה גדול המזדקר מלוח מחוונים. מרחב הפנים יגדל וברקע מרחפת גם הבטחה לשיפור נקודת החולשה העיקרית שלה, התנהגות הכביש.

 

יונדאי i30

קטגוריה: משפחתיות קומפטיות

מסירות דגם נוכחי השנה: 355

כאן לא מדובר אמנם בדגם חדש לגמרי, אבל כן במתיחת פנים חשובה. היונדאי הקומפקטית הייתה בדור הראשון לאחת הפופולאריות בשוק ומהאחראיות לשינוי במיצוב המותג הקוריאני והפיכתו למוביל שוק. הדגם הנוכחי נמכר במספרים נמוכים עקב מחיר בסיסי גבוה, ההופך אותו לתחרותי רק בשוק הפרטי נטול ההנחות המשמעותיות.

 

אבל הקוריאנים מגיבים במהירות, וכבר אחרי שלוש שנים יזכה הדור השלישי לעדכון אמצע החיים, עם סבכה קדמית עדכנית בסגנון הטוסון ושיפורי איכות ואבזור בתא הנוסעים. וגם תוספת חשובה במיוחד: גרסה היברידית-נטענת על בסיס היחידה שפגשנו בקיה נירו - מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק בסיוע מנוע חשמלי 141 כ"ס, עם טווח נטול זיהום של 60 ק"מ. בשנה הקרובה יגדל המס על היברידיות-נטענות פחות מאשר על היברידיות רגילות, ועובדה זו עשויה להעניק לגרסה מחיר אטרקטיבי יותר בשוק שלנו, עם נתוני מכירות בהתאם.

 

מרצדס S-קלאס

קטגוריה: מכוניות פאר

מסירות דגם נוכחי השנה: 134

גם האלפיון יזכה לחדשות ב-2020: דור חדש ל-S קלאס, מכונית הפאר המצליחה של מרצדס ששולטת בקטגוריה הזו - באופן כמעט רצוף - כבר יותר משני עשורים. כנדרש, ה-S החדשה תהיה עוד יותר מפוארת, עוד יותר מאובזרת, עם מתלי אוויר, מערכת שמע סופר-איכותית וגרסאות מענגות יותר למושבי המסאז'.

 

מנועי הבנזין יהיו היברידים-נטענים או נעזרי מערכת 48V, וצפוי שדרוג נוסף ביכולת הנהיגה האוטומטית עם הבטחה לדרגה 3 המאפשרת נסיעה עצמאית בכביש מהיר - אך לא זוכה עדיין לאישור הממסד. רגולציה שתסדיר זאת צפויה באירופה רק ב-2021, ורק לאחר מכן תאושר בישראל. כתשובה למכונית היחידה שמאתגרת את ה-S בטבלאות מכירות רכבי הפאר, טסלה S החשמלית, תשיק מרצדס גם היא מכונית פאר כל-חשמלית תחת השם EQS, אבל רק ב-2021.

 

סקודה אוקטביה

קטגוריה: משפחתיות

מסירות דגם נוכחי השנה: 5,930

האוקטביה היא לא רק המכונית האירופית הנמכרת ביותר בישראל אלא גם המשפחתית היחידה שהצליחה לשרוד השנה את הצונאמי של טויוטה קורולה ויונדאי איוניק ההיברידיות. ובכל זאת, בשנה הבאה יגיע גם תורה לפנות את השטח לדגם מעודכן. המרכב המוצלח של הדגם הנוכחי - עם חמש דלתות שנראות כמו ארבע - צפוי להשמר לצד עיצוב דומה לקיים, למעט הסטיישן שתשתנה מעט יותר, בעיקר בחלקה האחורי.

 

סביבת הנהג תתעדכן עם מסכים גדולים יחסית, אחד למערכת המולטימדיה ואחת אופציונלי בלוח המחוונים, אם כי גרסאות הבסיס יישארו עם מסך "6.5 צנוע. להיצע המנועים תחזור יחידת הליטר המוגדשת (115 כ"ס) שנעלמה בחודשים האחרונים, לצד מנוע 1.5 ליטר (150 כ"ס). לראשונה תוצע גרסה היברידית-נטענת שעשויה להיות אחת הנמכרות מסוגה בארץ. גם גרסות הספורט, ה-VRS, יישארו בהיצע. תא המטען העצום של האוקטביה צפוי אגב לגדול, עם 590 עד 620 ליטר בסטיישן.

 

פולקסווגן גולף

קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות

מסירות דגם נוכחי השנה: 1,354

הדור השמיני של הגולף אמור היה להיות כבר על פסי הייצור, אבל ההשקה עוכבה במספר חודשים בגלל בעיה שבדור הראשון (1974) הייתה נראית כמדע בדיוני: תפקוד לא מושלם של מערכת המולטימדיה החדשה האמורה לסייע גם באיתור חנייה, תכנון מסלולי נסיעה ורכישות שונות ברשת. כעת נפתרו הבעיות והגולף הבאה, שתזכיר כרגיל את הדגם היוצא, צפויה לראות אור בחודש נובמבר ולהגביה עוד יותר את רף איכות תא הנוסעים בקטגוריה.

 

פולקסווגן גולף ()
פולקסווגן גולף בניסויי נהיגה אחרונים
 

תהיה גם גרסה היברידית-נטענת עם מנוע 1.4 ליטר ותמיכה חשמלית, 150 כ"ס וטווח חשמלי של 60 ק"מ. לצדה תהיה גרסה היברידית-קלה (48V) עם מנוע 1.5 ליטר, שאמורה להיות זולה יחסית להיברידיות אחרות. עניין חשוב בשוק הישראלי שבו הטבות המס להיברידיות יצומצמו בשנה הבאה. גרסה חשמלית לא תהיה הפעם, שכן משימה זו תוטל על ה-ID3 החשמלית החדשה שצפויה להחליף בסופו של דבר את הגולף הקלאסית.

 

פולקסווגן גולף דור 8 ()
איור של סביבת הנהג בגולף החדשה
 

התיבה הרובוטית כפולת המצמדים (DSG) תמשיך לדור החדש, כך גם ה-GTI ואפילו גרסה חזקה יותר של ה-R הסופר-פורטיבית, עניין לא מובן מאליו לאור דרישות זיהום האוויר המחמירות באירופה. שינויי העיצוב שוב יהיו עדינים, ואתם תדעו שזו כשתראו אותה. במקביל יושק גם דור חדש של בת הדודה הספרדיה, סיאט לאון, שתקבל את המנועים החדשים אך תצויד בתא נוסעים פשוט יותר.

 

פיאט 500

קטגוריה: מיני

מסירות דגם נוכחי השנה: 236

ה-500 החדשה היא כיום הפנים של פיאט, כאשר תחת שמה חוסים גם הג'יפון 500X ודגם המיני-ואן 500L. אבל אחרי 13 שנה, חצי-נצח במושגי שוק הרכב של היום, תחליף פיאט את הקטנה האייקונית שלה בדגם חדש. שניים, למעשה. אחד יהיה גרסה חשמלית שתהיה מהזולות מסוגה. עם זאת, הטווח הבסיסי יהיה "עירוני", כ-200-250 ק"מ בלבד, כאשר פיאט עשויה לאפשר לבעלים לשכור סוללה נוספת להארכת טווח לנסיעות ארוכות, רעיון שהודגם כבר במכונית הקונספט סנטוונטי.

 

פיאט 500 ג'רדיניירה ()
פיאט 500 ג'יארדינירה - תעניק השראה ל-500L חדשה

 

ותהיה גם גרסת ג'יארדינירה, סטיישן קטנה שתחליף את ה-500L ותאזכר את המקור מ-1960 עם מרכב 5 דלתות. במקביל תעודכן ה-500 בנזין ותקבל הנעה היברידית קלה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגולף החדשה בניסויי נהיגה אחרונים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים