שתף קטע נבחר

מסעדה חדשה בחלל של רפאל לשף הלל תווקולי

השף הלל תווקולי יוביל את המסעדה החדשה ברחוב הירקון בתל אביב, שתיפתח בחלל שאכלס את מסעדת רפאל של רפי כהן, ובשנה וחצי האחרונה את מסעדת הולה, שעתידה להיסגר בעוד כחודש

צפו: השף הלל תווקולי במסע קולינרי בספרד
 
שנתיים וחצי אחרי שנסגרה מסעדת רפאל של השף רפי כהן, ושנה וחצי אחרי שנפתחה במקומה מסעדת הולה שאותה הוביל השף ויקטור גלוגר, יקבל החלל של המסעדה בסוף חודש נובמבר פנים חדשות.
הלל תווקולי (צילום: אלון שאול)
הלל תווקולי(צילום: אלון שאול)
החלל של המסעדה החדשה, שעתידה להיפתח ברחוב הירקון 87 בתל אביב, ייפתח מחדש בשם חדש עם השף הלל תוואקולי, מי שהיה השף של מסעדת פאסטל. לפני כחודש הסתיימה השותפות הארוכה, שנחשבה לאחת השותפויות הבטוחות בענף, בין גלוגר לבין בעלי המסעדה, אחרי 18 שנה.
השף רפי כהן במטבח של מסעדת רפאל (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
השף רפי כהן במטבח של מסעדת רפאל(צילום: ירון ברנר)
 
המסעדה החדשה שתקום בחלל המיתולוגי צופה אל הטיילת של תל אביב, ומורכבת משני חללים נפרדים - מסעדה ובר. המטבח של המסעדה נחשב בקרב השפים לאחד המטבחים המושקעים והגדולים ביותר בארץ.
 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
מסעדת הולה: תיסגר בסוף חודש נובמבר (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מסעדת הולה: תיסגר בסוף חודש נובמבר(צילום: ירון ברנר)

תווקולי החל את דרכו הקולינרית בפריז, ואחר כך למד בבית הספר Leiths שבלונדון. את הוא עשה סטאז' במסעדת La Gavroche של האחים רו בלונדון, ונשאר לעבוד שם במשך שנה וחצי. בהמשך עבד בצוות הקונדיטוריה המצומצם של Locanda Locatelli של ג'ורג'יו לוקטלי בלונדון.

 

עם חזרתו לארץ הוא שימש כסו-שף במסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד. משם המשיך למסעדת מנטה ריי ובהמשך עבד גם בסושיאל קלאב. לפני שש שנים הוא חבר לשף רן שמואלי, והקים איתו את מסעדת קלארו במתחם שרונה.

 

בסוף 2014 הוא החל את דרכו במסעדת פאסטל במוזיאון תל אביב, שזכתה לאהדת מבקרי המסעדות. את פאסטל הוא עזב לפני כשנה, ובמקומו נכנס לפני חודשים ספורים השף קובי בכר.

 

רפי כהן, שנעלם מהנוף הקולינרי מאז סגירת המסעדה, התחיל להכיר מקרוב את המטבח כבר בגיל 13. הוא עבד כקונדיטור במלון המלך דוד בירושלים, ובהמשך דרכו הוא עבד אצל עזרא קדם במסעדת "ארקדיה" ובמסעדת "לה רז'אנס" אצל השף שלום קדוש. כהן עבד בפריז, בלונדון ובאיטליה אצל בכירי השפים, ובהם אלן פאסאר ופייר גנייר. את רפאל הוא פתח בשנת 2001, ואף אחד לא יכול היה לנחש שמי שמנהל את ההצגה במסעדה הזאת הוא רק בשנות העשרים לחייו וזוהי המסעדה הראשונה שלו. מסעדת רפאל נסגרה באפריל 2017, ונשארה שוממת חודשים ארוכים עד שנפתחה במקומה מסעדת הולה, שתיסגר, כאמור, בסוף נובמבר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלון שאול
מסעדת רפאל נפתחת מחדש עם השף הלל תווקולי
צילום: אלון שאול
מומלצים