שתף קטע נבחר

חיתולי האגיס פרימיום משתדרגים - המחיר ישאר זהה

קימברלי קלארק שיפרה את חיתולי האגיס אקסטרה קר, בכך שהוסיפה להם כריות ספיגה קטנטנות והעמיקה את הכיס המיועד למניעת "קקי גב". המחיר לא השתנה, אבל מדובר בחיתולי פרימיום - כך שהמחיר גבוה יותר מחיתולי האגיס הרגילים

שדרוג לחיתולי האגיס היקרים יותר: קימברלי קלארק ישראל החלה להחליף את חיתולי המותג האגיס אקסטרה קר בחיתול משודרג חדש עם מנגנונים משופרים למניעת נזילות מהצדדים ומהגב.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

חיתולי פרימיום חדשים לפמפרס: המחיר למידות 1 ו-2 צפוי לרדת

המחאה נשכחה: חוגלה קימברלי מייקרת את מוצריה ב-10%

קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

 

המהלך כולל גם החלפה של חיתולי המותג ליטל בייביז, המיועד למידות הקטנות יותר, לחיתולי האגיס אקסטרה קר. עקב כך, המותג האגיס אקסטרה קר יהיה מעתה גם שמם של החיתולים למידות הקטנות: לשלבים ניו בורן, 1 ו-2 והמותג האגיס ליטל בייביז ייעלם.

טיטולים אקסטרה קר (צילום: מקאן)
טיטולים אקסטרה קר של האגיס(צילום: מקאן)
 

המותג האגיס אקסטרה קר קיים על המדף מ-2015, אז הוא נכנס לשוק כמותג פרימיום. האגיס אקסטרה קר כולל כיום חיתולים לשלבים: 3, 4, 4ו-5, ללא מידת שלב 6. מעתה יתווספו לו כאמור מידות קטנות, אך לא יתווספו מידת שלב 6 ולא שלב 4+ (אותן אפשר למצוא במותג הפשוט של החברה: "האגיס פרידום דריי").

 

שינוי במבנה החיתול

"בעצם לקחנו את המוצר לתינוקות, שכולל גם כריות ספיגה (בליטות בצורת עיגולים קטנים בשטח הפנים של החיתול-מ.ק) רכות והרחבנו אותו לכל הגדלים", מסבירה עדי קריב, סמנכ"לית השיווק של המותג. "שדרגנו גם את החיתולים במידות הקטנטנות. שיפרנו את תעלות הספיגה, את לוכדי הנוזלים בצדדים הפכנו לגבוהים יותר ואת הכיס האחורי, כדי שימנע 'קקי גב'".

 

מה ההבדל בין אקסטרה קר של היום, לבין אקסטרה קר החדש?

"האקסטרה קר שנמכר עד כה, הוא מוצר משודרג מפרידום דריי, אבל אין בו כריות רכות. פשוט לקחנו את המוצר מהמידות הקטנות שיפרנו אותו ומתחנו אותו לכל המידות. כעת יהיו כריות רכות לכל המידות. הן מאפשרות חלחול מהיר יותר שגורם לעור של התינוק להיות יבש יותר".

   (צילום: יח
עדי קריב, סמנכ"לית שיווק בקימברלי קלארק(צילום: יח"צ)

 

אין עליית מחיר אבל מדובר במוצר יקר

בחברה טוענים שהשינוי לא יגרור עליית מחיר. "שמרנו על אותו מחיר, למרות ששיפרנו את המוצר", מסרה קריב. "באופן אינטואיטיבי חשבנו להעלות את המחיר, אבל בסופו של דבר, למרות השיפור, הצלחנו לשמור על המחיר שהיה טרם השינוי. וכן השארנו את אותו מספר חיתולים בכל אריזה".

 

ואף על פי כן, יש פה רק בשורת שדרוג איכות אך לחלוטין לא בשורת מחיר. האגיס אקסטרה קר הוא מותג הפרימיום של האגיס. הוא יקר מחיתולי האגיס "הרגילים", האגיס פרידום דריי בכ-20%, שכן טווח המחירים הוא 45.90-33.90 שקלים להאגיס פרידום דריי (לא כולל אריזות ענק) לעומת 56.90-40 שקלים לאקסטרה קר (ללא המידות הקטנות).

 

הבדל במחיר מתעצם כשבודקים את ההבדלים במספר החיתולים באריזות המותג "הרגיל" לעומת מותג הפרימיום. לשם השוואה, בחיתולי האגיס פרידום דריי שלב 3 יש 52 חיתולים ובהאגיס אקסטרה קר 48 חיתולים.

 

בהאגיס פרידום דריי שלב 4 יש 44 חיתולים ובהאגיס אקסטרה קר 40 חיתולים, ובהאגיס פרידום דריי שלב 5 יש 36 יחידות ובמידה המקבילה בהאגיס אקסטרה קר יש 34 יחידות. כלומר: גם יותר יקר וגם פחות חיתולים פר אריזה.

 

נזכיר כי קימברלי קלארק הקטינה אריזות והעלתה מחירים מספר פעמים בשנתיים האחרונות, כשחיתולי ליטל בייביז מידה 2 הוקטנו ב-2018 מ-46 יחידות ל-44 יחידות (לצד הקטנות של חיתולי האגיס פרידום דריי וטיטולים פרימיום).

 

 

מה אומרות הנסייניות?

נתנו את החיתולים לארבע אמהות ואבא אחד.

 

אמא שבדקה את מידה 5 מסרה שהמגע של החיתול רך ביותר, הכדוריות מגדילות את שטח הפנים של החיתול ובכך מאפשרות לכידת נוזל מהירה יותר וייבוש מהיר יותר. האם ההבדל דרמטי? לא מאוד, יש עדיין נזילות צד קלות והוא לא הצליח למנוע אדמומיות בעור רגיש מאוד.

 

נסיין שבדק את מידה 5 אמר כי החיתול פחות טוב מהמוצר של המותג הפרטי בו הוא משתמש. הוא מתכווצ'ץ מדי ויש נזילות צד, אם כי מינוריות.

 

נסיינית שבדקה את מידה 4 טוענת הפוך: "אני משתמשת בהאגיס פרידום דריי. האקסטרה קר החדש פחות מסורבלים. בהאגיס פרידום דריי יש מין קפל באיזור המפשעה וקשה לכרוך אותם סביב התינוק בצורה שתמנע דליפות. האקסטרה קר סופג הרבה יותר טוב והליך ההחתלה יותר קל, אני מרוצה, הם נהדרים, אוטמים היטב ולא מסורבלים".

 

אמא לתינוק צעיר שהשתמשה במידה 2 מסרה כי "החיתולים נעימים למגע על עור התינוק ו'תופסים' טוב את הנוזלים. אין קקי גב, אבל לפעמים בורח מהצדדים. הם גם מחזיקים כמות גדולה של פיפי בלי בעיות. חיתול פשוט מעולה". אמא נוספת שהשתמשה במידה זו קבעה: "אחלה חיתולים, אשקול מעבר - תלוי במחיר".

 

המותג האגיס - סטגנטי

קימברלי קלארק משדרגת את החיתולים במטרה לשפר את נתח השוק שלה, כשהאגיס נחשב למותג המוביל את הקטגוריה, אך הוא מציג מגמה של סטגנציה.

 

שוק החיתולים גלגל ב-2018 589.72 מיליון שקלים. האגיס החזיקה ב-51.3% מהשוק בשנה זאת, עלייה לעומת 2017 ו-2016, אך עד כה ב-2019 נתח השוק שלה ירד ל-50.9%. המתחרה הגדולה פמפרס נחלשה עם 17.2% עד כה ב-2019, לעומת 19.1% ב-2018, 21.7% ב-2017 ו-23.4% ב-2016.

 

טיטולים של קימברלי קלארק נמצא בצניחה מ-20.6% ל-14.7% משנת 2016 ועד 2019 (בשל הוצאת המותג משופרסל וסופר פארם). המותג הפרטי בעלייה ל-8.5% וגם חיתולי בייביסיטר בעלייה עם נתח שוק כספי של 8.3%.

 

מבחינה כמותית (מספר האריזות הנמכרות) - האגיס בסטגנציה. נתח השוק הכמותי של המותג עומד על 45.3% ב-2019 עד כה, בדומה ל-2018. המותג הנוסף של קימברלי קלארק, טיטולים, נמצא בירידה מ-23.6% ב-2016 ל-17.6% כעת. פמפרס בירידה חדה יותר מ-23.6% ב-2016 ל-16.9% כעת. המותג הפרטי בעלייה מ-4.8% ב-2016 ל-9.8% כעת וגם חיתולי בייביסיטר שהגיעו לנתח שוק של 9.8% מ-6% ב-2016.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מקאן
טיטולים אקסטרה קר
צילום: מקאן
מומלצים