שתף קטע נבחר

בגלל המהומות: ברצלונה וריאל התבקשו להחליף ביתיות

נמל התעופה בעיר הקטאלונית הושבת בעקבות התקריות האלימות. בשל כך, בארסה לא יכולה בינתיים לטוס למשחק החוץ נגד אייבאר בסוף השבוע. מנהלת הליגה מעוניינת שהקלאסיקו הקרוב ב-26 באוקטובר יתקיים במדריד ולא בקאמפ נואו

בשבת הקרובה אמורה ברצלונה לשחק בחוץ נגד אייבאר במחזור התשיעי בליגה הספרדית, כשהיא מדורגת במקום השני, עם שתי נקודות פחות מהמוליכה ריאל מדריד. האלופה, שנוהגת בדרך כלל לטוס למשחקיה בארץ הבאסקים, נתקלת הפעם בבעיה.

 

 

בעקבות המהומות שהתחוללו בימים האחרונים בחבל קטאלוניה בגלל מעצרם של הפעילים למען הענקת עצמאות לקטלאנים, נסגר נמל התעופה. אם עד סוף השבוע לא יחול שינוי לא תוכל בארסה לטוס למשחק.

 

במקרה שכזה, הקבוצה תצטרך לעשות את הדרך הארוכה (כ-600 קילומטר) בנסיעה ארוכה באוטובוס, שאמורה להימשך כשש שעות. האופציה של נסיעה ברכבת ירדה מהפרק בשל הכוונה של המפגינים למחות גם בתחנת הרכבת המרכזית של העיר.

 

מסי מול קאסמירו (צילום: AFP)
מסי מול קאסמירו בעונה שעברה. איפה ישחקו?(צילום: AFP)

 

בארסה כבר נתקלה במקרה דומה לפני תשע שנים, כאשר התפרצות הר געש באיסלנד גרמה לשיבוש הטיסות באירופה ולא איפשרה לקבוצה לטוס למשחק במילאנו בחצי גמר ליגת האלופות. בעקבות

זאת היא עשתה את הדרך הארוכה (970 ק"מ) באוטובוס והפסידה 3:1 לאינטר.  

 

מנהלת הליגה הספרדית ביקשה מברצלונה וריאל מדריד להחליף ביתיות לקראת הקלאסיקו שאמור להתקיים בקאמפ נואו ב-26 באוקטובר, כך שהמשחק הקרוב ביניהן יתקיים במדריד ואילו המפגש בסיבוב השני ב-1 במרץ יתקיים לחילופין בברצלונה.

 

השלטונות המקומיים הגדירו גם כך את הקלאסיקו כבעל סיכון גבוה וכעת חוששים שהמצב הבטחוני בו יוחמר בעקבות המהומות. במצב הנוכחי תהיה ריאל חייבת להקדים ביממה את הגעתה לברצלונה ובשל כך, ועל מנת להבטיח את שלומם של השחקנים והאוהדים, מעוניינת המנהלת שהמשחק הקרוב יתקיים בסנטיאגו ברנבאו ולא בקאמפ נואו.

 

ברצלונה ספרד עונש מאסר למנהיגי הבדלנים מפגינים חסמו את הכניסה לשדה התעופה (צילום: AFP)
המהומות בברצלונה(צילום: AFP)

 

בברצלונה הגיבו: "בשם חופש הביטוי אנו קוראים לאחראים לנהל דיאלוג על מנת להגיע לפיתרון. יש לשחרר את המנהיגים, אנו מביעים את תמיכתנו במשפחותיהם". הקבוצה אמורה להעלות את טענותיה במינהלת עד יום שני הקרוב, אז אמורות להתקיים שיחות ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית היכן יתקיים המשחק. כזכור, בעת המהומות שהתחוללו בקטאלוניה ב-2017 אירחה ברצלונה את לאס פלמאס במגרשה ללא קהל.

 

ליונל מסי (צילום: רויטרס)
מסי עם נעל הזהב(צילום: רויטרס)

 

ואם כבר ברצלונה - היום מלאו 15 שנה להופעת הבכורה של לאו מסי בקבוצה. ב-16 באוקטובר 2004 לבש הארגנטינאי לראשונה את חולצת המועדון במשחק רשמי מול אספניול. הוא החליף במחצית השנייה את דקו כאשר היה בן 17 בלבד. מאז הוא זכה עם הקבוצה ב-34 תארים: 10 אליפויות, ארבע פעמים בליגת האלופות, שלוש במונדיאל הקבוצות, שישה גביעי ספרד, שלוש פעמים בסופר קאפ האירופי ושמונה פעמים בסופר-קופה של ספרד.  

 

היום (רביעי) קיבל מסי בטקס מיוחד את פרס נעל הזהב של אירופה בזכות 36 השערים שכבש בעונה שעברה, בה זכתה ברצלונה באליפות ספרד. הייתה זו הפעם השישית בה זכה מסי בתואר, מספר שיא בתולדות הפרס אותו החלו להעניק בעונת 1967/68.

 


פורסם לראשונה 16/10/2019 13:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים